מאת: טל
10:42 | 5/19/2006

יש מצב שאתה עונה לי?!


אייך אתה,בתור בנאדם חרדי..ירא שמיים..יכול להגיד שתנועות הפלמ"ח והאצ"ל תנועות טרור?????..אייך אתה מעז בכלל?..אתה יודע מה הם עשו בשבילנו..למרות שכמובן ה' כיוון את זה..אבל העיקרון עצמו..למרות שהם עשו טעויות..אבל זה לא משנה..מי למה ומתי!
הם הקריבו את עצמם..כדי שיהיה לך איפה לגור!!!!!!!!!!!
אבל ביננו..להמון אבל המון חרדים..בכלל לא אכפת איפה הם יגורו..
אין להם תלאומיות..תגאווה..(ואם אתה אומר שהמדינה הזאת לא שווה שיתגאו בה,אתה טועה..אולי הממשלה אדיוטית..אבל המדינה..האדמה..יש לנו מקום לדרוך עליו..50% עדיף מכלום..)

אתה אמרת שהיית חניך בבני עקיבא..וכאלה..והידרדרת..
אז מיצטערת מאוד להגיד לך..
לך יש את בעיה!
הכי קל זה להאשים אחרים!
לא ניסית להיתחזק..היית בקצה של החברה..ולא למדת בישיבה של הרב קוק או משו בסיגנון..אלה האשמת את הרבנים את הציונות הדתית ואת כל מי שמיסביבך...ולהאשים זה הכי קל!
ואחרי מה שהיה בקיץ שעבר..אנשים..הם היתחזקו יותר..היתגברו..נהיו חזקים והבינו שהכל מה' יתברך!
והנוער..איזה נוער..(אני בת 17)
נוער מדהים!..מעולה..שאכפת לו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ואם אני יתחיל לדבר על החרדים..אני לא יגמור..
כל השבבניקים שיש?..זה כלום?..לפחות 60% שבבניקים..או צבועים עם שטריימל והכל..אבל מבפנים הצביעות חוגגת!
לא אכפת להם לנצל תמדינה?..נכון?..
לא אכפת להם לקבל הטבות.. למרות שהם לא עושים כלום!..תקשיב..אני לא אומרת..שאם בנאדם לומד תורה,אבל לומד!!!!!!!!!..לא משחק אותה..ולא מקבל כלום מהמדינה ולא נותן!..זה בנאדם ישר!..בנאדם הגון שלומד תורה..כל הכבוד לו!
אני גאה בו,אבל לומד!!!!!!!..לא משחק בגאוגואים..
ולא יוצא לרחוב עם פאלפון כדי לעשות דאווינים..(סליחה על הביטוי)
ולא הולך בערב שבת לרחוב ר' עקיבא בבני ברק כדי לחפש בנות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
זה הדבר שהכי מעצבן אותי!
הם לא עושים צבא..לא לומדים..(שזה עוד יותר גרוע)..
הייתי מעדיפה חילוני ולא אותם!!!!!!!!!!!
לא עושים כלוםפ מעצמם..
וביננו..זה 60% מינימום!
הולכים עם שטריימל אבל הנשים שלהם לובשות חצאית מעל הברך פאה בלונדינית עד המרפק ואיפור על כל הפנים..והכל צמוד!..
ואל תיתפלא אם יש להם טלוויזיה בבית!..וכל מיני עיתונים שהם מסתירים כדי שחס וחלילה וחס ושלום השכנים לא יראו..כי אחרת הם לא ימצאו לילדים שלהם שידוך!..
זו צביעות לשמה!!!!!!!!!!!!!
לא ממש אכפת לי מה הולך אצלכם..אבל אתה כל כך זילזלת בנוער שלנו...באידיאלים בערכים כאילו הכל סתם דיבורים...כאילו אצלכם הכל טהור נקי ללא רבב ומושלם..
אז זהו שלא!
לוקחים קיצבאות...חצי ארנונה..וזה לא שהם לא עובדים..הם עובדים אבל בסתר..כדי שלא ידעו כי אם הם ידעו,יגמרו ההנחות,החצי ארנונה...ובוכים כל הזמן על קיפוח!!!!!!!!!
שיעשו משו..שישרתו ואח"כ נדבר..
אבל רק אצלכם..הכל מטוייח מבפנים..אם הבת יצאה לתרבות רעה..כל הילדים יוצאים עם צרעת..שבחיים לא תרד!..
אבל לא על זה באתי לדבר..
אני לא אומרת שלא צריך ללמוד תורה!
כי בלי התורה שלנו אין לנו כלום..
אבל צריך לעשות תהישתדלות..לא?..
לצפות שהכל יעשה מעצמו?..אין כזה דבר!
אין לסמוך על הניסים..
ואם אתה אברך והכל אתה בטח יודע..
אז בבקשה..אל תדבר על הדתיים הלאומיים..
כי אין כמוהם!
יש בהם אהבת הארץ..אהבת התורה..
ובקשר למילחמת מצווה..שאמרת שעכשיו אסור להלחם ובלה בלה בלה..
ועכשיו..אנחנו לא אמורים לשמור על נפשנו?..
אז בטח תגיד לי..אם כולם ילמדו תורה לא ניצטרך תצבא..
אז בא תעשה את זה..תחזיר את כולם בתשובה..
100% שאתה לא מצליח..אז אין מה לעשות צריך צבא צריך הישתדלות..כאילו שאנחנו גרים באיזה אי מושלם ששום דבר לא חסר פו..אנחנו חיים על מי מנוחות..הכל מושלם..אז זהו שלא!
אנחנו לא חיים בתקופה שהיו עושים בין העמים סולחות והכל ניגמר..יש לנו אוייב משוכלל..וכן,צריך בשביל לחסל אותו צריך צבא ותפילות אבל ביחד,לעשות את ההישתדלות המינימלית..
ועוד משו..בקשר לפינוי ימית..רשמת שם בציניות גמורה..שהגעילה אותי עד טרוף.."...מיתנחלי ימית מפגינים אהבת ישראל כלפי החיילים..(לא ממש זוכרת תמילים..אבל זה היה בערך ככה)אייך אתה יכול לחשוב כזה דבר?..אייך?..ככה..בלי שום בושה!....באים לגרש אותם מהבית מה אתה רוצה?..שיחבקו אותם????????????????????...
תדע לך שמה שרשמת שם..זה מגעיל..וזה דוחה..העיקר "ואהבת לרעך כמוך"..רייט?..קבל..הבומרנג בסופו של דבר יחזור אליך..
אז אל תדבר על אהבת ישראל אם אתה לא מישם אותה!!!!!!!!!!!
הספר שלך ממש לא צודק..וממש לא נכון!
בכולופן..אני גאה במיגזר שלי..ומעריכה אותו!
למרות מה שהיה בקיץ שעבר..אנחנו עדיין מניפים את הדגל..
כי אין לנו..ואין לנו ארץ אחרת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אם תרצה להוסיף משו..תשלח לאיימל שלי..
בברכת אהבת ישראל בנשמה..
וכמובן המישפט הכי חשוב שיש:
"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"!!!!!!!!!
שבת שלום!
טל..=)



מאת: הודיה
01:50 | 5/23/2006

טל!!אני איתך!!


בתגובה ל: יש מצב שאתה עונה לי?! והכי מעצבן..אוקי,לה הגבת שהיא לא קראה תספר..
משום מה הספר היה אצלנו בבית,ושאלתי את אבא שלי עליו..הוא לא "הסתיר"כמו שאתה טוען על הרבנים הדתיים לאומים...והוא אמר :"אם את רוצה תקראי..ספר כפירה".
התחלתי..ופשוט לא היה טעם להמשיך..זה לא הזיז אותי בכלום מהציבור הנפלא שאני נמצאת בו לעד ולעולמים!!
אני לא יודעת אם אבא "חרדי"..היה מכניס ספר של דתיים לאומיים הבייתה..אצלנו אין מה להסתיר.אין שחור לבן.כל אחד מגיע לאמת בדרך שלו!!!בקיצור.במקום ללכלך על ציבור טהור וקדוש<שגם בו יש המון סוגים>
אולי כדאי..ליטול קורה מבין עיניך..
ומי שיושב במדינה על מי מנוחות,שום עיקרון לא חשוב לו..מצידם שיתהפך העולם..הם כבר יעברו לצד השני..אז שימשיך לחיות בסרט..
מי שקשה לו,,והוא נלחם.סופו שינצח!!!
מאת: טל
16:02 | 5/24/2006

הודיה,כל הכבוד!


בתגובה ל: טל!!אני איתך!! צודקת 100%..!
אגב,קראתי את הספר..
המישפחה שלי אמרה לי שעדיף שאני לא יקרא..למה להיתעצבן?!
אגב,כבודו,יואל..
היית סאטמר או משו בסיגנון?
אמרו לי..אבל רציתי לשאול אותך אישית..
תוכל לענות לי בבקשה?
תודה!

על דרך האמת..
21:19 | 5/23/2006

שלום הודיה...


בתגובה ל: טל!!אני איתך!! כיון שלא נוהגים להסתיר אצלכם דברים אנא שתפי אותנו בהשגות שיש לך ולאביך על הספר "דת הציונות" שבעטיין החלטת להישאר בצבור הדתי לאומי לעד ולעולמים...

כמו כן נשמח אם תספרי לנו היכן מצאת בספר "לכלוך על צבור שלם" או על חלק ממנו??

בברכה, יואל.
מאת: יהודה מלאכי
18:49 | 5/21/2006

משיב הרוח ומוריד הטל...


