הספר והאתר מוגשים באהבה לאחינו ואחיותינו בני ובנות
הצבור הדתי לאומי כחומר למחשבה בלבד, ואינם באים לפסוק
הלכה למעשה בשום ענין. בכל שאלה למעשה המתעוררת מקריאת
החומר בספר או באתר יש לפנות למורה הוראה שהוסמך ע"י גדולי הדור.
מאת:
אורי
21:47 | 12/6/2004
שאלה לדתיים לאומיים
אתם משתמשים הרבה בדוגמא של עליית עזרא בסוף גלות בבל ובתחילת ימי בית-שני כדי להצדיק את תפיסתכם.
אבל כיצד ניתן להשוות ?
א. הרי ה' אמר לירמיהו במפורש שהגלות תהיה 70 שנה שבסופה ישובו לא"י, כך שמי שלא עלה כאילו עבר על דברי נביא.
ב. עזרא, שהיה ראוי שתינתן תורה על ידו, וכן כל הנביאים אמרו לעלות לא"י.
ג. זה היה לפני שלוש השבועות.
ד. ה"חילוניים" שעלו בתקופה ההיא האמינו בה' פחות או יותר, ואף גירשו את נשותיהם הנכריות וסייעו לבניין בית המקדש. הם לא היו כופרים.
לעומת זאת בימינו אין אנו יודעים מתי תיגמר הגלות, ויש לכאורה איסור לעלות לארץ בעלייה המונית, ואין לנו נביאים, והחילוניים... שיזכו לחזור בתשובה מהר (וגם אני).
בתגובה ל: שאלה לדתיים לאומיים
א.הקץ המגולה, (א"י נותנת פריה-סנהדרין צח.) הרי הוא כדבר ה' מפורש.
ב.זה בגאולה של ראוי (אחשינה-ניסים גלויים ונבואה מפורשת ) אך באינם ראויים (בעיתה-בדרך הטבע וניסים נסתרים) אף המנהיג אינו ראוי.
ג.שלש השבועות בטלו.
ד.נו, זו הראיה שהיו ראויים וזכו לאחשינה ע"י נבואה לחזור לארץ שהרי התשובה היא השיבה לארץ. (התשובה הכלל ישראלית)
אין אנו יודעים מתי תגמר הגלות אך זכינו לניצני אתחלתא דגאולה (ישועות מלכו יו"ד סי' סו) החזרה בתשובה תהיה בצורה מדורגת "בונים בחול ואח"כ מקדשים"
בתגובה ל: מה שהבנתי מהתשובות שקיבלתי (מרבותי הדתל
א.אין זה קץ מגולה שהרי א"י לא נותנת פריה כמו שמדובר שם (עיין מהרש"א)
ב.ע"י עוונות מרחיקים את הגאולה ולא מקרבים אותה בדרך טבעית.
ג.אפילו אם נאמר בטלו שלא ימרדו באומות לא בטל.
ד.זה לא בונים בחול אלא בונים בטומאה הרחבה כל הנושאים האלו (בין היתר על דברי הישועות מלכו) ראה בויואל משה