מאת: חנני' יו"ט פריעדמאן
י"ד כסלו  ה'תשפ"ה  05:45 

שלש שבועות


למעשה למה לא פסקו הג' גדולי הפוסקים הרמב"ם רא"ש רי"ף וכן האחרונים הטור והשו"ע את הדין של שלש שבועות?!
(להגיד שהרמב"ם פסק כן באגירת תימן- חוץ מזה שלא פסק שם שום הלכה אלא כתב שזע עצה טובה ששלמה המלך השביעם "דרך משל"- אבל נניח שכן, זה לא מתורץ למה השמיט אותו מספרו הגדול שפסק כל הלכות הספר "יד החזקה"? 

י"ח כסלו  ה'תשפ"ה  10:53 

מרן ה"ויואל משה" הביא את שאלתך בספרו...


והתייחס אליה באריכות ושם תוכל לראות את התשובה לשאלתך. ועכ"פ כל גדולי ישראל שהתיחסו לכל סוג של אפשרות של ישוב א"י או עליה לא"י הזהירו מפני האיסור החמור והסכנה של עבירה על השבועות ולהבדיל אלף אלפי הבדלות גם מייסד הציונות הדתית הר' ריינס כתב מפורשות שבזמננו לא שייך כלל כיבוש א"י ע"י מלחמה מחמת ג' השבועות ושהדרך היחידה לקיים כיבוש א"י היא רק ע"י רכישת קרקעות בכסף מן הגוי היושב בארץ.

וגם אם ירצה המתעקש להתעלם מדברי ה"ויואל משה" ולחשוב שהשבועות הן רק "עצה טובה" משלמה המלך ע"ה אין לך שוטה מזה שמעדיף את עצתם של הרצל ימ"ש וחבריו האפיקורסים והמסיתים ומדיחים על עצת שלמה המלך, ובפרט אחרי שרואים בחוש שעצתם של אותם אפיקורסים לא רק שלא פתרה את הבעיות של כלל ישראל אלא הביאה לשפיכת דם ישראל כמים ולהגברת שנאת האומות לישראל היפך לגמרי מהזיותיהם הדמיוניות של הרצל וחבריו.