מאת:
יהודה
19:35 | 12/14/2004
מה דעתם של-
החפץ חיים על העלייה לא"י , הציונות?
{הרי הרב קוק היה ב"כולל" ללימוד סדק קדשים של הח"ח,לא?}
ר' אלחנן ווסרמן זצ"ל?
{קראתי דבריו בקובץ מאמרים כנגד הרעיון "הלאומי".
האם דעתו הייתה שאין חיוב לעלות לא"י,יש איסור, או שבכלל לא הביא דעתו בנושא??}
ר' חיים עוזר זצ"ל?
{שהרב קוק שלח לו מכתב שיבוא לא"י ויהיה לו כבוד רב, כתב לו שהוא לא יעלה אבל "ארי עלה מבבל" ודיבר על החזון איש.
האם היה כנגד עלייה לא"י בזה"ז? או רק נגד הציונות? וכו'}
החזון איש?
שכן הביאו לי משמו של החזון איש משהו שיישוב א"י בז"הז הוכרע ע"י הרמב"ם והרמב"ן ומזה הביאו הוכחה שגם הרמב"ם סובר שעש מ"ע ביישוב א"י בזה"ז.
האם ישנו כזה מקור בחזון איש?
ומה דעתו על יישוב א"י בזה"ז והציונות וכו' {הרי הוא עלה לא"י!)
אם אפשר מקורות,
יהודה.