מאת: עזריש
22:50 | 4/30/2005

"וביערת הרע מקרבך..."


ל"יואל אלחנן", מנהל ארגון "אזמרך בלאומים" שלוב רב: הבנתי שרבים וטובים ממנו ניסו, הבנתי גם שאתה "מצאת את האור" אחרי כ"כ הרבה שנות חושך, ולכן אתה כ"כ פעיל בעניין, איני יודע גם למה אתה מפחד לייצג את עצמך בשמך האמיתי (אבי חזן אם אינני טועה...), אך בכל אופן שלא יגידו ששתקתי, על אף שאולי זו חובתי במצב כזה כפי שלימדונו חז"ל, לבי מושך אותי לכתוב לך קצת... אם אתה אמיתי וישר, אבקשך לקרא את כולו עד הסוף, תהיה כנה, תחשוב קצת על מה שאני כותב, לא בתור אחד שבא להתנצח איתך ח"ו, זו לו מטרתי, אלא בתור אחד שרואה את הדברים מבחוץ, ומתוך דאגת לב גדולה, באתי לברר נקודה חשובה או כמה כאלה, וזאת בשורות הבאות: אני יודע שזה מאוד קשה לשנות דעה או השקפה כל שהיא, במיוחד כשהיית בכיוון השני, וחבל שלא הבנת אותו כמו שצריך, ואולי לא יצגו לך אותו כמו שצריך כפי שאתה כותב בספרך. זאת גם לא מטרתי, אלא להקשות באתי, על הדרך, הצורה, המטרות והכוונות שבחרתם לכם, ולבסוף על ייעול מעשיכם. איני יודע עד כמה תקשיב למילים, לעיקרון שאני מנסה להעביר, עד כמה שאני יכול לבטא את עצמי, או שתנסה לתפוס אותי על כל מילה, או לנסות לסתור אותי עם כל מיני מקורות אחרים, שממש זה לא העניין שלי, אולי בכל זאת יצא מזה משהו טוב. ואם תפרסם אותו, זה יהיה אפ' אולי הרבה יותר מועיל, אם לא בשבילך, לפחות אולי נפתח לאנשים אחרים דפוס חשיבה אחר, או בכלל מטרה נכספת אחרת ויעדים מחודשים שלא תמיד שמים עליהם את הדעת ואת הלב. באתי במכתבי זה לקבול על כל הפשע הגדול, אולי לא במכוון, שנעשה בזמן האחרון על ידכם, ועוד כביכול בשם התורה. זה התחיל קודם, כש"חסידים" שלכם (או יותר נכון שלך, אני כל הזמן מדבר בלשון רבים, על אף שנראה לי שאפשר להתייחס אילך ישירות בתור בנ"א כי אין עוד אנשים בעניין, וגם א"כ אתה האחראי היחיד כפי שיכולתי לראות...), התחילו לעשות פרובוקציות בכוונה בפורום מהציבור שלנו. כבר על הדרך אפשר להתווכח על הצורה הנלוזה שזה נעשה, אבל נגיד שהמטרה או לפחות הכוונה הייתה טובה. נכנסתי לאתר שלכם, קראתי את ספריכם, ופשוט זה גורם לבכות (מצער, על העיוותים והמסרים שאתם רוצים לשדר..) מה שאתם עושים מהיהדות. אם ככה זה בין אנשים שומרי תורה ומצוות ויראי שמים, מה יהיה עם שאר העם? אני לא רוצה לחשוב. אני יודע שיש לכם השקפת עולם מאוד מסוימת עם עקרונות מאוד מסוימים ומבודדים לכיוון אחד ומיוחד, אשר הרבה פעמים גורמים לחיכוכים רבים בין כל מיני צבורים (אולי אפ' אף בין הציבור שלכם כפי שיכולתי לראות כמה פעמים). אבל להגיע לכדי כך זו הגזמה. קודם אני רוצה לתהות על הדרך: הקמתם ארגון שלם רק כדי לשכנע את הציבור הדתי לאומי, כביכול הטועה והכופר בהשקפתו, וכן יאמר על כל רבניהם. זה מזעזע לחשוב עד כמה יצר המחלוקת יכול לקלקל. הרי נניח שכאילו אתם צודקים בנקודה הזו, הרי סה"כ מדובר על עניין השקפתי שכמעט ולא משפיע ישירות על החיים היהודיים. עד כמה שזה דבר מאוד מהותי, זה עדיין עניין שולי, אם נסתכל על מערכת החיים של היהודי שומר התורה והמצוות שממילא כבר נמצא באר"י. הרי גם אתם מסכימים שזו מצווה לדור בארץ, בלי קשר לאתחלתא דגאולה, וגם אם לא, הרי אתם לא באים לשכנע לצאת לחו"ל, ורוב המוחלט, ואולי אפ' כל הדברים שאנחנו עושים תכל'ס, גם לשיטתכם לא מנוגדים להלכה הצרופה, ואני מתכוון בפירוש לא למה שהציבור הדתל"א כביכול משדר או מראה באופן חיצוני, אלא למה שהשקפתו ורבניו מדריכים, שזה לא גורע אפ' את הפרט האחרון של המצווה הכי צדדית. נניח ששכנעתם מישהו שהציונות היא לא דרך טובה, מה כבר שיניתם בחיים המעשיים שלו? שלא יגיד הלל ביום העצמאות? גם זה לא בטוח כי לא כולם אומרים. אולי מה שגרמתם שישנא, לא ישמח ויכפור בטובה שה' נתן לנו, ומהיום יראה ציבור שלם מעמ"י בעין לא טובה, ואני חייב לציין שגם אצלנו זו חולשה שלא יודעים לקבל שיש דעות אחרות ולאהוב כל יהודי באשר הוא, במיוחד אם הולך בדרך התורה והמצוות ומקפיד על קלה כבחמורה. אלא מאי? שלכאורה אתם הצלחתם להפוך אותו לאדם יותר מקפיד בתורה ומצוות, הוא יהיה חרדי עם כובע וחליפה, הוא יקיים בצורה מושלמת את חיי התורה ולא יוותר על דברים שעליהם מוותרים בציבור שלנו, שלא יודעים תמיד להעמיד את כל הערכים בחשיבות מספקת, אפ' שב"ה מצב זה הולך ומשתפר לאט לאט. אז פה הנקודה שאיליה רציתי להגיע לא צריך לבא בשביל זה למריבה על כל השיטה. אפשר ואף יותר יפה, נעים ונחמד, טוב ומועיל, לחזק אנשים ביהדותם גם אם יישארו "ציוניים", הרי גם לך ברור שהרבנים שלנו מקפידים או משתדלים לפחות לקיים עד הפרט האחרון של המשנ"ב או של כל שאר הפוסקים, כל אחד לשיטתו. כל אחד ואחד מהם מקפיד על קלה כבחמורה ולא רק הרבנים, ציבור גדול של בחורי ישיבות שהולכים ומתחזקים וב"ה הולכים בדרך זו. וכל הזמן מנסים לשפר אי אלו חולשות שנשארו. אז בשביל אי אלו השקפות שלא עליהם עומדת כל היהדות כפי שאמרנו, והם לא הבסיס למתן תורה בהר סיני, צריך לעורר ולהבליט את כל המחלוקות שבעולם ועוד בכזו שיטתיות, כאילו אתם לפחות ריבונו של עולם או השליחים שלו?! הרי גם לך ברור ומוסכם שכל רבניך לא מסכימים בכול, אולי הם מסכימים בכללי שהם לא כ"כ בעד הציונות מה גם שגם בזה יש המון רמות שונות שכמעט ולא תמצא אחד דומה לשני, אבל בשאר הדברים, וגם בשאר ההשקפות הם מסכימים בהכל? הרי זה מבליט יותר עניין מסוים, השני דבר נוסף והשלישי פן אחר. הוא הולך בקו מסוים וההוא בקו אחר. הוא יותר נוהג ע"פ זה והשני יותר ע"פ מישהו אחר. הרי אין שני יהודים אותו דבר, זה ידוע ומפורסם, וכל המחלוקות שהיו וישנם בעמ"י, אני לא יודע אם זה מצב אידיאלי, אך ברור שזה טבעי לחלוטין, משום שדעות בנ"א שונים זו מזו, לכן עמ"י לא קיבל תורה מוחלטת, אלא פתוחה לחלוטין, שאפשר לראות בה ואותה מהמון זוויות וכוונים בלי לפגוע בה, כי הרי שבעים פנים לתורה. וזה לא חדש, זה לא התחיל מהיום ולא מאתמול, מאז ניתנה התורה היו חלוקי דעות, ואף פעם בגלל זה, לא החשיבו את השני כופר, אפ' שמחלוקות של תנאים תלויים ברובם על השקפות עולם ששונות זו מזו, ולפעמים אף מקצה אחד לשני - אם נעיין להגיע אל שורשם, זה חושב ככה וזה חושב אחרת, אפ' על העולם הבא יש מחלוקות, וח"ו שבגלל זה אחד יחשיב את השני לכופר, הרי בדיוק בגלל זה אנחנו בימי אבל עכשיו בספירת העומר, ואני לא צריך להאריך בעניין הידוע הזה. לא צריך להפוך את המחלוקות להוואי חיינו, להבליט אותם בכל דרך אפשרית, לכתוב כל מילה שסותרת מצד אחד לצד שני, ולהיתמם כאילו רבנים כתבו את זה - "זה לא אני אומר את זה". הרי למה הרנים כתבו את זה? כדי להביע השקפת עולם. לא בשביל לגדף רבנים או ליצור מחלוקות, אפ' אם השתמשו בחריפות, זה היה אולי רק כדי לחזק את עמדתם, או להרתיע מפני כל מיני דברים שחששו להם, אבל פה זה כבר לא שייך. אתם עשיתם מזה את עיקר עבודתכם ויסוד דרכיכם, להראות את המחלוקות, איך כולם לא הסכימו עם פלוני ואיך התנגדו לאלמוני... אתה מבין את הפרינציפ?? הרי אתה בעצמך בטוח מכיר שחלק מהוואי חייהם של אותם רבנים שאתה מתנגד להם, היו נכונים, אתה לא יכול להכחיש את זה שהם שמרו כל פרט קטן בהלכה והקדישו את כל חייהם לתורה, וגם אם היו מחלוקות לא צריך להפוך אותם לרשעים גמורים או כופרים. האם זה אחד מהדברים שכתובים בפרק חלק, שמי שחושב שאנחנו באתחלתא דגאולה אין לו חלק לעולם הבא.? אני לא מבין! מה, לא היו מחלוקות תנאים על איך להתייחס לרשעים?? גם על הצונאמי להבדיל דיברו ויתייחסו באופנים שונים, אחד מבין את המהלך ככה ואחד אחרת. אלא משום שזה לא כ"כ רלוונטי לנו, לכן לא עשו מזה עניין גדול, ואם רב אמר משהו שהרב שך לא חשב (אני יודע שהוא כבר לא חי...), או הרב אלישיב אז לא הפכו אותו לכופר אפיקורוס וכדו'. אלא שמהלכי הקמת המדינה יותר נוגעים לנו בתור כל מה שקשור לגאולה ולעמ"י, לכן היו בזה יותר מחלוקות חריפות, אבל מה, אסור לי לראות ולחשוב שמה שה' רומז לנו זה דבר מסוים? במיוחד אם זה לא סתם השקפה שבנויה על כלום ואתה יודע את זה, וגם אם תתעקש שכן, על מה קמתם והתקוממתם כ"כ? מה כואב לכם שאנו חושבים ככה? מה זה מפריע לחיי הדת, לחיי התורה, לחיי המצוות? זה אחד משלש עשרה עיקרי האמונה? שגם בזה לא בטוח שמי שלא מאמין באחד מהם הוא כופר, כפי שאנחנו יודעים שגם על הרמב"ם חלקו. הרבי מסאטמר הוא לא הוכחה, ולא כל אחד הוא הרבי מסאטמר לבא בהוכחה מדבריו ושיטתו, מה גם שאפ' הציבור החרדי שגם מתנגד להשקפת הציונות לא מסתמך על דבריו, כי עובדה שהגדולים של אותו ציבור לא קיבלו את דברו בעניין הישיבה באר"י בזמננו, וגם אם תיקח אותו בתור יחיד אים עניין במה שאתם עושים, וזאת הסביר בהמשך. נכון שבעניין השקפתי זה המחלוקות יותר בולטות ולצערנו מובלטות, עד שנפרדנו לשני צבורים שונים כשלכאורה הגענו למצב כזה שאין בינינו שום דבר משותף, כשבאמת אנחנו באותה דרך, אולי לא באותו מסלול ולא באותו כיוון בדיוק, אבל סה"כ כולנו מנסים לעבוד את ה' ולקיים תרי"ג מצוות. הכובע והחליפה חשובים לך (עם כל מה שמאחורה כמובן...), אז אני מודיע לך שוב פעם שגם "ציוני" בהשקפותיו יכול להתנהג כמו חרדי, בדרך התורה והמצוות ואף מוכרים לי הרבה כאלה. אני חוזר ואומר: מיותר כל הבלגאן הזה, כל יסוד הספר שכתבתם, שהוא כדי לגרום לשנאת הציונות, שמראה על השטחיות שאתם נמצאים בה, כאילו זה משחק כזה, אני דופק אותם, הוא יענה לי, אני אכתוב תגובה בחזרה, כווווול זה מיותר, בלתי נצרך, פוגע והורס לחלוטין
13:19 | 5/1/2005

ובכן עזריש ,,,


בתגובה ל: להלן התיחסותי לטענות המעיקות עליך ושלדעתך אני אשם בהן: ראשית לגבי ה"חסידים" שלי בפורום "ישיבה": האדם היחיד בארגון אזמרך בלאמים שמדבר בשם הארגון בפורומים כלשהם הוא אני. בהתחלת הפורום ניסינו להעלות נושאים לדיון גם בפורום ישיבה והם הוצגו תחת השם אזמרך בלאמים (או בחלקם כמדומני תחת השם יואל אלחנן). מלבדי אף אחד שמזכיר את האתר או את הפורום או מתנצח אתכם במגרש הביתי שלכם אינו קשור אליי. והדבר הטבעי ביותר הוא שמי ששייך לצבור הדתי לאומי שרוצה להעלות דיון בנושא שראה כאן יעשה זאת בפורום ישיבה או באתר אחר של הציונות הדתית. כמובן, ברגע שמישהו מעלה נושא כזה או מעז להזכיר את "אזמרך בלאמים" אז הוא "פרובוקטור" או "חסיד של יואל" או "יואל שמתחזה למישהו אחר". כי רק נגד ההתנתקות מותר לדבר באתר של ישיבה. כל נושא שקצת יותר גבוה מהרדידות של הדיון סביב גוש קטיף הוא "פרובוקציה" של אנשי סאטמאר ששוכרים גוי בשבת כדי שינהג באוטובוס על מנת להגיע להספד של ערפאת במקרה שימות בשבת (אחת מתוך שטויות אין ספור המופצות בפורום ישיבה בלי שום מחאה של כל אותם "רגישים" לאהבת ישראל). ואם מישהו עושה זאת בצורה נלוזה זה לא הופך אותי לשותף שלו בדיוק כמו שהכפה הסרוגה לראשך לא הופכת אותך לשותף ברצח יצחק רבין. אבל כמובן שנוח לשייך אליי את הכותבים בצורה נלוזה כדי לעורר סלידה מהאתר שלנו. לגבי הספר- כתבת שהספר גורם לך לבכות ולא ציינת שום השגה על מה שכתוב בספר מלבד הערה כללית חסרת בסיס לדיון "מצער על העיוותים והמסרים שאתם רוצים לשדר...ופשוט זה גורם לבכות מה שאתם עושים מהיהדות... אנא, כשתגמור לנגב את הדמעות ספר לנו על העיוותים בספר ואם אין כאלה אז אתה צריך לבכות יחד איתנו על מה שעוללו רבני הצה"ד לצבור שלהם במאה השנה האחרונות. לגבי המניע להקמת ארגון אזמרך בלאמים- אתה מציג את כל הוכוח בין היהדות החרדית לציונות הדתית כ"ענין השקפתי שכמעט ולא משפיע ישירות על החיים היהודיים"- האומנם?? אם ר"מ בישיבה (שלמד תשע שנים במרכז הרב) עוזב את ישיבתו כדי ללמוד קולנוע וכדי להתעסק בתסריט דמיוני שלא היה ולא נברא זה לא השפעה הרסנית על חיים יהודיים?? ללמוד ביאליק וסופוקלס ביחד עם בבא קמא זה לא השפעה הרסנית על חיים יהודיים?? להביט על משומד כמו הרצל כ"צדיק" זה לא השפעה הרסנית על חיים יהודיים?? לראות שלטון שמאז הוסדו לוחם בחוקי התורה ומחנך למעלה ממיליון יהודים בשנה לכפירה בבורא עולם, ומסכן חיים של מיליוני יהודים בארה"ק זולת אבדות רבות בנפש, כתהליך חיובי של התקדמות ושיפור מצבו של עם ישראל זה לא השפעה על החיים היהודיים?? לחנך ילדים להעריץ אנשי צבא,אומנות, תקשורת, ספורט וכד' למרות שהם עוברים על כל התורה כולה ולמרות שאין שום התיחסות ערכית מצד התורה לתחומים הנ"ל מחד גיסא ולסלידה מכל דבר שקשור לחרדים מאידך גיסא זה לא השפעה הרסנית על החיים היהודיים?? לשלוח בנות ישראל למסגרות מפוקפקות המסכנות את צניעותן ונאסרו ע"י כל גדולי ישראל כולל גדולי רבני הצה"ד זה לא השפעה הרסנית על החיים היהודיים?? אז מה הם חיים יהודיים?? לאכול פלאפל ולשרת בצה"ל?? ללכת לתיאטרון ולצפות בטלויזיה?? ובלבד שנשאר נאמנים ל"ארץ ישראל השלמה"?? ומה זה בת ישראל?? מי שמעריצה את שלמה ארצי והולכת לעשות שרות לאומי בפיטסבורג במגמה לשכנע רפורמים לעלות לארץ בשתוף עם הסוכנות ה"יהודית"?? ואח"כ לעשות תואר בתלפיות או בבר אילן ולצאת עם חברים חילוניים לפאבים במוצ"ש (במקרה הטוב) ולהקים בית שהתורה לא תראה ולא תימצא בו?? לך למכללת תלפיות ותראה על מה מדברות שם הבנות בהפסקה, לך למפגשים של זוגות כאלה ותראה מה נושאי השיחה, ותבין איך כיבו לאנשים את גחלת החיים היהודיים לגמרי ולא השאירו ממנה אלא את מה שיכול לשרת את האידיאולוגיה הציונית קרי- ארץ ישראל ותו לא!! ארגון אזמרך בלאמים לא בא לגרום לאנשים להקפיד יותר במצוות או להחזירם לכובע וחליפה כמנהג אבותיהם וסביהם, אלא להביא לידיעתם מידע שהוסתר מהם ע"י רבניהם ומסגרות החינוך שלהם שהביא לחורבן והרס יהדותם וב"ה בפחות משנתיים שעברו מאז הוצאת המהדורה הראשונה של דת הציונות לאור המידע הזה היה ליהודים רבים אור במושבותיהם והספר היה להם לעזר וסייע הן להעברת בחורים מישיבות הסדר לישיבות אמיתיות שלא סוגרות גמרא בלי שגדולי ישראל אומרים לעשות זאת כדי להיראות ציונים נאמנים, הן להצלת בנות משרות לאומי והן החשוב יותר מכל להצלת ילדים מהחינוך הממלכתי דתי שמפיל חללים וחללות מידי שנה בכמויות מבהילות ושגדולי רבני המזרחי כבר לפני 80 שנה אמרו שהוא חינוך מזוייף ומסורס. אם יש לך השגה על הנתונים אנא הצג אותה. לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל ידע כל יהודי שאין שום יסוד בעולם להעריץ אדם הכופר בתורה או אפילו עובר עליה בפרהסיא. ואם בא רב שמוחזק כגדול הדור בצבור הדתי לאומי ומגדיר אפיקורוס מוחלט כמו הרצל בתואר "צדיק" אז צריך להתרחק ממנו ומכל דבור שיוצא מפיו אלא אם כן תמצא הצדקה לדברים כאלה. אם כל גדולי ישראל עמדו מנגד לתנועת הציונות אז כל ילד יהודי צריך ללמוד זאת ולדעת זאת!!! אם אומן חילוני מחלל שבת או אפילו לא חובש כפה אז אסור לאף ילד יהודי לשמוע שירים שלו גם אם הוא מחפש בית בגוש קטיף (כל שכן להקדיש לו כתבה בעתון "בשבע"). יהודי צריך לדעת מהי יהדות ולהבין שהציונות סותרת את כל יסודות היהדות מעצם העובדה שהיא מניחה לכופר בכל התורה כולה להיות חלק ממנה. כך שאם מישהו הוא "חזק בקיום המצוות" אבל ציוני הרי זה אינו שונה מאם הוא "חזק בקיום המצוות" רק שמנשק את הצלב כל לילה לפני השינה. כל הדבורים על לגור או לא לגור בא"י אינם קשורים לסוגיא בכלל, ואם לשיטתך זה לא צריך להפריע ל"חיים היהודיים" תסביר לי בבקשה למה בחור חרדי ממוצע מזכיר בחור חרדי ממוצע מלפני 80 שנה ואילו בחור דתי לאומי ממוצע מזכיר יותר בחור חילוני ממוצע של ימינו?? מדוע הבחורים ה"חזקים" של הציונות הדתית מעדיפים להיראות כמו קיבוצניק מאשר להידמות לראי"ה קוק בלבושם?? מדוע קצין שזוף בצה"ל עושה רושם על בחורה דתית לאומית ממוצעת הרבה יותר מ"עילוי" בישיבה?? תחשוב על זה ותענה... מי הם באמת המבזים את הראי"ה קוק?? מי שמעביר בקורת על דרכו הנסמכת על דברי גדולי הדור וזקניו שהיו בדורו והיו גדולים ממנו בחכמה , בשנים, ובמנין?? או אולי מי שמתעלם מפסקיו?? אולי מי שעולה להר הבית נגד איסורו המפורש ואולי מי ששולח את בנותיו לשרות לאומי נגד פסק מפורש של הגרי"מ חרל"פ גדול תלמידיו?? ואולי מי שמשנה מהנוסח של אבותיו בתפילה נגד פסקו של הראי"ה קוק?? או מי שמקים מסגרות לימוד לבנים ובנות יחד?? או שולח לכתחילה בחורי ישיבות תיכוניות ובנות אולפנות לתנועת נוער מעורבת כדי שיהיו מספיק חולצות כתומות בצומת בהפגנה הקרובה?? אתה שואל למה לא נתעסק בקרוב חילונים?? א. אכן גם בזה אנו עוסקים בין השאר ואולי תופתע אבל חלק קטן מאד מזמני מוקדש לפעילות של "אזמרך בלאמים". ב. מסגרות לקרוב אחינו החילונים ישנם למכביר (אם כי תמיד אפשר לחזק) אבל מסגרת שתעזור לצבור הדתי לאומי אין אפילו אחת. יש אמנם ישיבות קדושות כמו טלזסטון, קרית מלאכי, כפר גנים ועוד, שעושים עבודת קודש וודאי שלכתחילה אין דרך טובה יותר מאשר בית המדרש בכל הקשור לקרוב ליהדות אבל מי שלא זוכה להגיע למקומות אלה הולך בחושך וחושב כי אותם המנהיגים אותו בחשיכה רבנים גדולים המה וחושב שההיסטוריה שלמדו אותו בישיבה התיכונית בפקודת משרד ה"חינוך" הציוני היא האמת ושבאמת אנו בתהליך של תקומה ושכל החרדים זה בסך הכל איזה מפלגה קטנה שקוראים לה "אגודה" והם מיעוט קטן ולא נחשב שהתנגד לציונות ומולו עומדים רבבות רבבות של רבנים שכלם משבחים ומפארים את הציונות למרות שהלכו לבית עולמם הרבה לפני שהציונות התחילה.ג. טול קורה מבין עיניך!! מדוע לא תדברו אתם עם החילונים במקום להחתים על עצומות מגוחכות נגד פינוי גוש קטיף?? מדוע שלא תשימו להם תפילין על היד במקום צמיד כתום?? מדוע שלא תחזקו את שמירת השבת?? טהרת המשפחה?? במקום לחסום כבישים (איסור גמור וחמור במצוות שבין אדם לחבירו) לסכום-אנו נמשיך לעשות את מה שעשו גדולי ישראל: להרחיק מהציונות ומאביזרייהו והיינו להרחיק אחב"י מכל שיטה המנתקת את הקשר בין אמונה בבורא עולם לשייכות לאומה היהודית,ומכל שיטה הרואה את עבודת ה',תורתו וקיומה כדבר משני, כדבר המשני בחשיבותו לרבונות של ערב רב על שטחי א"י, נמשיך להפיץ את אור תורתם של גדולי ישראל לאחב"י ומי שרוצה לדון בדברים בצורה רצינית מוזמן. את הרגשנות המזוייפת שמצד אחד מבקשת לעצמה לגיטימציה אך מצד שני כל מי שלא חושב כמוה הוא "בן עוולה". (כך כינית את המוכנים לפנות את גוש קטיף בעצומתך שבאתר ישיבה) שמצד אחד מבקשת מהחרדים להכיר בה אך מצד שני רואה אותם ככאלה ש"הוציאו את עצמם מהכלל" (ראה אגדה ליום העצמאות של "מוריה") וכ"קראים" וכופרים בדברי הנביאים (דברי הרצי"ה קוק) באשר אצלם כלל ישראל הם לא כלל המאמינים בקב"ה ובתורתו אלא כלל המישבים את א"י ואפילו עוברים על כל התורה כולה ועכשיו שהכלל הזה בא ומכה על קדקודם ורוצה להשליכם מבתיהם ומאדמתם פתאום הם מנסים להפוך את עורם. פתאום ה"תינוק שנשבה" וה"צדיק" הפך "לבן עוולה" ומי אשם?? אזמרך בלאמים כמובן המפיץ שנאה... תחת האהבה ללא גבולות הבאה לידי בטוי בחסימת כבישים ועיכוב יהודים מלהגיע לבתיהם... אך זוהי הצביעות שמסתתרת מתחת לכפה הצבעונית. אנו מוכנים לדון ברצינות עם כל גורם על כל פרק בספר דת הציונות אך בכח הדעת, ובכח של
מאת: אביחי
01:13 | 5/2/2005

יישר כח יואל ! אמרת הכל


בתגובה ל: ובכן עזריש ,,, אני אעביר בע"ה את תגובתך לכיפה מן הסתם הוא לא יעשה זאת אתה יכול להכניס תגובתך זו תחת הכותרת "מי אנחנו" בדף הבית, זה בערך מסביר הכל.
מאת: אהוד
14:16 | 5/3/2005

תגובה לעזריש מאתר "ישיבה"


בתגובה ל: יישר כח יואל ! אמרת הכל נכתבה ע"י מישהו בשם עידו ומאד אהבתי.. אז העתקתי גם לכאן... די נמאס כבר מהצביעות כרגיל, הרבה שטויות שניכתבות תחת מעטפת "משכנעת" של מילים יפות עם הרבה "אהבה" ו"איכפתיות" (הגרשיים מסמנים זיוף כמובן). קראתי את מכתבך הארוך, המשתפך והמעייף. צר לי לאכזב אותך אבל אותי לא הצלחת לשכנע. הדבר היחיד שהצלחת לשכנע אותי בו הוא כמה עמוק וחזק הטביעו בך את כישרון הזיוף, חוסר האמינות והצביעות המגעילה. רק אדם שכולו זיוף, יכול לכתוב דברים כל כך רעים על בנאדם כשהוא מכיר אותו היכרות שיטחית לחלוטין... האם אתה בטוח שיואל אלחנן הוא "אבי חזן" או שאתה מרשה לעצמך לפרסם את הדימיונות שלך גם אם הם יפגעו באנשים אחרים? או שחרדים לדעתך הם לא בני אדם? הרי מובן מדבריך שלא קראת יותר מעמוד אחד בסיפרו של יואל (מרוב שאתה לומד תורה כניראה) אבל היה לך זמן לכתוב מכתב כל כך ארוך עם כל כך הרבה הכפשות על אירגון קדוש שהציל, מציל ובע"ה יציל עוד הרבה טועים ותועים מדרכם המזוייפת, שכל החינוך שהם מקבלים מבוסס על ערימת שקרים וזיופים. אם השקפה היא דבר שולי בעיניך, אז אתה ילד קטן שלא מבין כלום מהחיים שלו חוץ מלבזבז את הזמן שלו בלכתוב מכתבים שרק אנשים טיפשים ושטוחים יתרגשו ממנו עד דמעות ואולי אפילו ידמיינו אותך מדליק משואה ביום העצמאות להמשך מסורת הזיוף ולתפארת מדינת ישראל. אני לא לא רוצה להכביד עליך יותר מדי כי בטח אתה עסוק בלארוז את השק שינה כדי לישון ברחובות (מה לא עושים כדי לברוח מהשיעמום... העיקר שיחשבו שאתם יהודים טובים שאיכפת להם מא"י - הרי גם אבות אבותינו כשגזירה קשה עמדה ליפול על העם היהודי, ארזו שקי שינה והלכו לישון ברחובות...) צר לי עזריש, אבל אני חייב להמליץ לך לדבר או לכתוב כמה שפחות. אפילו שיש כאן ערימה של אנשים שמעריצים את הטיפשות שלך. בזמן שאתה ישן ברחוב תביט סביב ותראה שטיפשים לא חסר, ואם תסתכל ממש טוב תראה שיש הרבה טיפשים שאלפי בני אדם מעריצים את הטיפשות שלהם. צר לי לאכזב אותך, אבל כדי לכתוב מכתב למישהו כמו יואל אלחנן, אתה צריך להכנס לישיבה לפחות ל-10 השנים הבאות וללמוד, ואז אולי תוכל להרשות לעצמך לכתוב לו "הערות" ו"ביקורות". בינתיים, כנס לשק שינה, לך לישון ותזכור טוב! מחר בבוקר אתה תקום ותהיה עדיין טיפש לפחות כמו היום. כן כן. אבל אל תבהל יש עוד הרבה כמוך. רק חשוב שתדע את זה, כי לא יודע למה אבל יש לי את הרושם שאתה חושב שאתה חכם גדול.... אני יכול להגיד לך שמהכרות אישית שלי עם האירגון, אין אפילו משפט אחד שכתבת שמתקרב לאמת. חבל. אני מאחל לך שתבין במהרה שלהיות חכם זה לא רק לדעת לכתוב כמו עיתונאי ב"ידיעות אחרונות" - את זה כל טמבל יכול לעשות. מאחל לך שתדע מהי חוכמה יהודית אמיתית ומהי יהדות אמיתית!! יחד עם כל חבריך לשק שינה...
15:52 | 5/3/2005

גם אנחנו אהבנו אם כי קצת נעלבנו...


בתגובה ל: תגובה לעזריש מאתר שעידו היקר לא שלח את תגובתו גם אלינו לפורום.

עידו כבר מוכר לנו כמי שיודע להשמיט את הקרקע מתחת כל מיני צורות התבטאות מיופיפות מבחוץ וחלולות מבפנים בסגנונו המיוחד והישיר, וכשהפנימיות הרקובה מתגלה גם השפעת היופי החיצוני מתמוגגת והולכת לה...

חיילך לאורייתא עידו!
01:47 | 5/2/2005

זה לא ב"כיפה" זה באתר "ישיבה"


בתגובה ל: יישר כח יואל ! אמרת הכל
הודעה זו ללא תוכן
מאת: גלעד
21:30 | 5/1/2005

למעשה


בתגובה ל: ובכן עזריש ,,, יש 2 סוגי ציבור:
1.מזרחי-פושר
2.ציוני המתיימר לדרך של הרב קוק.
על הסוג הראשון כבר אמרו גדולי ישראל שאין בינם לבין הציונים החילונים כלום (עיין מרא דארעא ישראל)

גם הסוג השני מתפצל לשני חלקים
1.מסלפי משנתו.(רצ"יה ותלמידיו)
2.ממשיכי דרכו האמיתיים.(אולי ר שפירא והרב אליהו)
להלן רוב הסילופים:
1.מדינה המורדת בבורא עולם כאתחלתא דגאולה.
2.צבא.
3.שירות לאומי.
4.הלל ותפילה לשלום המדינה.
5.התנחלויות מול פיקוח נפש.
6.קדושה שבחול ולימוד ספרים חיצונים של מדע.
7.חלוקת כבוד והתחברות לרשעים.
8.רבנות הראשית.
9.לימוד אמונה.
10.היתר מכירה במצבינו הנוכחי

חלק מהמסלפים מסלפים בכל אלו ועוד וחלק רק במקצת.

אני מבין שעזריש נמנה על החוג המתיימר.
עליו להבין שדת הציונות נועד למגר תופעות אלו וכמו שהוא כבר אמר יש בזה הרבה מן החיים יהודיים.
02:34 | 5/1/2005

לעזריש היקר...


בתגובה ל: אני שמח שפרסמת את המכתב גם באתר "ישיבה" ואני מקווה שתהיה לך את הכנות לפרסם שם גם את תגובתי לפנייתך (כי אם אני אעשה זת זה יצונזר)



שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |