מאת:
ירון
16:51 | 3/3/2005
קדימה
בתגובה ל: יש בך טימטום ואתה בינתיים בהפסד רציני

מיסים ישירים - מס הכנסה שככל שאדם מרוויח יותר הוא משלם יותר באחוזים
ז"א חרדי שלא עשה צבא והוא נחשב לתורתו אומנותו
לא יכול לשלם כי על פי חוק אסור לו לעבוד
אישתו אם היא עובדת, יש להניח שתעבוד בתחום החינוך
ששם המשכורות נמוכות ולכן אי כמעט מס
אם בכלל
ואם היא עובדת במקצועות חופשיים אחרים
היא לא מרויחה הרבה בד"כ כי אין לה השכלה אוניברסיטאית
מה שגורם לכך שמשכורתה נמוכה והמס שהיא משלמת נמוך
קצבאות - בקצבאות ילדים לא מקבלים על כל ילד אותו הדבר
אלא ככל שיש יותר ילדים מקבלים יותר קיצבה
התערבות ממשלתית - המדינה עוזרת לאזרח בתחומים שונים כגון קופת חולים
העלות הרפואית של ילד הרבה יותר גדולה
ולכן כאשר ישנה משפחה עם הרבה ילדים העלות שעולה למדינה לשלם לקופות החולים הרבה יותר גבוהה מהביטוח
שהאזרח הקטן משלם על הביטוח
בשביל שדברי לא יפורשו אחרת אדגיש
טוב מאוד שיולדים הרבה ילדים
אבל אי אפשר לטעון שהחברה החרדית עוזרת למדינה מבחינה כלכלית (לפחות באופן יחסי)