בתגובה ל: יש מצב שאתה עונה לי?! טל צנני בבקשה את משב/מצב הרוח...
ועכשיו למרות שלא נתבקשתי, אתערב ועמך הסליחה.
האצ"ל והלח"י אכן היו תנועות טרור, היתה להן מטרה להילחם ב"כובש" הבריטי שהיה כאן כתוצאה מהמנדט שקיבל ליצור בית לאומי ליהודים, זאת כתוצאה משתדלנות ציונית, שחיפשה מקום, בו תוכל לבנות עם "חופשי", חופשי מתורה, ממצוות, מקלאריקאליזם גלותי ועוד הרבה בלה בלה בלה כמו שגברתי בת השבע-עשרה קוראת לזה.
הן אכן קראו לעצמן תנועות שחרור, אך פעולותיהן היו מורכבות מטרור אלים ואקטיבי, אם כי רובו - יש לציין למען ההגינות - כוון כנגד חיילים או עובדי מימשל ולא כנגד אזרחים. אם אזרחים נפגעו היה הדבר כבדרך אגב ולא לכתחילה.
איש מהם לא הקריב את נפשו על מנת שיהיה לנו איפה לגור, אלא על מנת שיהיה להם איפה לשלוט ולהשליט חיי חולין בהן "עוטי חלד הגלות הזקן והפאות יהיו אזרחים מסוג ב' ללא זכות בחירה" (נאום ז'בוטינסקי אביהן הרוחני של תנועות הטרור הרביזיוניסטי). אברהם שטרן - יאיר אבי הלח"י קבע בהמנונו ש"רצוננו להיות לעולם בני חורין..." בני חורין ממצוות, מגלותיות יהודית וכל מה שהיא מייצגת.
הפלמ"ח אולי לא היתה תנועת טרור, אלא אם כן נתייחס למעשיה הנאורים בתקופת הסזון, בה ראתה אף היא את האצ"ל והלח"י כתנועות טרור. אגב - אשמח אם תתרגמי לי את המילה "מרי" לעברית מדוברת...
אכן, בינינו או לא בינינו להמון חרדים אכפת איפה הם יגורו, כעקרון הם מעדיפים לחיות במקומות בהן נשמר קיום המצוות מא' ועד ת'. והם מוכנים לעשות זאת במסירות נפש ובדירות בגודל חצי קארוילה בניצנים עם 17 נפשות.
נכון רבים מהם גם מעדיפים לחיות בחו"ל מאשר במדינה שגזרה על צבור שלם, לחיות בצל פחד הטמיעה עם הלאומנות החילונית, הטוענת ניקח גורלנו בידינו. "גאווה" יש ויש בדרכי ה', ואל יבוש מפני המלעיגים עליו בעבודת ה', על יהדותנו גאוותנו, איננו בושים במראה היהודי הגלותי, אנו צועדים עמו בגאון בכל מקום בעולם, פאותינו המסולסלות, השטריימל וה"גרביונים" הם ההוכחה לכך. אבל מי לנו ולגאווה לאומית, מה זה קשור אלינו.
איך נוכל להתגאות, באדמה שאכן "דורכים עליה", אדמת קודש, שמתרחשים בה מעשי ארץ כנען, מתוך גאוה לאומית...
אוהבים אנו את ארץ ישראל, וכשאוהבים משהו, לא מזלזלים בו, לא נותנים להרע לו. אנו רואים כיצד אנשים מסויימים אוהבים את הר הבית ולכן נכנסים אליו ועוברים על איסור כרת.
אנו גם רואים כמה גדולה אהבת ארץ ישראל אשר נצטווינו מפי הגבורה של להזנותה (כך לשון הפסוק וסליחה אם מי שרואה במשפט זה גסות רוח), כך שאם גאים אנו בארצנו, צריכים אנו שהגאוה תהיה ממשית, שתהיה לנו ארץ שנוכל להתגאות בה ולא לעבור על גדרי הצניעות על מנת להצילה מאויב אחד ולתיתה ביד אויב אחר, גרוע ממנו...
לשמחתנו אין לנו 60 אחוז שבבניקים, זה נכון שההתדרדרות הגדולה ביותר בחוגים החרדיים קיימת כאן בארץ, זאת כתוצאה מהעובדה המזיקה שמיום ליום נוצר חיבור ואינטגרציה בין הצבור החילוני והחרדי.
בחו"ל יש סייגים, הגוי הוא גוי ומתרחקים ממנו אפילו כאשר הוא שכן בדלת ממול או הבוס בעבודה, אבל כאן לצערנו הרב הגוי הוא גם יהודי, הוא אח והיא אחות, זה הגורם מספר 1 לשבאביאדה!!!
