רציתי לשאול לגבי מאורע מסוים שעתיד להתרחש באחרית הימים: קראתי על כך שלפני ביאת המשיח יהיה מצב שבו יראי ה' ואלה שנלחמים בקב"ה יקבעו ביניהם סימן מוסכם כפי שהיה בימים של אליהו הנביא ונביאי הבעל בהר הכרמל. אולם קראתי שהפעם האש תרד דווקא לאלה שנלחמים בקב"ה וייראה, לכאורה, שהצדק עמהם. בכל מקרה, זה יהיה ניסיון קשה מאד לאמונה.
רציתי לשאול מהו המקור לדברים אלה ? כמו כן, האם ידוע מה עתיד להיות עם הר הבית לפני ביאת המשיח ? האם צריך להתכונן לכך שהערב רב ישתלטו על הר הבית ר"ל ??
להרה"ק ר' שמואל מסלונים זיע"א וכתב שם על פס' בא אתה וכל ביתך אל התיבה וז"ל: "והנה איתא במדרש, כי בימים שלפני הגאולה האמיתית כאשר יצטרכו כבר להקים את בית המקדש יתפלגו בנ"י לשני צדדים, הכשרים באמת יחפצו באותו כהן גדול שהם יבחרו בו כמתאים לעטרה זו ואילו הפורקים עול יאמרו שהם היהודים האמיתיים והם הם שצריכים לבחור את הכה"ג לפי הבנתם, ויכריעו אז ביניהם כדרך הבחינה שהיתה בימי אליהו ז"ל, דהיינו שיעשו ביניהם סימן שכל מי שיענו לו באש מן השמים האמת אתו, והנסיון הגדול יהיה אז באופן זה שהאש מן השמים תרד לצדם של אלו שהתרחקו מן התורה והם יצליחו במלחמתם, אך זה יהיה הבירור האחרון כי הכשרים באמת לא יתבטלו אפילו בפני המופת הזה, והעצה להחזיק מעמד במצב נורא זה לכל יהודי הוא שיהיה מקושר לצדיקים וליהודים כשרים המקושרים לתורה, כי התורה היא נצחית, ובכח זה אפשר להחזיק מעמד בכל העיתים והמצבים.
ובספר 'קול יעקב' (לרבי יעקב טיטלבוים תלמיד מרן רבי מאיר אריק זצוק"ל, עמ' פב') הביא מה ששמע בשם הרבי מרוז'ין שאמר: " תדעו יהודים שלפני ביאת המשיח יחזור על עצמו הדבר שהיה בהר הכרמל שירד אש מן השמים לאלי' הנביא. אלא, שלעתיד לבוא האש ירד לנביאי הבעל, ויצטרכו לטפס על קירות חלקים כדי להחזיק עצמם באמונה". והוסיף הרוז'ינער שהעצה לזה הוא: "היאספו ואגידה לכם", פירוש התכנסו ותעשו אגודה אחת "את אשר יקרא אתכם באחרית הימים" שעמלק יתאמץ בכל כוחותיו להתעות את בני ישראל מן האמונה.עכ"ל. כשיהי' קר לכם מכל הצרות בעת חבלי משיח, אין עצה אלא להתאסף יחד. וזהו הדבר היחיד שאני מבקש מכם שתאמרו לאחרים, אולי יהי' בזה חיזוק באמונה ויועיל לעמוד בנסיונות.
לגבי הר הבית, אין איש יודע מה שיהיה עד שיהיה. דבר אחד ברור שאם בשעת ביאת המשיח תהיה קבוצה של משוגעי הר הבית (אותם מדומיינים שחושבים שמותר להם לעלות להר ודם כל הרוגי הפיגועים האחרונים כתוצאה מהתגרותם המיותרת בערבים על ידיהם וע"י הרבנים המורים להם כן ע"י גילוי פנים בתורה שלא כהלכה) על ההר הם יגורשו משם הרבה לפני שיגורש משם איזה ערבי.
בברכה, יואל.
רציתי להקשות ולשאול כיצד שני הצדדים יידעו שמדובר בימים שלפני הגאולה האמיתית ? הרי זמן הגאולה נסתר מאיתנו.
כמו כן לא ברור לי מדוע הציבור צריך למנות כהן גדול לכהונה בבית המקדש ? (חשבתי שזה תפקידו של מלך המשיח).
מענה לשאלתך. ותשו"ח ל'פשוטו כמשמעו' על ההבהרה החשובה למקורות שהבאנו לעיל.
בברכה, יואל.
שליט"א ואני מודה גם ל"פשוטו כמשמעו" על ההבהרה שמדובר במשל שהמשילו הצדיקים זיע"א למציאות שתהיה בזמן עקבתא דמשיחא ולא במאורע ספציפי של הקמת מזבח וירידת אש מן השמים (כפי שסברתי בתחילה).
נ.ב. החופשים בימינו סוברים שהתורה היא יצירה ספרותית דימיונית ולכן לא שייך מבחינתם להתאסף סביב מזבח ולהאמין בדברים כמו אותות, מופתים וניסים גלויים...