מאת: אייל
00:34 | 5/1/2005

ישיבות תיכוניות והיהדות החרדית בארה"ב


כיצד מתיישבת טענתך הכל כך נחרצת נגד הישיבות התיכוניות עם העובדה שבארצות הברית גם בני היהדות החרדית (האורתודוקסים ולא רק האורתודוקסים המודרנים) לומדים בגיל תיכון לימודי קודש וגם לימודי חול {יכול להיות שבכפרים מבודדים של סאטמר זה לא קורה אך בשאר הזרמים החרדים זה מבוצע} ויש לזכור שאותם יהודים פוסקים לפי הגאון הרב פיינשטיין זצ"ל שבהחלט הינו גדול בכל קנה מידה
01:40 | 5/1/2005

אם תבדוק תשים לב....


בתגובה ל: ישיבות תיכוניות והיהדות החרדית בארה שטענתנו הנחרצת היא נגד זה שהופכים לימודי חול וקודש יחד בגיל הנעורים לדבר שהוא לכתחילה, ונגד זה שקוראים למוסד שמלמד לימודי חול "ישיבה" ובנוסף לכל זה מה שהלימודי חול שם כוללים תכנים כפרניים ושקריים (אם כי בזה איני מודע למה שקורה בחו"ל, אני מדבר על החומר של משרד ה"חינוך" של המדינה כאן).. אם זה קורה במקום אחר הטענה נשארת אותה טענה גם אם הלומדים שם המציאו לעצמם כינוי "אורטודוכסים". איני מכיר חלוקה בתורה בין אורתודוכסים לשאינם כאלה. כל אב המחנך את בנו בנעוריו במסגרות של תערובת חול בקודש ויכול לחנכו על דרכי הקודש בלבד פושע בבנו ומסכן את עתיד יהדותו וכן הורו כל גדולי ישראל, ואם יש פסק של מרן הגר"מ פיינשטיין האומר אחרת אנא הפנה אותי אליו. ואם רק כפרים מבודדים בסאטמאר עושים זאת אז רק כפרים מבודדים בסאטמאר מקיימים הלכות תלמוד תורה כדבעי וראוי למי שחס על עצמו ועל ילדיו ללמוד מהם, וגם אם רק יהודי אחד בכל ארה"ב יקיים את הלכות תלמוד תורה אז הוא יהיה צדיק וכל השאר יהיו עוברים על דברי תורה!! והקב"ה יפקח עיני אחינו שבארה"ב לחוס על ילדיהם ולשומרם מהתערובת המשחיתה של קודש וחול הגרועה יותר מלימודי חול לבד כמו שכתב מרן ה"אבני נזר" (מובא כאן באתר בחלק המאמרים) וכל גדולי ישראל. בברכה,יואל.



שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |