אחרי שנחשפו שקריו של הר' מלמד באשר לדעת גדולי ישראל אודות איסור התנדבות לשירות לאומי בחלק ב' של "דת הציונות" ואחרי ששיקר כבר פעמיים כי "דת הציונות" בא לטעון כי העוסקים במצות ישוב א"י המציאו מצוה חדשה (כדי שקוראי הספר לא ייחשפו לשקריו) ממשיך השבוע הר' אליעזר מלמד לשקר באשר לתוכן דברי הר' יעקב ששון בתשובתו השניה שניתנה באתרו "הלכה יומית" באשר ל"דת הציונות". הר' אליעזר מלמד טוען כי דבריו הם תמלול מדוייק של דברי הגר"ע יוסף כשלמעשה הוא מוסיף לדברי הר' יעקב ששון ואף בודה מלבו שאלה ותשובה שאין להם זכר בדברי הר' יעקב ששון.
להלן תשובתו של הר' יעקב ששון באתרו "הלכה יומית" ולאחריה התמלול ה"מדוייק" של הר' מלמד במדורו רביבים בעיתון "בשבע".
וז"ל הר' יעקב ששון: "עוד ברצונינו להוסיף, כי דיברנו היום עם הגאון מרן רבינו הגדול שליט"א, וסיפרנו לו על ספר הנזכר, והשיבנו שבלי ספק איסור גמור הוא לדבר כנגד אותו צדיק. ושאלנו אותו אם הרב קוק היה אדם גדול, וכה השיבנו: לא רק אדם גדול, אלא צדיק יסוד עולם. והוסיף, כי הגאון רבי יהודה צדקה (שהיה מתנגד אפילו לבחירות כנודע, ובודאי שלא היה שייך למזרחי), סיפר לו, שהיה שנה אחת בישיבת מרכז הרב ביום שמחת תורה, והכיר שם את הגרא"י קוק, ואמר לו, זה היה מלאך ה' צבאות ממש! וחזר על הדברים גם מרן שליט"א, זה היה מלאך ה' צבאות ממש!
אחרי שמקדים הר' מלמד וכותב: "קבלתי תמלול מדויק של דברים שאמר הראשל"צ הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א, בעקבות הדברים הנכוחים שכתב נכדו על הרשע אברהם חזן. וכיוון שאותו רשע התחזק בדעתו לומר דברים רעים על מרן הרב" הוא מביא כביכול את דברי הר' ששון כשהוא מוסיף דברים שאינם כלל במקור (הדברים הודגשו על ידנו) וז"ל: שאלו את הראשל"צ, האם נכון שהיה הרב קוק אדם גדול, וממילא כל המבזה אותו חוטא גדול ואין רפואה למכתו?
והשיב: "כן! ודאי היה אדם גדול! אסור לדבר נגדו! היה צדיק יסוד עולם". ועוד הוסיף עדות בשם ראש ישיבת פורת יוסף הרב יהודה צדקה זצ"ל, שאחר שהלך לישיבת 'מרכז הרב' בשמחת תורה וראה את מרן הרב קוק רוקד לכבוד התורה, סיפר שהרב הוא לא רק אדם גדול אלא ממש "מלאך ה' צב-אות!". והוסיף: "חכם יהודה צדקה לא היה מהמזרחי, היה אדם שקול" ואע"פ כן אמר שהיה מלאך ה' צב-אות. ע"כ.
מלבד זאת, שימו לב לשיטה הנלוזה להצדקת הר' קוק. התרשמותו של מרן הגר"י צדקה כאברך צעיר (כשמת הר' קוק היה מרן הגר"י צדקה כבן 25) מריקוד של הר' קוק בשמחת תורה מקבלת משקל הרבה יותר גדול מדעת תורה על פני למעלה מעשרה עמודים של אחד מזקני דורו של הר' קוק שאינה מתייחסת למעשה חיצוני של הר' קוק כי אם לדעותיו (וז"ל מרן רבי יוסף ידיד הלוי שם בסוף דבריו בח"ד של שו"ת שארית יוסף עמ' תלב'-תמה': אוי ואבוי אהא עלינו שכה עלה בימינו איש שיקרא עליו בשם רב ראשי ואלוף וגאון ומתארים אותו בתוארים גבוהים יותר מדי. והרואה יראה איך יוצאים מפיו דברים של כפירות ומינות ושטות שעושה תורתינו פלסתר והופך קערה על פיה לתת חשיבות לרשעים כ״כ שהם הגורמים כל מין צער ויסורים לישראל ודוחקים רגלי שכינה והם הגורמים אורך הגלות והוא הולך בתר איפכא לומר שהם הגורמים קיום והעמדה לשפעת החיים והם מועטים, תצלנה אוזנים משמוע דברים הללו שהם נגד התורה והנביאים והכתובים והתלמוד. ומה אאריד לשון, חבל על איבוד הזמן, רק לכבוד אדון הנביאים והצדיקים שמזלזל בכבודם ומחניף לרשעים חנופה בולטת באתי להודיע שזה האיש כל דבריו דברי מינות ואפיקורסות ואסור להיות נגרר אחריו ולהתחבר עמו, וכ״ש לשמוע דברי תורה מפיו. ולכבוד התורה כתבתי וחתמתי שמי") מקבלת משקל זעיר בחשיבותו עד כדי "לא כל מה שאומר חכם ידיד יוסף זה הלכה למשה מסיני"... מה שאומרים ופוסקים גדולי הדור הלכה למעשה זה לא הלכה למשה מסיני אבל התלהבותם של אברכים צעירים מאישיותו של הר' קוק זה הלכה למעשה לדורות שכל החולק עליה כחולק על השכינה...
וכשכל ההיכרות עם דמותו של הר' קוק מתבססת על הסיפורים ה"מדוייקים" שמספרים אודותיו תלמידיו ותלמידיהם בהתעלמות מוחלטת מדעת גדולי דורו אודותיו מה הפלא שמי ש"מעז" לחשוף את דעת תורתם של גדולי דורו לשיטתו נתפס מיד כ"רשע" וכ"מבזה ת"ח" בעוד שמספרי הסיפורים השקרנים הם ראשי הציבור וראשי עולם התורה של הצה"ד אשר ב"טוב ליבם" מזהירים את צאן מרעיתם מפני "דת הציונות" כדי ששקריהם וחוצפתם לא ייחשפו בפני תלמידיהם המוסתים ומודחים על ידם כבר עשרות שנים...