בבקשה...
ראשית כאן באתר בחלק המאמרים תכנסי לנושא "יחס גדולי ישראל לתנועה הציונית" (וראי שם מכתב מרן בעל ערוך השלחן ביחס ל"מזרחי")
כמו כן ראי בספר "דת הציונות" בפרק ד' שם הבאנו עוד דברים של גדולי ישראל:
הרה"ג ראובן גרוזובסקי ( ר" מ בישיבת קמיניץ , ראש מועצת גדולי התורה באמריקה ) :
הציונות היא מינות , כי בא חבקוק והעמידן על אחת – וצדיק באמונתו יחיה ( מכות כ"ד ע"א ) ,
והיינו שבכל דור ודור היצר הרע חותר תחת יסודות אחדים . ועל כן בימי דוד היה צריך לעמוד כנגדו
בקשרי מלחמה באחד עשר מקומות ובימי ישעיה בששה ומימי חבקוק נתרכז הרע לחתור תחת יסוד האמונה . ועבודת הציונות היא לבטל דברי חבקוק לאמר שלא האמונה והתורה הם היסוד אלא הנאציונליזם – לאומיות .
הרה"ג יוסף רוז'ין ( מגאוני דורו , בעל שו"ת צפנת פענח , ידוע בכינויו :הרוגוטשובער ) : קבלתי מכתבם אודות כת המעוקשה המכנים עצמם ציונים , לא לחנם רק משום מה שכתב רש"י ביומא דף ע"ז ע"ב דציון חוץ לירושלים והוא שוק העליון . המובא בירושלמי שקלים פ"ח ה"א , וזה קצרן של גויים המובא שם כי המינים הידועים היו בשוק העליון בכל מקום ( שו"ת צפנת פענח סימן ס"ט ) .
הרה"ג אברהם ישעיה קרליץ ( ה " חזון אי"ש " ) : הציונות שלבשו בה אידיאלים רוח ונפש משכה אחריה החינוך הכפרני ושאר חוקות הגויים והבלי אליל , והנכנס לחברתם נכנס מלכתחילה לעבוד את פסילם המקיף בעבודותיו את כל תחומי החיים . ( מתוך מכתבו להגר"א וסרמן , ה"חזון אי"ש בדורותיו עמ' רצב . )
הרה"ג אלחנן וסרמן ( מגדולי דורו , ראש ישיבת ברנוביץ' , גדול תלמידי החפץ חיים ) : הנה ידוע כי כלל ישראל סובל תמיד משני דברים : מבחוץ , מעלילות דם , ומבפנים ע"י משיחי השקר אשר מתחלתן הם מפתים ומבטיחים להעלות לארץ ישראל , וסופן של כל משיחי השקר הוא שמד לאלפים ולרבבות מישראל והמסתכל בעין חודרת יראה כי גם בזמננו ישנו למשיח השקר הזה , אשר התלבש בכת הידועה האומרת בפיה להוליך לארץ ישראל , ובאמת היא מוליכה לכפירה גמורה בעיקר . ( קובץ מאמרים להגר"א וסרמן חלק א' עמ' רנג ' , הוצ' ישיבת אור אלחנן התש"ס ) .
הרה"ג יחזקאל סרנא (ראש ישיבת חברון , מגדולי הדור שעבר ) : פריצי עמנו כנביאי השקר בשעתם , הם מתנשאים להעמיד חזון , אבל לא חזון המיועד לישראל , אלא חזון של "היה נהיה ככל הגויים " … שתעודתו היא לשמור על גוף ישראל ולשרוף את נשמתו , ומכיון שגופו של ישראל אינו אלא נרתיק לנשמתו , לכן בסופו של דבר עם שרפת הנשמות נשרפים גם הגופים . ( דליות יחזקאל, ח"ב, ירושלים תשל"ו , עמ' תנ'.).
הגאון ר' אליהו חיים מייזלס ( אב"ד לאדז' , מגדולי דורו ): הציונים אינם דורשים לציון , הם אומרים ידינו תרום ושפתינו איתנו , ולתשועת ה' לא ייחלו , ואדרת ציון לבשו להונות בה רכי לב ולצודם בחרמם , כהברדלס אשר בפגשו איש ירקד לפניו , יצחק גם יבכה עד אשר ימשכהו בחבלי הוללותו אל חורו , ונפל לפניו ואז ימיץ לשד מוחו . וע"כ כל איש אשר יראת ה' בלבבו ירחק מהם , אל ילך בדרך איתם וימנע רגלו מנתיבותיהם . (מכתב מיום ג' טבת התר"ס , מתוך קובץ " לחושבי שמו " מס' נ"ט , אייר התשנ"ח).
יש עוד המון אבל לא את הכל יש לנו מוקלד..אם תוכלי קצת יותר להתמקד בגדולים מסוימים שאת רוצה את דעתם נשתדל לעזור כי הרשימה מאד ארוכה..
בברכה, יואל.