האזרח החרדי, באונס ולא ברצון, הינו משלם המיסים הגדול במדינה, מכיון שהוא הקנין הגדול ביותר במדינה שלהבדיל מצבורים אחרים לא יכול לנקות את הוצאותיו ממע"מ...
אם ילד יהודי משחק בגוגאים, יערב לו ויבושם לו. וכאשר את נתקלת בבחור שיוצא לרחוב עם פלא-פון בשביל לעשות דאווינים כלשונך, הרי זה עצמו מוכיח שהוא שייך לליגה אחרת של בחורים אותם אינך מכירה, כי הם לא מגיעים להפגנות הימין, לא מסתובבים איתך ועם חבר(ות)יך ברבי עקיבא, אלא יושבים בישיבות ומדברים מהטלפון הצבורי שם עם טלכארט. אני מסכים איתך 60% מבין החרדים שאת פוגשת במקומות בהן לא דורכת כף רגלו של חרדי אמיתי, בן תורה וירא שמים, הם שבאבניקים ואולי אפילו יותר. השאר יתכן שנקלעו בנסיבות כאלו ואחרות למחוזות לא להם, ויתכן שהסקרנות עיקבה אותם שם, חמוּר אך לא סוף העולם.
אני ממשיך להגיב לפי הסדר הכרונולוגי של הודעתך. סוף סוף אמרת משהו לענין, תופעת הלבוש הלא צנוע בצבור החרדי, היא אכן חמורה, אך היא ב"ה שמימדיה לא גדולים. אני מסכים שיש מקום לתיקון, אך מעניין שדוקא מי שמזדהה יותר עם הצבור הדל"י בסרטים כתומים על התיק/רכב/פלאפון, סטיקרים, השתתפות בהפגנות, הצבעה למרזלים, קליינרים וכדו', הוא הצבור שהיטבת לצערי להגדיר את סגנון הלבוש של נשיו...
אצל אנשי נטורי קרתא ומאה שערים לא תגלי פאות ארוכות מתנודדות ברוח, רק של גברים...
אני אישית מעולם לא נטלתי קצבאות אבל ככל אחד מתושבי המדינה שלךְ, אני משלם בטוח לאומי, המוסד שכל אזרח נותן לו מכספו והמדינה שדדה...
לא אכנס לנקודה של חצי או רבע ארנונה, רוב ככל הצבור מקבל את ההנחות, כדין! - אולם שאלה לי אליך, מה מקבל הצבור המשלם בתמורה??? - מצעדי גאוה הממונים מקופה צבורית, מופעי רחוב, משחקי כדורגל בשבת, אההההה??!!
ודאי שיש מקום להשתדלות, אנו עושים את המקסימום ולא מצפים לניסים, למעט אחד, אנו מצווים להמתין לביאת משיח ולא לקחת את גורלנו בידינו!!!
אגב אם גברתי הצעירה מייצגת את אהבת ישראל הדלי"ת אולי תסבירי לי מה פירוש כל ההשתלחויות שלך בצבור החרדי? - הזו היא אהבת ישראל? -נו באמת???
ודאי שאנו אמורים לשמור על נפשנו, אך גם לשמירה זו יש הלכות, איש לא דורש מאיתנו להיכנס לסכנה ולאחר מכן לחלץ את עצמנו, ההיפך הוא הנכון!
נכון יואל לא יצליח להחזיר מאה אחוז בתשובה, הלוואי שיזכה אנו מצפים לבוא יום ה' הגדול והנורא בו יבוא הגואל והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם, הוא ידע לעשות את העבודה טוב יותר מכולנו.
אני שמח שאת גאה במגזר שלך, יערב לך ויבושם לך, תעריכי אותו עד מעל לראש, תמשיכי להניף את הדגל שהיה על דש בגדם של המפנים, תמשיכי להניף את הסמרטוט שבא להמיר את הטלית המצויצת. כי נכון אין לך ארץ אחרת, רק בארץ הזו, אפשר לשבת בבוץ ולחשוב שנמצאים בג'קוזי, רק פה חונך הנוער להגיש לחי לסוטר/שוטר, כי הוא מגן עלי, אפילו אם הוא רומס את היהדות בריש גלי.
ואכן לא אשכח מהמשפט המנצח, ותודה שלימדת אותי אותו.
"עם הנצח, לא מפחד מדרך ארוכה" הוא ממתין בסבלנות עד שיבוא המשיח ויורה לו את סופה, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא, בלי לקחת את גורלי בידי ולמות בעד ארצנו..
המאוה לך כל טוב ומצפה שתזכי לטל של תחיה, רעיוני ורוחני.
בברכת שבוע טוב ומבורך,
י.מ.
מאת: דוד יוסף
18:41 | 5/26/2006

