הספר והאתר מוגשים באהבה לאחינו ואחיותינו בני ובנות
הצבור הדתי לאומי כחומר למחשבה בלבד, ואינם באים לפסוק
הלכה למעשה בשום ענין. בכל שאלה למעשה המתעוררת מקריאת
החומר בספר או באתר יש לפנות למורה הוראה שהוסמך ע"י גדולי הדור.
מאת:
יצחק
19:27 | 12/15/2004
מה הייתה דעתו של הבא"ח?
מה הייתה דעתו של הגאון המקובל האלוקי רבי יוסף חיים מבגדאד בנוגע לציונות?
אפשר מקורות?
בתגובה ל: מה הייתה דעתו של הבא"ח?
ולמעלליה רק אחרי כיבוש הארץ ע"י הבריטים שהחישה מאד את הפעילות הציונית. בזמן התורכים היה דיכוי כמעט מוחלט של כל נסיון לפעילות לאומית כלשהי ופעילות התנועה הציונית היתה במישור התעמולתי בעיקר במדינות אירופה.
מרן ה"בן איש חי" נפטר בשנת תרס"ט ולכן מסתבר שלא חיוה דעתו כלל על תנועה זו.
מי שכן חיוה הם תלמידיו הגאונים שעלו אח"כ לא"י וביניהם מרן בעל ה"כף החיים", מרן הגר' צדקה חוציין
וכן שאר גדולי ישראל מעולם התורה הספרדי. ראה בספר הזכרון למרן הגאון ר' עזרא עטיה זצ"ל "כנסת עזרא" חלק ב' בהקדמה, וכן בספרי תולדותיהם של הרב יעקב מוצפי (ארי עלה מבבל) ובספר על מרן ה"בבא סאלי" (הסבא קדישא חלק ב').
בתגובה ל: דעת כל הספרדים
תוכל בודאי להפנותנו למקור המחלק בדבריהם בין הציונות הדתית לחילונית נכון??
קדימה יובל..
ותשאל אותם גם מאיזה רבנים ספרדים מרבותיהם קבלו דברים אלה.
תשאל את הרב מרדכי אליהו מה דעת ה"בבא סאלי" על הציונות ואביזרייהו (הכביכול דתית..) ותשאל אותו אם זכור לו אי פעם כי הציונות הדתית התחייבה לציית לפסקיו או לפסקי איזשהו רב בתחום כלשהו...
בתגובה ל: יובל.. בתור אחד שמדבר עם הרבנים הנגישים
אל תביא דוגמא מה"למעשה", אתה לא אהבת שהבאתי לך את עובדת השבבניקים החרדים ואמרת שאין להביא ראיה מהמציאות אלא להסתכל על ההשקפה.
הרב אליהו שליט"א זה ציונות דתית. לא יודע מה אחרים חושבים. האם זה נגד התורה? ובעז"ה כשאלך לבקש אצלו ברכה להצלחה בצבא הקודש ("צבא ה'" כהגדרת דוד המלך) אשאל אותו בל"נ וכנ"ל הרב אברג'ל שליט"א ואם אזכה אז גם לרבי אלעזר אבוחצירה שליט"א.
נ.ב שמת לב שכל הרבנים שאינם מתנגדים לציונות הינם גדולים בקבלה? כבר הראי"ה כתב על זה שרק מי שלומד קבלה יכול להבין את מעלת כלל ישראל.
ושאלה לסיום: מדוע יצא רבי שלמה מוילנא זצ"ל לקראת הרצל בשירים ובמחולות ועם ספר תורה?