מאת: רוני
02:50 | 2/18/2007

שביעית


אנחנו לומדים שביעית בישיבה מה דעת הרב בנוגע לשביעית כיום?

ומה עדיף אוצר בית דין או התיר מכירה?

17:40 | 2/19/2007

מה לדרדק שכמותי ולחיווי דעתי...


בנושאים רמי מעלה וחשיבות כמו המצוה החשובה של שמירת השביעית כהלכתה בימינו אשר גדולי וענקי ישראל הרחיבו בגודל חובת ההשתדלות העצומה בשמירתה ללא הסתמכויות על היתרי מכירה מפוקפקים שאם כי היו מי שרצו לומר שיש להם מקום בשעת הדחק באופן כזה או אחר אבל רוב רובם של הפוסקים בזמננו דחו מכל וכל את ההסתמכות על היתר המכירה הן מבחינה הלכתית והן מבחינת המציאות שקשה מאד להגדירה כשעת הדחק מכמה וכמה סיבות. ונכתבו בזה הרבה ספרים אשר ביחס לאמור בהם לקטן שכמותי יפה השתיקה בענין זה ותוכל למצאם בכל חנות של ספרי קודש. בברכה, יואל.



שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |