מאת: תלמיד ישיבה
18:55 | 12/16/2004

יואל, הנה מה שאמרתי לך אתמול


כתבי סאטמר אמונה הרב אליעזר מלמד

שאלה:
אני מעוניין לדעת מהי תגובת הרבנים של המזרחי לטענות המובאות בספרים "על הגאולה ועל התמורה" ו"ויואל משה" של חסידות סאטמר? האם הם היו מודעים לדברים הללו ב- 40 שנים האחרונות?

תשובה:
אינני מכיר את ספרי סאטמר ממקורם. אולם קראתי תמצית מדבריהם, ונוכחתי כי אינם מבוססים על דברי תורה אלא על סברות אישיות. הכלל הוא שדעת הרב קוק שהיה בודאי הגדול שבדורו ובכמה דורות מבוססת על כל התורה כולה. וגם החולקים עליו, מקבלים את עקרי דבריו ביחס למצוות ישוב הארץ והיחס לעם ישראל. ורק בודדים וביניהם חסידי סאטמר חולקים על עיקרי התורה, וה’ יסלח להם.



הרב אליעזר מלמד








מאת: צלפחד
22:55 | 12/16/2004

לתלמיד ישיבה


בתגובה ל: יואל, הנה מה שאמרתי לך אתמול הרי לך דרך לימוד "אינני מכיר את ספרי סאטמר ממקורם" וקרא "תמצית מדבריהם" אבל זה מפסיק לו לומר שהדברים "אינם מבוססים על דברי תורה אלא על סברות אישיות"
(כנראה קרא את ילקוט אמרים שמביא רק את הרעיונות של ויואל משה- יש את זה אצלכם בישיבה- ולא את הספר עצמו)



והבדלנו מן הטועים(ומן התועים) ...
מאת: קטון ודל
00:25 | 12/17/2004

צלפחד וצלמיד ישיבה היקרים


בתגובה ל: לתלמיד ישיבה ובאמת, כידוע, האמת תמיד נמצאת רק בצד של מחזיקי הדת האמיתיים (=החרדים) ואילו כל חכמי התורה שאינם מסכימים עם דרכו של "יואל אלחנן" הם טועים (וגם תועים).
אולי תסבירו לי, כבודכם היקרים, מי מכם (או אחרים מכותבי התגובות כאן, למעט אולי "יואל אלחנן" וגם אצלו אני בספק) קרא ממש את דברי הרב קוק, וגם הבינם ע"פ המקורות שמהם הביא הרב קוק את דבריו, ולא מסתמך על אחרים שקראו ופסלו? אבל כנראה שזה מותר רק למי שרוצה לפסול את דברי הרב קוק ולא למי שחולק על הגאון הגדול הרב מסאטמר ש"כל גדולי ישראל בוודאי הסכימו איתו!".
זאת בדיוק הייתה, ועודנה, טענתי על הפורום (וכרגיל, אני נאלץ לקוות שלא יצנזרו את דברי...)
אני מתחיל להזכר בדברי חז"ל שהרואה פגמים בחברו הרי זה בגלל שאינו יכול לראות פגמים אלו בעצמו אז משמיים מראים לו פגמים אילו בחברו כדי שיבין שגם אצלו זה כך...
ובנוסף, ברצוני להזכיר בפורום זה את מה שאמר אחד האדמורים (אני חושב שזה היה הרב שמחה בונם מפשיסחה) שאמר כי כדי להיות מעל חברך, אל תחפור לחברך בור אלא תעשה לעצמך גבעה...
בברכה,
מאת: צלפחד
00:15 | 12/19/2004

אתה יכול לעזור לי קטון ודל?


בתגובה ל: צלפחד וצלמיד ישיבה היקרים "האמת תמיד נמצאת רק בצד של מחזיקי הדת האמיתיים (=החרדים) ואילו כל חכמי התורה שאינם מסכימים עם דרכו של "יואל אלחנן" הם טועים (וגם תועים)". אתה רוצה להגיד לי שהציונות הדתית צודקת יש לך הוכחות?

הפורום הזה קיים כבר 70 עמודים (60 בפורום הישן ועד עכשיו עשרה בפורום החדש) עברתי על הפורום רובו ככולו קראתי לא מעט בחודשים האחרונים גם מספרים וחוברות שונות לכאן ולכאן ולא מצאתי עדיין שום ראיה שהציונות הדתית צודקת, כל הטענות מסתכמות או בדברים שמתורצים כבר בויואל משה או בדת הציונות או טענות שמבוססות על תקשרות חילונית או עיוות של דברי רבנים שדיברו על חיבת ציון כאילו הם ציוניים.
מאת: קטון ודל
11:29 | 12/19/2004

צלפחד


בתגובה ל: אתה יכול לעזור לי קטון ודל? אני, בעז"ה, אענה לך בימים הקרובים!
בברכה,
מאת: צלפחד
23:44 | 1/29/2005

קטון ודל מה קורה


בתגובה ל: צלפחד מה עם הראיות לצה"ד?
מאת: צלפחד
13:29 | 12/19/2004

טוב, מקוה לשמוע משהו חדש


בתגובה ל: צלפחד
הודעה זו ללא תוכן
מאת: צלפחד
00:01 | 12/19/2004

עוד נקודה קטון ודל


בתגובה ל: צלפחד וצלמיד ישיבה היקרים הם קרובים לשטן, צדיקים שאינם מאמינים, יש לקבל דבריהם בהלכה ולא בהשקפה אם אלו לא היו ציטוטים של הר' אבינר (ודברי ר' מלמד על שכתבי סאטמר אינם דעת תורה) ספק אם הייתי בפורום "כדי להיות מעל חברך, אל תחפור לחברך בור אלא תעשה לעצמך גבעה" אם היו מקיימים אותו אצל רבנים דת"ל מסויימם כלפי הרבי מסאטמר (ששוללים דברים מנוגדים להשקפתם על ידי הפיכתם ל"לא תורה") אפילו לא הייתי נכנס לפורום לא היתה לי שום בעיה עם כתבי הרב קוק אני לא מעוניין ללכת לפיו לא צריך, הבעיה ש"התורה עברה רק דרך הרב קוק שהוא היה גדול הדור היחידי כל השאר טעות" זו הטענה שאני כמי שלומד אצל רבנים דת"ל צריך להתמודד איתה , "הרואה פגמים בחברו" אני לא רואה פגמים בחברי אני רואה פגם בי בדרך הדת"ל שאני (הייתי) האם את התגובה הזו שלך תהיה מוכן לכתוב בדיוק אותו דבר רק להחליף "הרב קוק" ב"הרבי מסאטמר" (לשני הצדדים) ולשלוח לכיפה או אתרים דומים?
מאת: צלפחד
15:04 | 12/17/2004

לא על זה דיברתי קטון ודל


בתגובה ל: צלפחד וצלמיד ישיבה היקרים טועים ותועים הבאתי בקשר לכך שאני כדת"ל קיבלתי את הדברים כמו שמביא כאן תלמיד ישיבה בשם הרב מלמד כלומר "קראתי את הרעיונות של הרבי מסאטמר והם טועים" בלי להתייחס למקורות וכמו שהבאתי בעבר אחד שאמר שהגר"ע יוסף אומר לא להגיד הלל בגלל השקפתו והתעלם מכך שהגר"ע יוסף מסתמך על ירושלמי פסחים שאין אומרים הלל על אתחלתא דגאולה (בלי להכנס כרגע להסבר דברי הגר"ע רק תתייחס כרגע לרעיון שדחה את דבריו כי "הוא בהשקפה אחרת" ולא דיון במקורות) הבדלנו מן התועים שמראים רק צד אחד "הרב קוק היה הגדול (ואפילו היחידי הגדול) בדורו זה ביטוי ששמעתי לא פעם אחת ו"שכחו" להזכיר שאלו שיצאו נגדו לא היו בהכרח (רק) קבוצת קנאים אלא גדולי ת"ח , אין לי שום בעיה עם דברי הרב קוק הבעיה שלי היא עם הצגת הדברים שהבנה שאינה כרב קוק היא מוטעית (רוצה להוכיח שהרב קוק צדק וכל דבריו מיוסדים על התורה בבקשה תביא גפ"ת ראשונים ואחרונים) , אני לא מסתמך על אחרים שקראו ופסלו למדתי דברי הרב קוק לפני שידעתי שיש מישהו שבכלל פסל אותו, רוצה לחלוק על הרבי מסאטמר? בקשה תביא מקורות ותפתח דיון אמיתי ולא כמו שהביא כאן לפסול מראש שדבריו אינם דברי תורה גם יואל שבא לערער על דברי הרב קוק על "הקודש שבחול" הביא מדברי בעל הלשם ופתח דיון בנושא עם הר' שרקי.



שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |