הספר והאתר מוגשים באהבה לאחינו ואחיותינו בני ובנות
הצבור הדתי לאומי כחומר למחשבה בלבד, ואינם באים לפסוק
הלכה למעשה בשום ענין. בכל שאלה למעשה המתעוררת מקריאת
החומר בספר או באתר יש לפנות למורה הוראה שהוסמך ע"י גדולי הדור.
מאת:
מרדכי
09:45 | 11/1/2005
בעיותיהם של בנות שירות לאומי
שאלה:
אם ברצוני לעשות את השרות הלאומי שלי במוסד בו אני חייבת לגעת בבנים. דו’- בית לוינשטיין. הנגיעה היא לצורך עבודה בלבד. האם זה בסדר?
תשובה:
בס"ד
אם מדובר בבנים חולים שהנגיעה בהם היא כמו נגיעה של אחות בחולים ואין בזה הרהור עבירה לא מצידך ולא מצידם - מותר.
אמנם צריך לבדוק בדיוק איזה נגיעה. ותדירות זמן, על מנת לא לגלוש לאסורים.(תשובתו של הרב אליהו)
שאלות כאלה ועוד דוגמאות אחרות נכתבות בשו"תים בלי סוף, שאלות קשות ביותר שיכולות להביא הרהורי עבירה אל קורא השאלה,תמונה אחת שווה 1000 מילים.
בתגובה ל: הרהורי עבירה מהשאלה?
באתר של מוריה ישנם שו"תים שמדברים על דברים נורא אינטמיים,דוגמא זאת באמת לא טובה אך איני רוצה לתת מהדוגמאות שכתובים שם בנושא "אישות" שמא באמת יוביל להרהורים. בנוגע ליצרי הרע ובכן הם באמת גדול אך אין קשר בין הודעתי על הנושא "בעיותיהם של בנות השירות הלאומי" לבין יצרי.
בתגובה ל: הרהורי עבירה מהשאלה?
אנשים המבקרים באינטרנט רגישות כל כך גבוהה עד כדי הרהור עבירה משאלות שכאלה, אך אם במאן דהו זה מצוי ודאי שמעלה היא ולא פחיתות ו"כל הגדול מחבירו יצרו גדול הימנו", ואילו מדבריך נשמע כאילו טענה בפיך כלפי רגישותו של מרדכי, ואדרבה, מי שרגישותו הגבוהה של חבירו לענינים של זהירות במצוות בכלל ובעניני צניעות בפרט היא חיסרון ואפילו "היסחפות שלילית" בעיניו הוא זה שצריך לבדוק את עצמו היטב ויפה שעה אחת קודם...