מאת: מאור דחבש
11:30 | 5/17/2007

מצפה לתגובה רצינית...


א. בפורום צוין הספר "התקופות בסערת אליהו", אבל אם איני טועה הגר"א שלח את תלמידיו להקים ישוב בארץ... סותר את דעתך שאומרת שיישוב הארץ לא נוהג בימינו.... כנראה שהיא כן נוהגת...
ב. אם כבר מדברים במדרשים (שלוש השבועות, יישוב הארץ מצווה כללית...) נדבר בעוד מדרש חז"ל: הציבי לך ציונים - שבחו"ל המצוות הן רק כדי שיזכרו אותן שיחזרו מהגולה, כלומר ערכן הוא רק בשיבה לארץ, ועיקר קיום המצוות הוא בא"י... כלומר, בחו"ל, כנראה שיש שכר מופחת על המצוות... אז מי שמחכה למשיח ולא עושה שום דבר כדי שיבוא, רק מחכה בחו"ל, כנראה שלא קיים מצוות לכתחילה מעולם... אז אם למדים הלכה ממדרש, למה הקב"ה נותן לעם ישראל לא לקיםי מצוות באמת ומשאיר אותם בחו"ל? ואם לא, אז כמו שיש מצוות בחו"ל קיימת מצוות יישוב הארץ ואין שלוש השבועות.....
16:58 | 5/17/2007

שלום מאור...


הרבה זמן לא בקרת אצלנו...

לגבי "התקופה בסערת אליהו"- לא ניסינו אפילו לטעון שהספר מדבר נגד מצות ישוב א"י בזמננו ואם תעבור על כל החומר באתר לא תראה בו מלה נגד ישוב ארץ ישראל בזמננו. וגם בספרי מרן הגה"ק מסאטמאר אף אחד לא ניסה לומר שלא נוהגת בזמננו כי יש לא מעט פוסקים שסוברים שנוהגת בזמננו מדאורייתא וגם פוסקים שסוברים שלכה"פ נוהגת מדרבנן.

אנחנו לא אשמים שרבניך משתמשים בשטיפת המח שהחרדים הם נגד מצות ישוב א"י. בעז"ה קבלנו היום את בקשתך באי מייל לספרי מרן הגה"ק מסאטמאר וכשהם יגיעו אליך תוכל להבין שאיסור שלש השבועות גם הוא לא בא לעקור מצות ישוב א"י.

בברכה, יואל.




שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |