הספר והאתר מוגשים באהבה לאחינו ואחיותינו בני ובנות
הצבור הדתי לאומי כחומר למחשבה בלבד, ואינם באים לפסוק
הלכה למעשה בשום ענין. בכל שאלה למעשה המתעוררת מקריאת
החומר בספר או באתר יש לפנות למורה הוראה שהוסמך ע"י גדולי הדור.
מאת:
משה כהן
17:57 | 7/17/2005
אני רואה
שההודעות בפורום מתפרסמות ע"פ שיקול דעתך. כנראה שרק על מה שיש לך תשובה אתה מפרסם, ועל השאלות האחרות שאין לך רבע מושג ירוק - אף אחד לא יודע והולך שולל בדרך המעוותת אותה אתה מציג. אתה אומר שכל דבריך מיוסדים על התורה - האם התורה מתירה ביזוי ת"ח כמו שאתה עושה????
בתגובה ל: אני רואה
ותלמידי חכמים הם אלו הבקיאים בתורתנו והולכים בעקבות גדולי הדור
לאפוקי מכאלה שברוב חוצפתם פוסקים
נגד כל גדולי הדור - אותם - חייבים לבזות - ודאי תסכים.
למתעלמים מפסקי כל גדולי הדור על שרות לאומי ולהורות הפך זה, להם אתה קורא תלמידי חכמים?
רב רפורמי שבקיא בתורה ומורה נגד גדולי הדור - האם גם הוא בגדר תלמיד חכם?
למה אותו תסכים לבזות?
הרי זה אותו דבר!
לפני שאתה קופץ בטענה של ביזוי תלמידי חכמים תוכיח שרבניך
ראויים להגדרה הזאת, ורק אח"כ תשתמש בטענה זו.
בתגובה ל: אני איתך! אסור לבזות תלמידי חכמים...
בגמרא היו המון מחלוקות וגם אחר כך
אם היה מותר לחלוק על רב ועל שמואל
גם מותר לחלוק על החזון איש והרב שפירא
בתגובה ל: לא כל מי שלא מסכים עם גדול הדור אינו ת"ח
על מרן החזו"א או על רב גדול אחר באופן שיש ראיות לדבריו ממקורות אחרים אבל אם חולקים בלי שום ראיה זה לא נקרא לחלוק אלא להתעלם מדברי אותו גדול וזה כבר מפקיע שם ת"ח מהחולק ואם חולק בדבריו על דברי גדולים ממנו שאינו רשאי לחלוק עליהם (כמו ראשונים, אמוראים ותנאים) הרי זה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה והוה עבריין חוץ ממה שהינו סכל ומופקע מתורת ת"ח.