מאת:
עדו
09:13 | 12/9/2005
נשים בצבא
חיפשתי משהו בשו"ת "אגרות משה" לגדול הפוסקים בארה"ב הרב משה פיינשטיין זצ"ל זיע"א ומצאתי כבדרך אגב שכתב גבי גיוס נשים לצבא ארה"ב (התשובה נכתבה בתאריך י"א שבט ה-תש"מ היינו למ' 29 לינואר 1980) וזת"ד בשו"ת אגרות משה חלק יו"ד ד סימן ט: "הנה לקיחת נשים ובתולות בין לצבא, בין לשרות אחרת מהממשלה, הוא נגד תורת השם יתברך. ואם חס וחלילה איזה ממשלה קבעה חוק, אסורות הנשים והבתולות לשמוע לזה, והוא כגזירה מהממשלה להעביר על הדת, שאסור לשמוע
לזה.
ולכן כאשר נשמע שיש שרוצים במדינה שלנו, ארצות הברית שבאמעריקא לקבוע חוק כזה בהקאנגרעס והסענאט
בוואשינגטאן, וכאשר ידוע לנו שאין דרכם של הממשלה והנשיא דמדינתנו ארצות הברית לעשות גזירות על ישראל
נגד דיני תורתנו הקדושה, ובודאי בא זה על ידי חסרון ידיעה, מחוייבין לעשות כל האפשר להשתדל שידעו הנשיא
וכל אנשי הקאנגרעס ואנשי הסענאט שהוא נגד התורה, וכגזירה להעביר על הדת הוא, ויהיה אסור לכל בת ישראל
לקיים גזירה זו. ובטוח לנו שימנעו מלקבוע דין כזה שהוא גזירה. ויהיה לטוב לנו עם ישראל במדינה זו, אשר הטיבה
לנו כל הימים, ואנחנו עם ישראל אוהבים אותה באהבה גמורה, ואנחנו תושבים נאמנים להמדינה ולהממשלה בלב
ונפש, שכן יהיה גם להבא.
בתקוה גדולה ובטחון גמור אני כותב וחותם בשם התורה הקדושה ובשם כל ישראל.
(חתימת שמו)"
שימו לב, שם בארה"ב מכבדים את התוה"ק ופה באים אנשים 'שומרי תורה ומצוות' הבאים להגן על מחרפי מערכות ישראל (ראו ערך "תקשורת ישראלית").