מאת: י
02:44 | 12/5/2004

יואל לא מכבד את הרב אבינר


כי הוא אומר שכל גדולי הדור מזלזלים בו וכו' כו' והוא יודע להגיש שהוא שמע ממישהו שיש שמועה שמישהו שמע את הרב מוצפי אומר עליו טיפש (וזה כמובן לא לשון הרע כי זה על ר' ציוני) אבל אני ראיתי צילום של מכתב מאת הרה"ג רבי מאיר מאזוז שליט"א, שכותב לרב אבינר שבחי כבוד גדולים לפני שכותב את שמו! איזה חצוף! כנראה הוא לא מכיר את רוע מעלליו! וגם הרב אליהו שכותב לו המלצות על ספרים ובקשר טוב איתו, גם הוא תמים מידי! טוב, הוא פרוש מהעולם הזה.. הוא כנראה לא יודע כמה הוא רשע! הרי לא יכול להיות שכל הזמן הרה"ג רשכבה"ג הצדיק הישר האמיתי והזך הגר"י אלחנן שליט"ה הי"ו נר"ו וכו' מבזה רבנים, ורבנים אחרים לא מדברים עליהם ולאר נכנסים לדברים האלה! כנראה שהם טועים ויואל צודק
03:00 | 12/5/2004

יובל בוקר/לילה טוב...


בתגובה ל: יואל לא מכבד את הרב אבינר אני רואה שאתה קצת בלחץ לקראת הגיוס הקרוב (שבעז"ה עוד תתעשת ותבטלו) עד שאתה לא מצליח להירדם ומנסה בכוח לשקר בפורום.

ובכן לגבי הגרב"צ מוצפי שליט"א אני אמרתי ששמעתי ממנו מפורשות שכינה את הרב אבינר טיפש (ולאשמעתי ממישהו ששמע ממישהו שיש שמועה שמישהו שמע- לא יפה לשקר יובל...)

לגבי הרב אבינר- אנחנו לא מבזים אותו אלא משמשים מראה מקום לחלק קטן מהמקומות שהרב אבינר מבזה את עצמו בהבליו.

והראיה שחוץ מתארי כבוד בהתחלת מכתב אין לך שום מראה מקום להתיחסות רצינית לרב אבינר מדברת בעד עצמה..

ושוב אזכיר לך יובל כי כבר לפני חודשיים אמרת כי תזמין את הרב אברהם חזן לישיבתך ועדיין לא שמענו ממך כלום בנושא. מה קרה?? כל הישיבה התגיסה לנח"ל החרדי?? מחכים לתשובה...

בברכה,יואל.
מאת: יובל
03:27 | 12/5/2004

אתה לא מבין את העיקרון!!!


בתגובה ל: יובל בוקר/לילה טוב... אין אני פוסק לפי הרב אבינר ואין אני חסיד שלו בכלום!! רק חורה לי שאתה מבזה אותו כאילו אינו רב (אתה ועוד כמה תלמידים צעירים שלא יודעים כלום משישיבה כלשי) ואנו רואים שרבנים יכולים להתנגד לרבנים אחרים בלא גנאי! כמו הרב מאזוז שבוודאי לא מסכים עם דרכו של רב אבינר אך מסוגל לכנותו בתארי כבוד מפאת היותו גדול בתורה!

כל מגמתי היא שתבין שזו מחלוקת!!! אני נוקד צד במחלוקת ואתה נוקט צד במחלוקת! אין אני רוצה להחזיר חרדים בתשובה, וגם אתה לא צריך להחזיר דת"ל בתשובה!! אם אתה רוצה ממש לעשות חסד- טפל באלו שלומדים בישיבות תיכוניות והם בלי יראת שמיים וחרד אותם! אני עצמי חרדי לאומי כבר אמרתי, ואתה צריך להבין שזו דרך חיים מקובלת על פי ההלכה!! אני משתדל לקיים את ההלכה, ולומד תורה במוצ"ש שלפני החזרה לישיבה (לישון אפשר באוטובוס) וזה לא שאני צדיק או משהו דומה! זו הדרישה מכל יהודי!! קיים הלכה!!

אין אידאל של לימוד תורה! העובדה היא שלימוד תורה נדחה מפני מצוות!
בוקר טוב
21:07 | 12/11/2004

ובכן יובל...


בתגובה ל: אתה לא מבין את העיקרון!!! היינו שמחים להיכנס לכל ישיבה תיכונית שתסכים להכניס אותנו (אבל מי כמוך יודע שאם בישיבת ההסדר שלך מפחדים מאיתנו אז קל וחומר בישיבה תיכונית).

שנית לגבי הר' אבינר לא ביזיתי אותו אלא הוא זה שמבזה את עצמו ואשמח אם תסביר לי את דבריו שהובאו בספרי או כאן באתר באופן שאינו מבזה אותו.

לגבי לימוד תורה אני שמח שתיארת את המצב הקשה בו נמצא תלמיד ישיבה ערב גיוסו לצה"ל היכול להוציא מפיו משפט כמו "אין אידיאל של לימוד תורה" משפט ששוה יותר מעשר הרצאות בנושא "ישיבות ההסדר וההרס שהן גורמות".

בקיצור יובל, אני שכל עוד אתה נמצא בישיבת ההסדר עדיף לך לשנות קצת את הסדרים: באוטובוס תלמד תורה ובישיבה תישן (לפני שגם ילמדו אותך שאין אידיאל של שמירת מצות ואז תישאר בלי אידיאלים בכלל, אם כי זה בטח לא ידאיג אף אחד בישיבה שלך, (כל עוד שתשמור על הערך הנצחי של שרות ב"צה"ל")...

יובל..יובל.. יהי ה' בעזרך.

בברכה,יואל.
מאת: צלפחד
13:27 | 12/5/2004

טענו בחיטים והודה לו בשעורים...


בתגובה ל: אתה לא מבין את העיקרון!!! תקרא את התגובה של יואל הוא כותב שהמחלוקת היא לא הלכתית בגלל התבטויות של הר' אבינר ואין כאן שום קשר לגדלות תורנית (אתה יודע איזה גדלות היתה לש"צ שר"י?) רוצה לומר שיואל טועה תתייחס לראיות של יואל ותדחה אותם (אם תוכל) כמו לדוגמא לגבי שר' אבינר קרא להרצל בעל תשובה
מאת: צלפחד
13:09 | 12/5/2004

אין אידאל של לימוד תורה??


בתגובה ל: אתה לא מבין את העיקרון!!! והראיה שלך שתורה נדחת מפני מצוות? תורה נדחית רק מפני מצוה שאי אפשר לעשותה ע"י אחרים עיין מועד קטן דף ט וכן באיכה רבה ובחגיגה ירושלמי: שויתר הקב"ה על ג"ע שפ"ד וע"ז ולא על מאסה של תורה ובנפש החיים שער ד' בהרחבה
מאת: יובל
13:15 | 12/17/2004

ביאור אין אידאל


בתגובה ל: אין אידאל של לימוד תורה?? טוב, לא ביטאתי עצמי כיאות.

מה שרציתי לומר הוא שאין אידאל של לימוד תורה וזהו. אברך כל החיים. לא מצינו כך בגדולי ישראל בדורות שעברו, וידוע שמצב זה של להתפרנס מתורה הוא דיעבד (רמב"כ, כס"מ).
היהדות הציונות שונה מן היהדות החרדית בעיקר בנושא זה- אצל החרדים הי"ו הלימוד תורה הוא המרכז, אין עניין ללמוד כדי לעשות אלא ללמוד (וההוכחה- פוק חזי איך לומדים הליטאים- עיון מעמיק בלי שום תכלית להלכה!) וזה דבר שאני מבין שהוא לא לרוח התורה, אמנם זה לא נגד התורה כי זה לימוד תורה וגם אני לומד תורה, אבל מותר לא ללמוד תורה כדי ללכת לצבא, ולא ללמוד תורה כדי לעבוד ולהתפרנס מעמל הידיים (הגאון פינחס קהתי זצ"ל הוא הוכחה שניתן לשלב ולהצליח) וזו הייתה כוונתי.

לגבי הצבא, אם אתה כל כך רוצה, לך לרב עובדיה ושאל אותו מה דעתו על תלמיד שמאוד קשה לו ללמוד והוא מוצא את עצמו מדבר עם חברים רוב שעות היום במקום ללמוד- האם ילך לצבא לנח"ל החרדי או שימשיך להתעלל בעצמו?
(ולפני שתגיד לי- עבור לישיבה "אמיתית" ושם תלמד- אז לך תראה כמה ביטול תורה יש בישיבות הקדושות.. וחבל!

כל טוב.
אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם ה' אלוהינו נזכיר!
מאת: משיב
23:44 | 12/18/2004

ליובל-


בתגובה ל: ביאור אין אידאל ב"דת הציונות" מביא צילום בעמ' קעד, של מודעה שחתומה בין השאר ע"י הרה"ג ר' עובדי' יוסף שליט"א, שבו כתוב בין השאר: "...אך הבל בני אדם, כזב בני איש להעלותם מהבל עי"כ, שננו כחרב לשונם לצוד ברשתם תמימים כאילו פתאום יתרפאו מכותם, ויכשילום בקלות ובחמורות במחנות "הנח"ל החרדי", שם משכנים בכפיפה אחת עוברי חמורות שבחמורות יחד עם עלמי חמודות... לכן הננו להזהיר באזהרה חמורה לבל יתפתה שום תלמיש ושום שומר תורה ומצוות - גם אם אינו במסגרת לימודם - ליפול ברשתם ללא שום הבדל בין חוג לעדה, וכן איסור חמור להשתתף בשבתות השכנוע שלהם שהם מלאים פריקת עול ומכשולות רבות...".
מאת: יובל
00:47 | 12/26/2004

מודעה חתומה?!!??


בתגובה ל: ליובל- אתה באמת מאמין לפשקווילים במאה שערים? 90 אחוז שקר יש שם!! תעשה טובה... זה כמו להביא ראיה מידיעות רק פחות אמין....

הרב עובדיה מסכים לרעיון הנח"ל החרדי! שאל את תלמידיו. (אני עשיתי)



שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |