המדד הבלעדי בהלכה לדעת מה מותר ומה אסור,מה מצוה ומה עבירה,מה טוב ומה רע היא אך ורק מה שכתוב בתורה.
וכך אמר מרן הגרי"ז מבריסק זצ"ל (ספר 'הרב מבריסק' ח"ב עמ' 466):
"הם רוצים מדינה מתוך רצון ל"ישועתה" באמצעותה,וטעות חמורה בידם,שאין זו הדרך לישועת ישראל כי רק ה' הוא המושיע ואין בלתו.
הציונים מבקשים "לקחת את גורלם בידיהם" וליצור גאולה מעשי ידי אדם,וסידור התפלה מכחישם. אנשי כנסת הגדולה תקנו לנו: "ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים" והיינו, שאנו מצפים כי הקב"ה בכבודו ובעצמו יעורר רחמיו וישוב לציון"
עוד אמר הגרי"ז: "חסרונה של המדינה איננו רק בשל העובדא שראשיה פורקי עול ועוברי עבירות,לא כי אלא אף אם היו מעמידים את החפץ-חיים בכבודו ובעצמו בראשות המדינה,הדבר היה אסור מצד עצמו".
| שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות | |
|
|