מאת: קול התורה
02:53 | 3/10/2009

ליואל


מדוע החרדים חושבים שהגאולה תבוא להם מן השמיים בלי כל סיוע והשתדלות מצידנו שנאמר "סוס מוכן ליום מלחמה ולהשם התשועה"?
מאת: יצחק_ב
04:33 | 3/11/2009

הגאולה והסוסים...


בגאולה העתידה נאמר בהושע פרק א: והיה ביום ההוא.. ואת בית יהודה ארחם והושעתים בה' אלקיהם ולא אושיעם בקשת ובחרב ובמלחמה בסוסים ובפרשים:

אלא "זדים מלכי אדמה.יטור נפיש וקדמה.משמע ודומה.נוסו נגבה וימה.אשר אתכם יבריח אליהו הנביא ומלך המשיח" (מפיוט 'אגיל ואשמח' למוצ"ש).

ואפס בלתך גואלינו!

מאת: ניב
03:33 | 3/13/2009

קול התורה - גאולה בסוסים?


ובכן, לא החרדים חושבים כך, אלא הנביאים וגדולי ישראל לדורותיהם.
כה אמר הנביא (זכריה ט, ט): "גִּילִי מְאֹד בַּת צִיּוֹן הָרִיעִי בַּת יְרוּשָׁלִַם הִנֵּה מַלְכֵּךְ יָבוֹא לָךְ צַדִּיק וְנוֹשָׁע הוּא עָנִי וְרֹכֵב עַל חֲמוֹר וְעַל עַיִר בֶּן אֲתֹנוֹת".
צדיק - לא אתיאיסט/תינוק שנשבה/מומר.
חמור - ולא טנקים ומטוסי קרב.
עני - (כתב רש"י שם) ענוה, מידה זו רחוקה מן הציונות והציונים...
ובפרט על פסוק זה דרשה הגמרא: (סנהדרין צח.): "אמר רבי אלכסנדרי רבי יהושע בן לוי רמי, כתיב (ישעיהו ס) בעתה וכתיב אחישנה. זכו אחישנה, לא זכו בעתה. אמר רבי אלכסנדרי, רבי יהושע בן לוי רמי, כתיב (דניאל ז) וארו עם ענני שמיא כבר אנש אתה וכתיב (זכריה ט) עני ורכב על חמור זכו עם ענני שמיא לא זכו עני ורוכב על חמור..." משמע מכאן כי מעשה הציונים אפילו בחינת "לא זכו" אין בו...
ובכלל גאולת ישראל מעולם לא היתה קשורה בכוח צבאי כפי שאומרים כל יום בתפלה לפני קדושא דסידרא (תהלים כ, ח): "אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר". וגם בנוסח הרחמן "הרחמן הוא יוליכנו מהרה קוממיות לארצנו/בארצנו"
 
ובכלל, באותו פסוק לא מדובר שאנו זקוקים לסוסים להילחם אלא לברוח!! כדברי המצודת דוד שם (משלי כ"א, ל"א): "עם כי מוכן הסוס ליום המלחמה לנוס בו בעת ירדפוהו מ"מ ביד ה' היא התשועה ואם לא יהיה נושע מעמו שקר הסוס לתשועה" וכמה נפלאים דברי המדרש על פסוק זה (שמות רבה פרשה לג אות ה):
"דאמר ר' יוסי: דרש פנחס בעצמו, ומה אם הסוס שהוא נותן נפשו ליום מלחמה אפילו הוא מת נותן נפשו על בעליו, אני על קדושת שמו של הקב"ה עאכ"ו...".
וכמה נפלאים דברי הרלב"ג על הפסוק: "הנה הסוס מוכן ליום מלחמה להיות כלי לרוץ על האויב ולנצחו אך שקר הסוס לתשועה כי התשועה מהשם היא לבד ולזה תמצא פעמים רבות שינצח החיל המעט והחלוש את הרב והתקיף...". וראה עוד לשון המלבי"ם: "אומר, הגם שהבחירה נתנה ביד האדם, ובענינים הפרטים יצליח האדם ע"י הכנתו ושקידתו. בכל זה בענינים הגזורים מאת ה' וקצובים מאת ההשגחה, כמו בענינים הכוללים הנוגעים לכלל עם גוי ומדינה, אז הגם שצריך האדם לעשות את שלו ולהכין ההכנות הטבעיות, כמו שבעניני מלחמה שהם ענינים כוללים צריך שיכין תכסיסי מלחמה וסוס ורכב, בכל זאת עצת ה' היא תקום ולא יועיל השתדלות האדם..." - כל זה לאחר שיש עם ומדינה ואין מכאן הוכחה שצריך להקים מדינה ולצאת להילחם, הרי אם אין מדינה ממילא אין אויבי המדינה ואזרחיה...
לאחר הבנת הפשט האמיתי, לא הבנתי מאיפה ראיה מהפסוק שאנו צריכים להכין כלי מלחמה, מתי שמעת על גדולי ישראל לפני תקופת הציונות שדרשו והבינו את הפשט כדברך??
 
בברכה,



שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |