מאת:
ניב
17:20 | 8/25/2006
עם יהודי - בתורתו. אין לאום/עמים לפני.
כנראה אותו מישהו לא מבין עברית.
יש נושא ונשוא.
מה פירוש בחר בנו מכל העמים? זאת אומרת, שמכל העמים הוא החליט לתת דוקא לנו את תורתו.
היכן יש רמז שהלאום חשוב יותר מהתורה?!
אדרבה, לא היה כדבריו, אז מה צריך את התורה?! מספיק רק לבחור בנו כעם ולהגיד שהוא אוהב אותנו (כלומר את הלאום,התרבות,ההיסטוריה) וכו'.
עכשיו, בוא ברשותך נעמיד 'תשובה' מול דברי חז"ל.
בפיוט בליל הסדר אנו אומרים אילו נתן לנו את התורה ולא הכניסנו לארץ ישראל, דיינו!
ידוע שהציונות הן החילונית והן הדתית רואה בא"י את כל היסוד להשקפתה.
לעומת זאת, אם היינו מקבלים את התורה בלי ארץ (אם תרצה, מדינה) זה מספיק לעם ישראל (לפחות כל מי שמשורר את הפיוט).
בנוסף, כנראה שאותו מישהו גם שכח פסוקים מפורשים בתורה, שאנו עם רק בזכות התורה ולא להפך.
או בלשונו הזהב של רבי סעדיה גאון: "ועוד, כי אומתנו איננה
אומה כי אם בתורותיה" (ספר האמונות והדעות מאמר ג ד"ה וכיון שהקדמתי).
כל בר בי רב דחד יומא מבין, שהעם היהודי הינו עם רק בעזרת התורה והלאום לא קובע כלום (שום 'זהות יהודית' אחרת, מודרנית, פרי הביאושים של המוחות החולים, הסכלים/משכילים למיניהם לא עמדה במבחן הדור הצעיר).
בן-אדם יכול להיות, גרמני,צרפתי,שבדי,הולנדי,סיני,יפני,
ערבי,ספרדי, אפילו צאצא של המן האגגי - ברגע שקיבל על עצמו תורה ומצוות וטבל לשם גרות הרי הוא יהודי כשר בדיוק כמוני, כמוך, או הרב קוק או שאר 'גדולי' הציונות 'הדתית'
ודו"ק.
הדברים הפשוטים ואין מה להאריך.
בברכה...