בס"ד
שלום מאיר!
חבל שלא שמת לב לסתירה שבתוך דבריך. מצד אחד כש"המזרחי" [ואח"כ גם הר' קוק] חוברים לאפיקורסים מוצהרים (הגרועים עפ"י ההלכה היהודית בהרבה ממתבולל ואפילו מגוי גמור כמו שכותב בפירוש הרמב"ם בהלכות עדות פי"א ה"י וז"ל: "המוסרין והאפיקורוסין והמומרים לא הצריכו חכמים למנותן בכלל פסולי עדות שלא מנו אלא רשעי ישראל, אבל אלו המורדין הכופרין פחותין הן מן העכו"ם, שהעכו"ם לא מעלין ולא מורידין ויש לחסידיהן חלק לעולם הבא, ואלו מורידין ולא מעלין ואין להן חלק לעולם הבא".) ומוסרים בידיהם את כלל ישראל ואת א"י לעשות עמהם כטוב בעיניהם פשיטא לך שזהו רצון הבורא והנך מעמיד פני מאמין השואל מתוקף "אמונתו" החזקה: "מה לנו כי נלין"...
מצד שני כשמסולקי דעת (כדוגמת אותם ראשי המזרחי שחברו לאפיקורסים אם כי פחותים מהם בהרבה ברשעותם כי קשה המחטיאו יותר מן ההורגו) חוברים לאחמדיניג'אד ולערפאת פתאום אתה כבר מלין ומלין ולא מעלה בדעתך כי אולי זהו רצון הבורא שתושמד מדינת ישראל וכל שכן שאינך מעז לומר כי יתכן והגאולה האחרונה תהיה ע"י אחמדיניג'אד כמו שהיתה הראשונה ע"י הנסיך המצרי פרעה...ובטח שאין לך כל חשש כי תהיה בכלל הכופרים בטובתו של מקום בשל כך...
אך אם לא הצביעות הזאת אשר היא פרי החינוך הקלוקל הצבוע והמזוייף מביד מדרשה של הצה"ד עליו נתגדלת, אם באמת היית חי על פי הידיעה כי רצונו של הקב"ה הידוע לנו הוא רק מה שגילה לנו בתורתו הקדושה ומעבר לכך "הנסתרות לה' אלקינו" אז היית יודע כי אם יש הבדל בין חילוני למתבולל הרי הוא לגריעותא (היינו שהמתבולל הוא פחות גרוע מהחילוני) וזאת מהסיבה הפשוטה שהמתבולל יודע כי כדי לחיות כגוי צריך לצאת מכלל ישראל ולהתבולל בקרב הגויים ואילו החילוני חי מתוך תפיסה שאפשר לחיות כגוי גמור מבלי שיגרע הדבר מאומה משייכותו לכלל ישראל. ועיי' מה שכתב רבנו יצחק עראמה בספרו "עקידת יצחק" (שער כ') וז"ל:
"החטא הגדול אשר יעבור עליו איש איש מבני ישראל בסתר ושלא לדעת הרבים או בית דין, חטאת יחיד היא והוא בעוונו ימות ע"י בית דין של מעלה או בית דין של מטה וכל ישראל נקיים. ואמנם חטא הקטן כשיסכימו עליו דעת הרבים והדת ניתנה בבתי דיניהם שלא למחות בהם, הנה הוא זימה ועון פלילי וחטאת הקהל כולו ולא ניתן למחילה אם לא בפורענות הקהל, ולכן הוא טוב ומטיב שיכרתו או ישרפו החטאים ההם בנפשותם משתעקר אות אחת מהתורה בהסכמת רבים, ומי שלא יקבל זה בדעתו אין לו חלק בבינה ונחלה בתורת אלקות"
הרי לך כי התארגנות מדינית אשר מסכמת על עבירות ועל הפנית עורף לכל התורה כולה ועוד מכנה הפקרות זו בשם "יהדות" גרועה יותר מהתבוללות אשר היא פרי של תאוה בלבד להיות ככל הגויים, ואינה ניתנת למחילה זולת בפורענות הקהל (פורענות המורגשת היטב לכל מי שלא טחו עיניו מראות מאז החל הרעיון הציוני לצאת מן הכח אל הפועל (הן לפני הקמת המדינה ע"י שתי מלחמות כלל עולמיות אשר החריבו חלק גדול מיהדות העולם ואח"כ במשך כל שנות קיומה של מדינתם אשר מהוה סכנה לכל היושבים בה בכל רגע ורגע ואשר כבר גרמה לשפיכת דמם של רבבות יהודים הן בהתגרותם בשכניהם והן ברמיסת כל הקדוש לעם ישראל ובקיום למהדרין של אזהרת התורה "אם בחוקתי תמאסו" אשר תוצאתה ידועה רחמ"ל).
וכן כתב המלבי"ם (שופטים יט' כב') בעומדו על ההבדל שבין חטאם של אנשי סדום לבין החטא של אנשי גבעת בנימין במעשה דפילגש בגבעה וז"ל: "יש הבדל בין הרשע ובין החוטא, ר"ל כי אנשי סדום היה חטאם מצד השכל, כי חקקו להם חוקים לא טובים ומשפטים בל יחיו בהם חיי המדיניות, וקבלו עליהם החוקים האלה למשפטים צדיקים, בל יעבר אורח דרך ארצ
יואל הנכבד
(יואל ע"ש "ויואל משה" ??)
א. יש הבדל רב בין ראית הפרט לבין הראיה הכללית של כלל ישראל
בראיה האישית גדול המחטיאו יותר מן ההורגו אבל וודאי וודאי שאלה שהתבוללו ונגדעו מקרב עם ישראל מבחינתנו הם כבר לא קיימים
ובגאולה הנוכחית חשוב קודם כל להשיב את שרידי העם מכל קצוות תבל
וכולם הם פוטנציאל לתשובה שלמה
אבל לו עלתה בידם של אלו שהתנגדו להקמת המדינה בתחילת הציונות
היום ה' ירחם לא היה נשאר מאויביהם של ישראל שריד ופליט.
ב. מדוע גדולי הדור אינם יוצאים ביד רמה נגד אלו המתקראים בפיך מסולקי הדעת ?
ג. אני אישית חניך סלובודקה ב"ב ורבי אליהו לאפין זצ"ל אם כי היום אני רואה בעצמי מה שנקרא בפיך דתי לאומי
וחס ושלום אין לי שום הווא אמינא שח"ו תקומת ישראל תפסק בשלב כל שהוא
אלא תלך ותפרח וגם גדולי הדור ומחנה החרדים יאמרו בעל כרחם אמן כפי שאנו רואים כבר עכשיו.
ד. יהא דבר זה נר לרגליך – אנו יכולים לתכנן ולחשוב ככל העולה על רוחנו
בסופו של דבר מה שקרה וקורא הוא רצונו של הבורא יתברך ואין בלתו.
וכבר אמר שלמה לב מלך ביד ה' אל כל אשר יחפוץ יטנו ואם כך הדבר במלכי אומות העולם
על אחת כמה וכמה בגורלו של עם ישראל.
ה. הגיע זמן שכל נאמני תורת ישראל יתאחדו שלא יאמרו הם "זונות מפרכסות זו את זו ת"ח על אחת כמה וכמה"
בסופו של דבר מי שמסתכל בעין בוחנת רואה את השיפור העצום בדור הצעיר הגדל בקרב ישיבות ההסדר
ועד כמה ניתן "להם" לאמר שהחרדים שונאים את בחורי ישיבות ההסדר יותר משהם שונאים את החילוניים
להלן תשובתי לדבריך (על סדר הסעיפים שכתבת).
א. מה המקור לחלוקה בין הפרט לכלל לגבי "קשה המחטיאו לאדם יותר מההורגו" ואדרבה אם יש חלוקה כזו הרי שמחטיא הכלל ודאי חמור ממחטיא הפרט והרוצה לשנות צורת כלל ישראל ולהפכם לעם ככל העמים ודאי שחמור הוא מהמסית אדם יחיד שאינו מסכן בזה את צורת הכלל ישראל. כך שגם בראיה כללית הציונות הרבה יותר מסוכנת לעם ישראל מההתבוללות מעבר לתרומתה הכבירה להתבוללות דעצם תפיסת יהודים את עצמם כיהודים גם ללא קשר לתורה ומצוות מגביר אצלם את הלגיטימציה לנישואי תערובת ולהתבוללות ויתרה מכך. מנהיגומייסד התנועה הציונית כתב בחוברתו "מדינת היהודים" כי המדינה שתקים תנועתו תאפשר התבוללות בשלוה בלי הפרעה ודגל אף הוא בהתבוללות ובנישואי תערובת כידוע.
ומה שכתבת שצריך להעלות את שרידי העם מכל קצוות תבל כי הם כולם פוטנציאל לתשובה שלמה- האמנם כך התיחסה ומתייחסת אליהם מדינת ישראל? וכי אינך יודע כי רוב ככל שרידים אלו הועברו בשיטתיות על דתם ע"י המדינה וזרועותיה במחנות העולים, במעברות, בבתי ספר, ובמסגרות חברתיות אחרות??
ב. מה שתמהת שכיום אין גדולי הדור יוצאים נגד מסולקי דעת אלו ביד רמה. הנה גם נגד הנצרות לא יוצאים ביד רמה וגם נגד השבתאות ואין זה תימה כלל כי כבר נתברר מהותה של הצה"ד בדורות הקודמים וכבר הורונו גדולי הדור שבדורות הקודמים לשמור מרחק מהמזרחי ומכל מה שקשור בה וכן נתפשט הדבר בקרב כל היראים והחרדים לדבר ה' ודבר זה היה כבר מראשית המזרחי וכמו שכתב אז מרן "ערוך השלחן" וז"ל: "וביותר אוי נא לנו כי דת תורתנו הקדושה הולכת הלוך וירוד באופן שאין לשער, וביותר אחרי שנתפשטה לדאבון לבבינו החברה הזעומה המכונים "ציונים", ועליהם נאמר ציון במר תבכה הם הם כיבו אש דת קדשנו ומקדשים ומטהרים ראשי פורקי עול כידוע לדאבון לבבינו וגם החדשים המזרחים לא טובים מהמערבים הישנים וארס נחש במקומו עומד, ואם כי תודות לד' כל גדולי ישראל מגלים ערות החברה ההיא (היינו ה"מזרחי" יואל אלחנן.) על כל זה תופסים מעמי הארץ רבים, מפני שלמראית העין אומרים שהמה יגדרו הפרצות ושועלים קטנים מחבלים כרם ד' צבאות...מאלה וכאלה באמת רפו ידינו ונחבל רוחינו וכו'.. הכלל: כל ירא אלקים באמת בורח מפני הציונים המזרחים כבורח מפני האש- אך אלו העומדים על שתי הסעיפים נמשכו אחריהם ואין בהם רבנים זולת המעטים שיסדוה לפי דעתם המשובשה. הרבה יש לדבר בזה אך לא יספיקם הגליון" ע"כ.
וברוח זו דברו שאר גדולי ישראל ונילתא דפשיטא היא ומה שאינך מכיר ויודע זאת כי לא טרחת לברר והלכת אחרי שרירות לבך!!
ג. כתבת משפט חסר מקור וחסר טעם כי אין לך הוה אמינא שתקומת ישראל תיפסק וזאת מבלי שטרחת לציין מקור אחד לפיו תקומת ישראל החלה או לפיו נפילת ישראל בידי אפיקורסים ומומרים לתקומה ייחשב.
ד. כבר כתבתי לך שרצון ה' שאינו מפורש בתורה הוא בבחינת הנסתרות לה' אלקינו ואף אדם לא רשאי לעשות מאומה בניגוד לרצונו של הקב"ה המתגלה בתורה. ואם הנך מגדיר מציאות המנוגדת בתכלית לרצון הבורא כ"רצון הבורא" הנך מעז פנים לומר כי גם הנסתרות לנו ולבנינו ובמדה שאדם מודד בה מודדין לו ונסתרה ממך דעתך וחכמתך (מעבר למה שהנך צבוע כמו שכתבתי לך בתגובתי הראשונה שכן מדינה פלסטינאית אינה אצלך רצון ה' למרות ה"ניסים הגלויים" שנעשו לפלסטינאים שבששה ימים קבלו את כל גוש קטיף בלי אבידות בנפש ובלי שיזדקקו להלחם על השטח מה שלא היה באף אחת ממלחמות הציונים). כמו כן מומלץ לך לעיין בקונטרס על הגאולה ועל התמורה למרן הגה"ק מסאטמאר וללמוד מהו נס גלוי לפני שאתה משתמש בביטוי זה מבלי דעת.
מעבר לכך בעבודת הבורא יש ערך לא רק לתכלית אלא גם לאמצעים המובילים אליה כך שגם אם ברי לך כי מציאות מסויימת הניבטת לעיניך הינה רצון ה', אם הדרך שהביאה אליה היא בניגוד לרצונו אין זה רצון ה' כלל ולעבירה ייחשב למרות התכלית החיובית וכמ"ש רבנו חיים מוולאז'ין בספר "נפש החיים" סוף שער א' (פרק כא') שאם היתה ניתנת התורה לאבות לא היה יעקב רשאי לשאת שתי אחיות ולא עמרם את דודתו אף אם היו משיגים שכן ראוי להם לפי שרש נשמתם ושזהו בניית בית ישראל ותיקון כל העולמות וסיים שם (פרק כ"ב) וז"ל: "ומשבא משה והורידה לארץ לא בשמים היא ולבל יתחכם האדם הגדול שהשגתו מרובה לומר אנכי הרואה סוד וטעמי המצוות בכחות ועולמות העליונים שראוי לי לפי שורש נשמתי או למי ולמי לפי שורשו לעבור ח"ו על איזה מצוה או לדחות שום פרט מפרטי המעשה לעשותה במגרעת אף דקדוק אחד מדברי סופרים או לשנות זמנה ח"ו...".)
וכן כתב המלבי"ם (שמואל א' טו' יט') לגבי חטאו של שאול שחמל על הצאן של עמלק והשאיר בחיים את אגג מלכם וז"ל: "כי מצוות ה' יבדלו ממצוות בני אדם שדי אם ימלא תכלית העיקרי המכוון, הגם שלא ידקדק בפרטי המעשים ובאמצעיים, כל שהשלים התכלית די, באשר תכלית מצות בני אדם ידוע לא כן במצות ה' , אשר גם הפרטים והאמצעיים המה תכליות מכוונות לעצמם שהוא שישמע בקול ה', כפי מה שציוה בכל פרט ופרט, לא יוסיף ולא יגרע דבר ולא יתחכם כי עמד על תכליתם ויוכל לעשותם באופנים אחרים כי אז לא שמע בקול ה' כפי מה שציוהו".
ושיטה עקומה זו שלא לראות במה שכתוב בתורה את המציאות האמיתית אלא לתור אחרי עיני בשר ולפיהם לקבוע מה המציאות (וכל שכן להגדיר לפיהן מה הוא רצון ה') הנה לא רבניה מסולקי הדעת של הצה"ד המציאוה. כבר קדמם אלכסנדרוס מוקדון היווני ששאל את זקני הנגב (תמיד לב.) "מה דין אתריסתון לקבלי" ופי' רבנו גרשום שאלתו: "מדוע אינכם מודים לנו ולמה לא תלכו אחרינו והלא תראו שאתם שפלים ואנחנו מלכים ושרים" וענו לו: "שטנא נצח" ופי' רבנו גרשום תשובתם: "כלומר אל תתמה על זה, שהשטן הוא נוצח שמתעה אותם ונותן להם גאולה ולסוף יורידם לגיהנם"...
וכך אחריו השתמשו בשיטה זו כל מסיתי ומדיחי עם ישראל לדורותיו וסופם של כולם היה שנצחם השטן
| שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות | |
|
|