יהודה!


בתגובה ל: משיב הרוח ומוריד הטל... אתחיל בנושא שבוער לי יותר מכל והוא עניין הר הבית.מכיון שכינית אותי חייב כרת,הסגרת את בורותך בנושא ההר והבית!איפה מצאנו איסור לעלות להר הבית?!להיפך!
אפיקורס נקרא אפילו מי שמבטל מצווה אחת ממצוות התורה!בעלייה להר הבית זוכים חבריי ואני לקיים מצוות מורא מקדש.ובשבילך וחבריך אמר הרמב"ם כי"לא מן המקדש אתה יירא אלא ממי שציווה עליו"!!התרחקות מנגוע בהר היא התרחקות מיותרת המעידה על הפחד "להתעסק" עם ההלכות הנוגעות בעלייה אשר בהפרתם מתחייבים כרת!מעידה היא על הפחד מההר ומהכרת שימיט עלינו ולא מהקדוש ברוך שציונו לעלות ולראות!
ואם לא די לנו בבורותך בהלכה אזיי מוכיח אתה כי בור אתה בנושאים הסטוריים.ומי יודע ואולי כל ידיעתך מסתכמת מספרו של ההוא גברא רבא יואל אלחנן שאמנם טרם קראתי את ספרו אך אעשה זאת בע"ה.
ובכן,המנדט הבריטי לא היתה מטרתו לבנות בית לאומי לישראל כי אם לשלוט בשטח הנקרא "פלסטינה".ומתוך שליטי האיזור הרגישו הבריטים צורך בחלוקת הארץ חלק ליהודים וחלק לערבים.שתדלנות ציונית בהרבה מקרים רק הפריעה לגירושם של הבריטים אשר פגעו והזיקו ליהודים ללא הרף.חלק בלתי מבוטל מ"השתדלנים" היו גדולי תורה אשר כלל וכלל לא חיפשו להיות עם "חופשי" כהגדרתך.
מפקד האצ"ל היה דוד רזיאל אשר למד מספר שנים בישיבת מרכז הרב(אולי מה שלומדים שם לא נחשב תורה בעיניך?)וכן "יאיר" מפקד לח"י שאף להקמת מדינה ולבנית בית המקדש השלישי כהכנה לגאולה השלימה ולביאת גואל צדק.(ציטוט עפ"י הזיכרון מעיקרי הלח"י)אמנם רבות נסמכו הם על ז'בוטינסקי ודומיו אך נדמה כי פעילותם הייתה עצמאית כמעט לחלוטין ועוד,אם היו נשענים על רבנים מי יודע מה היה נשאר מהם ומה היה נשאר ממך.פירושך למילות ההמנון של לח"י אינו תואם את כוונתו של יאיר אשר בוודאי נתכוון לבני חורין במובן היהודי.
איך נשמר קיום מצוות בחוץ לארץ?!גם אדם שלא לובש בגד בעל ארבע כנפות אינו חייב בציצית ועדיין נראה לי שלא מלמד אתה זכות על אלה ההולכים ללא ציצית.ומה עם 241 מצוות עשה הקשורות בבנין המקדש.
אמרת שאינכם נותנים להרע לארץ ישראל שאתם אוהבים ואיפה הייתם כשמסרו את הארץ לגועליה?כשנישלו יהודים מעל אדמת הקודש ושיקצוה?התירוצים חסרי הבסיס שלך ושל חבריך ע"מ להישאר בבית ולא להיאבק על מצוות התורה מותירים ריח רע בארצנו וחבל שתטנפוה כך!סעו לכם לקהילותכם אשר שם יותר קל לשמור מצוות חפשו לכם חיים קלים ורק כשתבוא עליכם שוב שואה תרצו לעלות לא"י.
ואסכים איתך לאחרונות שבשורותיך- אין עניין להגיש לשוטר את הלחי ובעמונה הראנו שאנו יודעים להלחם.
ולגבי עם הנצח בהחלט לא מפחד מדרך ארוכה אך הוא גם לא מחפש אותה!2000 שנה לטעמי זה מספיק ארוך חש אני צורך לפעול עם אל!ובכלל מי פטרני מקיום מצוות והלכות אשר גדולי ישראל בדורות האחרונים קראו לקיימם?

"וכל הרשעה כולה כעשן תכלה"
'עם אלוקים נשרה ומות נקביל פני גואל ציון!!'(שירת יאיר)
דוד.

מאת: גבריאל
18:25 | 7/11/2006

האם מותר לעלות להר הבית?


משנה ברורה סימן תקסא סק"ה:
"והנכנס עתה למקום מקדש חייב כרת שכולנו טמאי מתים וקדושה ראשונה קדשה לשעתה ולעתיד לבוא..
וזה לשון פסקי תשובות:.."וכבר נמנו וגמרו גדולי הדור בכל תוקף ובאזהרה חמורה לבל יהין שום אדם להיכנס לשטח הר הבית עד כי יבוא שילה ולכן יש למחות על המנהג הנפסד של קלי דעת הנוהגים היתר לעצמם להיכנס בזה הזמן להר הבית ותולים עצמם בבוקי סריקי על כמה מהראשונים וכל ראיותיהם מופרכות מעיקרם ואין להם על מה שיסמוכו"עכ"ל
ותמה אני ל רבניך שלא הודיעוך כל זאת ומי יודע עוד כמה הלכות חמורות העלימו ממך
כדאי שתתנצל בפני יואל אלחנן על דבריך
מאת: אלעד
18:40 | 7/13/2006

וכן מרן הראי"ה קוק..


באיגרת לברון רוטשילד-"פגימה אחת במקום חיינו עולה לנו במיליונים של ישוביים מעשיים" ועיין בספרים "אל הר המור" ואל גבעת הלבונה" שמרחיבים בעניין.
21:29 | 7/10/2006

מורא מקדש??


אתה אולי מתכוון ל"מורא ז'בוטינסקי" אתה לא מכיר איסור להכנס לבית המקדש?? הגר"ע יוסף (שו"ת יחוה דעת חלק א' סי' כה')אולם העליה להר הבית ולבית המקדש, אסורה בהחלט, בזמן הזה שאנו טמאי מתים, שטמא מת שנכנס בבית המקדש חייב כרת, וכמו שנאמר: ואיש אשר יטמא ולא יתחטא, ונכרתה הנפש ההיא מתוך הקהל, כי את מקדש ה' טימא. ואמרו חז"ל בתוספתא שבועות (פרק א' הלכה ב'): חמורה טומאת מקדש וקדשיו מכל עבירות שבתורה, שכל עבירות שבתורה מתכפרות בשעיר אחד, ואילו טומאת מקדש אינה מתכפרת אלא בשלשים ושנים שעירים בשנה. וכן דעת הרמב"ם (בסוף פרק ו' מהל' בית הבחירה), שגם בזמן הזה יש עונש כרת למי שנכנס לבית המקדש, הואיל ולא בטלה השכינה משם. ואף על פי שהראב"ד בהשגות סובר שאין בזה איסור כרת, העיקר כדברי הרמב"ם, שכל רבותינו הראשונים מסכימים כדבריו. ומהם: התוספות בשבועות (יד ע"ב). ובספר התרומה בהלכות ארץ ישראל. ורבינו אליעזר ממיץ בספר יראים (יד ע"ב). ובספר ורבינו משה מקוצי בספר מצוות גדול (סמ"ג), (מצוה קס"ג). ורבינו שמשון (בפרק ו' דשביעית משנה א'). ורבינו מאיר מרוטנבורג בתוספות (יומא מד ע"א). והרא"ש בתוספותיו ליבמות (דף פב ע"ב). ורבינו אהרן הלוי בספר החינוך (מצוה שס"ב ושס"ג). והרשב"ץ בתשובה (חלק ג' סימן ר"א). וראה עוד בחידושי הרמב"ן שבועות (טז). והרשב"א בחידושיו למגילה (י ע"א). והריטב"א בחידושין שם ועוד. וכן פסקו גדולי האחרונים. ומהם: המגן אברהם (סי' תקס"א). והגאון רבי יצחק בכר דוד בדברי אמת (קונטרס י'). והאבני נזר (חיו"ד סי' ת"נ). והבנין ציון (ח"א סי' ב'). והמשנה ברורה בליקוטי הלכות (זבחים פרק י"ג). והגאון רידב"ז בתשובה (סי' ל"ח). והרב הראשי לארץ ישראל הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק משפט כהן (סי' צ"ו) ועוד. (ע"כ מ"יחוה דעת") עוד כותב הראי"ה קוק בשנת תרפ"ה (אגרות הראי"ה ד' אגרת א'שיז'): "ותדעו כי מקום בית מקדשנו קדש הוא ואסור לנו עדיין, איסור חמור מאד, להכנס להר הבית למקום המקדש, בזמן הזה, עד ירחם ד' עמו, ונזכה לבנין שלם בנוי כמו רמים ונעלה להר ד' בקדושה ובטהרת הקודש כתורה וכמצוה". וזו רק רשימה מאד חלקית... אם אתה מכיר מישהו מגדולי הדורות האחרונים שסובר אחרת הבא לנו מקור במקום לצטט שירים של מפקדי הלח"י והאצ"ל. שטרן רצה לבנות את בית המקדש מתוך רצון לחזור לעבודת בית המקדש או כ"סימבול" חילוני מובהק לזה שגאלנו את עצמנו מן הגלות?? האם מצאת את המלה אלקים בשמונה עשר עקרי התחייה שלו?? אם כן אנא שתף אותנו... ובהזדמנות שאתה מחפש ראה את העיקר האפיקורסי החמישי ברשימתו (החינוך): "השרשת הרעיון כי גורל העם נתון בידיו הוא" בעמונה הוכחתם שאתם יודעים להלחם ומוכנים גם להפקיר את בניכם ובנותיכם (וכמותכם, גם חלק מרבותיכם) למוות בעבור תהיה יראת ז'בוטינסקי על פניכם... אבל מי שלא מפחד מכרת גם חייו קלים בעיניו ובטפשותו לא שם על לבו שמצד אחד נלחם על הפקר ביתו לישמעאלים ומצד שני את חייו וחיי ילדיו ובנותיו מפקיר ללא כל חשש...
01:55 | 5/21/2006

שלום טל ושבוע טוב...


בתגובה ל: יש מצב שאתה עונה לי?! קודם כל תשתי משהו בבקשה...

אח"כ, במידה ויש לך שאלות על "דת הציונות" תתחילי לשאול שאלה אחת ולאחר שנסיים לדון בה נעבור לשאלה אחרת וכן הלאה.

בינתיים טענת הרבה טענות של-90% מהן אין קשר לא ל"דת הציונות" ולא לאתר שלנו.

בברכה, יואל.
מאת: טל לוי
15:08 | 5/22/2006

נישתה משו..


בתגובה ל: שלום טל ושבוע טוב... חחחחח..
הצחקת אותי!
אני לא ישתה משו אם הדברים שלך כאלה פוגעים!
אני לא יעבור עליהם בשתיקה!
תסביר לי..
אני רוצה לדעת,באמת..
תסביר לי מאיפה זה בא כל זה?!!!!

מאת: טל לוי
15:04 | 5/22/2006

פ'חחחחחחח..


בתגובה ל: שלום טל ושבוע טוב... בטוח?
אתה תוקף בספר שלך את הדתיים לאומיים..
כאילו שאנחנו איזה כופרים!
אתה מיתייחס לרב קוק זצ"ל כאילו הוא בכלל לא רב!
ואתה חושב שאני ישתוק?
אז בקשה..גמלי יש,והרבה!
תודה!

נ.ב ואם אתה אומר שלפחות 90% יש..
שלזה אני בכלל לא מאמינה אז תענה לי על 10%..
מספיק?
10:03 | 5/26/2006

שלום טל..


בתגובה ל: פ'חחחחחחח.. איפה ראית שאני מתייחס לראי"ה קוק כאילו הוא בכלל לא רב??

ואם מצאת טענה שיש כפירה באידיאולוגיה הדתית לאומית בספר, את מוזמנת לציין את העמוד שבו מופיעה הטענה ולהסביר מדוע היא אינה נכונה.

נ.ב.

אם קשה לך לשמור את כיחכוחי הגרון דוגמת ה-פחחחחחח.... וה-חחחחח... לעצמך אנא פני אלינו דרך האי מייל

בפורום אנו משתדלים לשמור על רמה איכותית יותר של התבטאות...

בברכה, יואל.



שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |