לא כל כך הבנתי...
בתגובה ל: שאלה רצינית בקשר ללבוש

מה הקשר בין האקלים למודרניות.
אם השאלה היא מחמת האקלים- אז השאלה צריכה להיות מדוע לא לובשים בגדים קלילים יותר.(או חמים פחות)
ואם זה מחמת המודרניות- אז השאלה היא מדוע לובשים בגדים מיושנים??
והתשובה:
העקרונות הבסיסיים של לבוש יהודי הם:
א. צנוע
ב. מכובד ונקי.
ג. מובדל מן הגויים.
אתה יכול להבחין שגם היום אנשים מכובדים בעולם כולו מזכירים בלבושם את הלבוש החרדי. אם בחליפות כהות ועניבות, ואם בגלימות ארוכות כהות.בחנויות הבגדים החרדיות נמצאות חליפות ממיטב היצרנים בעולם (ולא שיש לנו במה להתגאות, אלה פשוט הנתונים)
אמנם סגנון הלבוש הספרדי היה שונה אבל השפעת עולם התורה האשכנזי וכן השפעת המערביות על רוב ריכוזי היהודים בעולם היום קצת שינו את הדברים.
נשיא ארה"ב כשיוצא לפגישה חשובה לובש חליפה גם אם הודיעו על מזג אויר שרבי בחוץ כי הוא מייצג עכשיו מעצמה של מיליונים וק"ו בן בנו של ק"ו יהודי המייצג כ"ד שעות ביממה את מלך מלכי המלכים הקב"ה לא יפגע ביצוג בגלל אקלים כזה או אחר.
ושמעתי בשם אחד מגדולי דורנו שהאדם צריך לכסות את כל גופו למעט כפות ידיו ופניו שבהם ניכר הבדלו מן הקוף.
ובזכות שלא שינו לבושם נגאלו...
בברכה,יואל.