הספר והאתר מוגשים באהבה לאחינו ואחיותינו בני ובנות
הצבור הדתי לאומי כחומר למחשבה בלבד, ואינם באים לפסוק
הלכה למעשה בשום ענין. בכל שאלה למעשה המתעוררת מקריאת
החומר בספר או באתר יש לפנות למורה הוראה שהוסמך ע"י גדולי הדור.
מאת:
אחיך
22:01 | 9/17/2006
מפי מו"ר
ביחס למה שדברת על הרבנים הראשיים שליט"א ועל הרב סולוביצ'יק שליט"א (ז"ל).
"וידבר העם באלקים ובמשה" - כל מי שמדבר ברועה נאמן כאלו מדבר במי שאמר והיה העולם" (מכילתא בשלח). ראה שו"ת זקן-אהרון חד מתקיפי קמאי בימי הבית-יוסף ומהר"ם אלשקר... כמה גער על מי שהרהיב עז לדבר עתק על ת"ח בשביל שעסק בספרי פלוסופיא אעפ"י שדעת הגאון המחבר ז"ל לא היתה נוחה מזה בשביל התלמידים, מ"מ לכבוד התורה קנא קנאת ד' וחגר חרב כישמעאל נגד המדבר עתק על ת"ח, אע"פ שיש לדון שאותו האיש שדבר נגד ת"ח, בערה בלבו הקנאה לש"ש, מ"מ גער בו בנזיפה רבה, כדי שידע להזהר שלא להכוות בגחלתן של חכמים.
למי שמחמיר לחוש לדברי אגדה להנהגה מעשית, הן ביחס לג' השבועות, והן ביחס לשנוי לבוש שם ולשון, ודאי שיש לו לחוש לדברי הלכה פשוטים שהם חמורי החמורים: הוצאת שם רע, בזוי ת"ח קטרוג על מקהלות רבבות עמך ישראל, מרד באומה וגלוי פנים בתורה שלא כהלכה ולהחמיר בכל צדדי ספק וחשש שלהם. והפוסל במומו פוסל. והוא רחום יכפר עוון לשבי פשע ביעקב).
ולכן איננו מביאים את דעתנו האישית אלא את דברי גדולי ישראל ששמרו לשונם מלדבר על מי שהוא בכלל ספק ולא דברו אלא כשהיה זה ודאי!!
ואם מורך ורבך היה איש אמת הכפוף אף הוא לגדולי ישראל היה אומר לך הוא את הדברים וחוסך מאיתנו קיומו של אתר זה...
עד שמורך ורבך ישוב בתשובה מודים אנחנו לה' על חלקנו הדל בהפצת דברי גדולי ישראל ודעת תורתם הבהירה ללא משוא פנים לקטן ולגדול, ומתפללים שיתן בנו כח להמשיך ולעשות עוד ועוד לחשוף את מסיתי ומדיחי הצבור הדתל"י היקר אחרי ההבל והשקר בין אם הם רבנים "ראשיים" ובין אם הם רבנים "משניים" או "מקומיים" או כל תואר אחר שהממסד החילוני העניק להם...