מאת: מיכאל
09:13 | 1/3/2005

בהקשר עם המאמר על אם הבנים שמחה...


3 טענות יש במאמר.
א. בן המחבר שכותב שאביו התנגד לציונות - נגד טענה זו אין חולק והדברים ברורים (אגב אם רבני הצה"ד כל כך חוששים מדעות כאלו ודאי שלא היו מביאים את המכתב הזה).
ב. ציטוטים חלקיים מהספר וקביעה שרירותית שאין להם שום מקור וסמך.
ג. הבאת ספר משנת תרצ"ו שבו המחבר כותב על הכפירה המתפשטת בדורו.

באשר לשתי הטענות האחרונות דווקא אם הבנים שמחה מעגן את דבריו בהררי קודש ובסברות חזקות, אלא מאי הם אינם מתאימות לדעת כותב המאמר אז הוא טוען שאין להם מקור (ומדוע שלא יכתוב כבר עפר לפיהו ח"ו????) ובאשר לסברה האחרונה הדברים נכתבו לפני שואת יהודי אירופה תרצ"ו בעוד הספר נכתב בזמן השואה ובעקבות הדברים שהמחבר הי"ד ראה בתקופתו. (אולי ורק אולי אפשר לומר שחזר בו?!)
וכך כותב המחבר: "אבל, החרדים על דבר ה' עמדו והעמידו עצמם מן הצד ולא לקחו חלק בעבודתם, כי החזיקו עצמם מחזקה ישנה שלהם מאז, כי - "שב ואל תעשה עדיף". ובינו לבינו ארצנו הקדושה נבנית במקצת (כן ירבה וכן יפרוץ) ע"י המתחילים הנ"ל, והחרדים והצדיקים עמדו מרחוק... והואיל והחרדים לא טרחו בזה, אין להם השפעה בארץ כלל, והשפעה בארץ היא בידי הטורחים והבונים אותה, והמה אדוני הארץ".
ואכמ"ל
מאת: ישראל קרמר.
19:43 | 1/3/2005

תגובה למיכאל


בתגובה ל: בהקשר עם המאמר על אם הבנים שמחה... יישר כוח!
ראה בסוף אות י"א בפרק שניי ובאות י"ב, בו הרב טייכטל כותב שבניין הארץ בדורנו של עוברי העבירות (כלומר, בניין הארץ הציוני), הוא אתחלתא דגאולה. מי שרואה בבניין הארץ הציוני אתחלתא דגאולה בוודאי שתומך בציונות.
וכן ראה בעמ' י"ח במהדורת מכון "פרי הארץ", תשמ"ג ועמ' כ' בהדפסת הוצאת "קול מבשר", תשנ"ח, שבו כותב שגם הפנים ותואר של עתה בלי השתתפות החרדים בבניין הארץ, הוא רצוי לפני ה', וכן ראה בדברים שהבאתי מהרב טייכטל בספרו בהודעתי "בעניין ההשקפה הציונית", שהוא כותב במפורש שגם בניין הארץ של עוברי עבירה רצוי לפני ה', ולכן צריך לתמוך בבוני הארץ בזמננו. וכן הוא כותב במפורש בכמה מקומות שצריך להשתתף עם אותם בונים עוברי העבירות. וכך למשל כותב בהמשך לדברים שהבאתי (מעמ' י"ח או כ' ע"פ ההדפסות): "ואלו המנהיגים שמנעו את ישראל מלילך ולהשתתף עם הבונים הם לא יוכלו לכפר את ידיהם ולומר ידינו לא שפכו את הדם הזה."
מהמקורות האלה ברור לחלוטין שהרב טייכטל חזר בו ותמך מתוך אירועי השואה (שבה נספה בתש"ה) ותמך בהשקפה הציונית. אכן בתרצ"ו הוא התנגד בחריפות לציונות כדרך חסידות מונקץ', ומתוך השואה חזר בו מהקצה אל הקצה, ותמך בציונות, כפי שאלו בבירות מהדברים השונים שהבאתי כאן ובהודעתי הנ"ל. וגם דברי בן המחבר ודברי הגאון הרבי מלובביץ' זצ"ל אליו, לא יכולים לשנות את העובדה הברורה הזאת.
מי שעדיין לא מקבל זאת, מוזמן לעיין בספר עצמו. אפשר להתחיל מהמקומות שציינתי בהודעתי זו ובהודעתי הנוספת שהזכרתי כאן.
מאת: משיב
00:00 | 1/4/2005

לישראל-


בתגובה ל: תגובה למיכאל כתבתי את זה כמה פעמים, ואני אחזור על זה, אין קשר בין תמיכה בבנין א"י (גם אם נעשה ע"י מומרים לתאבון ולהכעיס), לבין תמיכה בציונות, שכל ענינה שככל הגוים בית ישראל ר"ל, ומכאן שהגלות היא התפתחות היסטורית בגלל הרומאים, ואם נקים מדינה הגלות תסתים (או בלשונם "נפתור את בעית היהודים").
מאת: ישראל קרמר
01:37 | 1/5/2005

תגובה למשיב


בתגובה ל: לישראל- בס"ד
לפי אם הבנים שמחה זה כן קשור לתמיכה בציונות. ואני הבאתי מדבריו של "אם הבנים שמחה"
מאת: מיכאל
12:17 | 1/4/2005

ואתה מתעלם מהדברים שהבאתי בסוף


בתגובה ל: לישראל- ההודעה הראשונה שלו היו החרדים משתתפי בבנין הארץ אז המצב היה אחרת...
מאת: משיב
16:02 | 1/4/2005

למיכאל-


בתגובה ל: ואתה מתעלם מהדברים שהבאתי בסוף ראשית כל, דבריך לא קשורים להודעה שאלי' הגבת, שאמרה שגם אם תומכים בבנין הארץ של מומרים לכל התורה כולה, לתאבון ולהכעיס, אין זו ראי' שתומכים בציונות.
לתוכן ההודעה שלך, אתה מתעלם מהדברים שהובאו כמה פעמים שאם החרדים, היו מששתפים בע"ז, אז המצב הי' אחרת. שוב, המלצה לקרוא את "יהדות התורה והמדינה", שמופיע בפורום, בעמ' 3 בחלק השחזורים של צלפחד (ישר-כח, צלפחד), שעוסק בענין זה.
מאת: מיכאל
16:14 | 1/4/2005

ידעתי שההודעה אינה קשורה לדברים...


בתגובה ל: למיכאל- שאתה כתבת ניסתי להחזיר את הדיון למקורו ולמה שאני כיוונתי כשפתחתי את ההודעה.
ושוב כפי שכתבתי לצלפחד אני אינני מתעלם, אני אפילו לא כתבתי את הדברים רק ציטטתי את מחה"ס אם הבנים שמחה...
מאת: צלפחד
15:24 | 1/4/2005

ואתה מתעלם שה"חרדים" שאתה מדבר עליהם


בתגובה ל: ואתה מתעלם מהדברים שהבאתי בסוף לא עלו לארץ אתה מדבר גם על הגר"א וסרמן ואתה יודע מה כתב בקובץ מאמרים שקודם יש לתקן את מצב עולם התורה מה היה קורה אם היו עולים? גם על זה מדבר בקובץ מאמרים על שחושבים שיודעים יותר טוב מגדולי תורה... (משל המלך ששלח את הנתין שלו)
מאת: פלוני
14:06 | 1/5/2005

ובאמת כבר דובר בפורום זה


בתגובה ל: ואתה מתעלם שה"חרדים" שאתה מדבר עליהם על שעולם התורה באמת תיקן את מצב עולם התורה ומיוחד אחרי מלחמת העולם השניה והשואה שהייתה בה...
מאת: צלפחד
23:22 | 1/25/2005

באמת היתה מטרה לתקן את עולם התורה


בתגובה ל: ובאמת כבר דובר בפורום זה ולחזקו והודות ל"מסירות הנפש" של רבני המזרחי שחשבו שהם יודעים יותר טוב מגדולי התורה באותו זמן (הגר"א וסרמן משווה אותם כחובשים ביחס לרופאים) טירפדו חיזוק של עולם התורה והגר"א וסרמן כתב להם שבלא התמיכה הרוחנית של המזרחי הציונות כבר הייתה נופלת ור' מימון מהמזרחי העדיף חינוך חולני ש"בריא" מבחינה לאומית על פני חינוך תורני לילדים ובאמת עולם התורה היה יכול להיות יותר מתוקן אם לא הציונות ובאמת "תודה למזרחי"
מאת: צלפחד
20:55 | 1/5/2005

תודה למזרחי


בתגובה ל: ובאמת כבר דובר בפורום זה
הודעה זו ללא תוכן
מאת: מיכאל
16:11 | 1/4/2005

סליחה לא אני דיברתי...


בתגובה ל: ואתה מתעלם שה"חרדים" שאתה מדבר עליהם הרב טייכטל זצוק"ל דיבר, אני רק זכיתי להביא את דבריו (תמהני עליך צלפחד שאתה אינך מבדיל בין דברי הדיוט כמוני לדברים שיסודותם בהררי קודש).
אגב, עולם התורה רק התקדם מאז הקמת המדינה, מאות ישיבות נפתחו, מאות כוללים, אלפי ספרים נכתבו ב"ה גם עולם התורה הולך ונתקן השאלה היא מה נק' המבט...
מאת: צלפחד
18:23 | 1/6/2005

אני יסביר את דברי בצורה אחרת, מיכאל


בתגובה ל: סליחה לא אני דיברתי... נתת לך כבר את הדוגמא של הגמרא בסוף מנחות שמדברת על מיכאל המלאך המשמש ככהן גדול מה תאמר אם אומר שאתה לא אותו מיכאל שאני חולק על מה שאומרת הגמרא? אותו דבר כאן, לא דיברתי על אם הבנים שמחה דיברת על כך שאתה לוקח את דבריו של הרב טייכטל ומחיל אותם על דברי הקובץ מאמרים ומה ראית לבטל דבריו של האחד מפני השני?
מאת: צלפחד
18:27 | 1/6/2005

אם הבנים שמחה עצמו כותב שלא להשיבו


בתגובה ל: אני יסביר את דברי בצורה אחרת, מיכאל בפיטומי מילי ורק כי רב פלוני אמר רוצה לדון בדבריו של אהב"ש? בשקו"ט לא כי הוא אמר כך וכך. חוץ מזה סתם הערה לאיזה טענה תייחס יותר משקל דבר שדנו עליו מתוך ישוב הדעת או דבר שנכתב בלא ספרים בזמן חוסר ישוב הדעת של השואה? (ואל תמהר להסיק מסקנות לגבי מה שאני כותב שאני מתכוון בהכרח לאם הבנים שמחה)
מאת: ישראל קרמר
21:41 | 1/13/2005

תגובה לצלפחד


בתגובה ל: אם הבנים שמחה עצמו כותב שלא להשיבו בס"ד

לפי כל הציטוטים וציוני המקורות של הרב טייכטל מכל המקורות: תורה שבכתב ותושבע"פ, בבלי וירושלמי, הלכה ואגדה, ראשונים ואחרונים, פרשנות התנ"ך ופרשנות התלמוד, מוסר ומחשבה, נלה ונסתר, ברור שדעתו הייתה מיושבת עליו מאוד.
מאת: צלפחד
00:12 | 1/26/2005

ואחר כך אתה אומר שאתה באמת קורא את מה


בתגובה ל: תגובה לצלפחד שאני כותב?
כתבתי מפורש לא למהר להסיק שאני מתכוון לאם הבנים שמחה אך לך מספיק קריאת תחילת דברי כדי לכתוב "ברור שדעתו הייתה מיושבת עליו מאוד" בלי שאתה יודע בכלל על מה אני מדבר (קראת את קובץ מאמרים?)
מאת: צלפחד
18:53 | 3/17/2005

לישראל נו מה קורה


בתגובה ל: ואחר כך אתה אומר שאתה באמת קורא את מה למה אתה לא עונה (אתה הרי מאוד עניני נכון?)
מאת: צלפחד
12:24 | 3/15/2005

נו מה קורה ישראל למה על זה אתה לא מגיב??


בתגובה ל: ואחר כך אתה אומר שאתה באמת קורא את מה
הודעה זו ללא תוכן
מאת: צלפחד
00:32 | 2/10/2005

נו מה קורה ישראל, אתה מגיב על הודעות


בתגובה ל: ואחר כך אתה אומר שאתה באמת קורא את מה ורק על הוכחות שטעית אתה לא מגיב האא?
מאת: צלפחד
18:34 | 1/5/2005

לא אמרתי שאתה דיברת כתבתי שאתה מתעלם


בתגובה ל: סליחה לא אני דיברתי...
הודעה זו ללא תוכן
מאת: אמיתי
01:29 | 1/5/2005

מיכאל מספיק עם השטויות שלך על עולם התורה


בתגובה ל: סליחה לא אני דיברתי... אתה חי כניראה בתוך בועה ומנותק מהמציאות. אחרת היית מבין ורואה שעם ישראל ברובו לא יודע כלום לא על התורה ולא על שום דבר שקשור ליהדות... אלא אם כן אתה התכוונת לנקודת מבט של עיוור שהכלב שלו זה עתה נידרס....

נ.ב.
אם היית מסתובב ביום ששי במרכז הארץ היית רואה איך עולם התורה משגשג ואיך מאות אלפי יהודים נוסעים בהמוניהם לחגוג את חג הסילבסטר "הקדוש" במסירות נפש וממון... אבל תמשיך להסתכל מהנקודת מבט שלך ולחיות באשליות שהעולם נהיה טוב יותר...

מאת: מיכאל
11:25 | 1/5/2005

חבל שאתה תוקף לפני שאתה מברר...


בתגובה ל: מיכאל מספיק עם השטויות שלך על עולם התורה עמ"י ברובו לא יודע מה זאת תורה כי אנשים כמוך משניאים עליהם אותה. בהתנקות שלך, בהתנשאות שלך, ובעיקר בעין הרעה שלך. אני מעשדיף להיות מתלמידיו של אברהם אבינו שיש להם עין טובה על המציאות ומנסים לתקן אותה ולא רק לעמוד מבחוץ ולצעוק גוועלד!!!
זה שעמ"י חלקו חוגג את יום אידם זה קורע לב ממש, אבל אם תסתכל בסקרי דעת קהל תראה שרוב העם לא חוגג את החג של הנוצרים ולהיפך הוא מתנגד לחגיגות אלה. (מאיפה אתה יודע על כך שהמוני בית ישראל חגגו את הסילבסטר? מהתקשורת. אותה אחת שיש לה אינטרס ברור להבליט את הדברים הללו...)
אדרבה, צא אתה לעם בוא לקרית מלאכי, לקרית גת, לשדרות, נתיבות, ירושלים, דימונה, עפולה וכמאמר חז"ל פוק חזי מאי עמא דבר!!!
ואני במקומך לפני שהייתי מקטרג כך על עם ישראל הייתי מעיין בישעיהו ו' ובמלכים א' י"ט בשני נביאים שקטרגו על עמ"י ותגובת ד' אליהם...
ודבר אחרון, גם אתה מתעלם מסוף דברי בהודעה הראשונה שציטטתי את דברי בעל אם הבנים שמחה הי"ד, אולי מישהו יכתוב תגובה רצינית לעניין.
מאת: צלפחד
12:10 | 1/9/2005

עמ"י לא יודע ברובו מה זאת תורה


בתגובה ל: חבל שאתה תוקף לפני שאתה מברר... כי החינוך ברובו הוא לא תורני אחר שקיבל חיזוק ויישר כח מהעומדים בפנים (המזרחי שלא עמד בחוץ אלא "תיקן מבפנים") התקשורת משניאה את התורה ולפעמים דווקא ה"התנשאות" מפחידה ומעוררת מחשבה (יש משהו שהוא יודע שאני לא יודע) ההתנתקות היא מצד איסור להתחבר לרשע אבל כמובן שאתה יודע יותר טוב אם צריך להתחבר או להתנתק (אגב הדברים שאני כותב כרגע חלקם הם ע"פ קובץ מאמרים לגר"א וסרמן) העדפה להיות מתלמידיו של אהרן? פעם שאסור שתהיה עין טובה (ע"ע ברכת למינים ולמלשינים והמעשה בשמואל הקטן) ה"עין טובה" שלך כוללת גם את מי שנאמר עליו "משנאיך ה' אשנא" וכבר ביאר ביערות דבש שזה החטא של שנאת חינם חוסר התוכחה, לתקן אתה יכול גם (תתפלא אבל כן) תלמד ותתחזק אתה ותצעק גוועלד אם תעשה זאת על פי הוראת גדולי ישראל, אני במקומך הייתי מנסה לפחות להיות בטוח שאני מבין במושגים "עין טובה" ו"קטרוג" לפני שאני מנסה להאשים אחרים ומפנה למקורות שמוכיחים אפילו ההיפך (כבר כתבתי לך כתב על זה הויואל משה) לגבי סוף דבריך כתבתי לך כבר שאתה מתעלם תקרא שוב
מאת: צלפחד
12:00 | 1/9/2005

לגבי קטרוג למה על מה שאמר ישעיה בפרק א


בתגובה ל: חבל שאתה תוקף לפני שאתה מברר... לא נענש אלא על הנאמר בפרק ו' חשבת על זה? (נפק"מ להגדרת קטרוג תירוץ בויואל משה)
מאת: מיכאל
10:42 | 1/10/2005

תסתכל שוב בהודעה ותראה...


בתגובה ל: לגבי קטרוג למה על מה שאמר ישעיה בפרק א שכתבתי במפורש ישעיהו ו'. מעבר לכך התיקון שאני מדבר עליו הוא תהליך, העין הטובה שדברתי עליה היא של תלמידי אברהם אבינו ולא אהרון (תסתכל שוב במשנה ולפני שאתה מאשים אותי באי ידיעת מקורות, תבדוק בעצמך...), ואברהם אבינו עליו השלום קרב את כולם גם את עובדי האלילים ואפילו אותם שנדמו לו כערביים רץ אליהם בעודו כואב על מנת להשפיע עליהם ולקרבם.
ובעניין משנאיך ד' אשנא, איך אני יכול לשנוא מישהו שאני לא מכיר אותו? ועוד יותר מזה איך אני אמור לתקן את דרכי אם אותו מישהו שהאנשים שמתיימרים להיות שלוחיו שונאים אותי (כיוון שאני שונא את ד' ח"ו)?
ואם הבנים שמחה כותב במפורש שלו החרדים לדבר ד' היו כולם נותנים יד להקמת בניין ארץ ישראל המצב היה שונה וכיוון שבחרו לעמוד מבחוץ אין להם עמדה ודעה וכל מה שהם יכולים לעשות זה לדאוג לעצמם ולחינוך שלהם.
מאת: צלפחד
14:20 | 1/21/2005

טעיתי לפום ריהטא


בתגובה ל: תסתכל שוב בהודעה ותראה... יפה עכשיו תעבור לאט יותר על הפורום ותחזור בך מכל הטעיות שלך (ותגיע למסקנות הנכונות) לגבי אם הבנים שמחה כבר עניתי לך תקרא שוב (לאט יותר) לגבי ישעיהו שאלתי אותך מה ההבדל מתוך שאתה מסתמך עליו לגבי "קטרוג"
מאת: אמיתי
13:19 | 1/5/2005

אתה כל כך צודק


בתגובה ל: חבל שאתה תוקף לפני שאתה מברר... "אנשים כמוך משניאים עליהם אותה"????

ואני מבין שאת המתנחלים הציבור החילוני אוהב נורא נכון? אני מכיר הרבה חילונים שהתקרבו ליהדות אחרי שהם ראו מתנחל מפנצ'ר לקצין את הצמיגים בג'יפ, והרבה חילוניות שקיבלו על עצמן עול מצוות אחרי שהן זכו לראות מתנחלת שבועטת בחיילת...

אח"כ אתה ממשיך לכתוב שטויות כאילו אתה הבן של מינה צמח ומפרסם סטטיסטיקות בלי שום בסיס כאילו חקרת את הנושא לעומק. אז אולי תסביר לנו איך הגעת למסקנה הזו שרוב העם מתנגד לחגיגות האלה??? ולמה אתה חושב שאני כמוך?? לומד דברים מהתקשורת?? אני יודע את הדברים כי אני חי בתוך העם (למרות שאני מתנשא...) ולא חי לי על איזו גיבעה ומנותק מהמציאות. כל החברים שלי הם חילונים ו95% מהם "זכו" לחגוג ביום ששי האחרון את החג, רובם במועדונים... כל הערים שהזכרת לא מכיולות שליש מהתושבים שיש בתל אביב בלבד, אז קדימה מיכאל תתעורר. ואם זה בעיניך קיטרוג על עם ישראל, אין לך בכלל מושג מה זה עם ישראל ומה זה קיטרוג (אז צא ולמד ביטויים לפני שאתה משתמש בהם)

לגבי ההתעלמות שלי מסוף דבריך - שההודעות שלך יהיו קצת יותר רציניות, אולי אז אני ארשה לעצמי לבזבז יותר זמן עם אחד כמוך....

אל תשכח, רק החרדים צועקים גוועלד.... המתנחלים שקטים ומנומסים... אחחח הצביעות...

אם לא היית כל כך טיפש הייתי נעלב...



מאת: מישהו
14:10 | 1/5/2005

טענו בחיטים והודה לו בשעורים...


בתגובה ל: אתה כל כך צודק וקינח בכמה קללות בריאות ועשה לעצמו טוב על הלב...

אני מקווה שאתה נהנה אמיתי, אבל כדאי שתשקול את שינוי שמך (אולי ל"שיקרי"?)
מאת: אמיתי
14:13 | 1/5/2005

אחרי שתשנה את הכינוי שלך


בתגובה ל: טענו בחיטים והודה לו בשעורים... למשהו כמו "נידחף לדיונים עם משפטים סתומים שאין לו מושג מה פירושם" אני אשנה את גם את שלי לאיזה כינוי שתרצה...

מאת: מיכאל
08:10 | 1/6/2005

רק רציתי להגיד...


בתגובה ל: אחרי שתשנה את הכינוי שלך תודה, על הדיון הענייני!!!



שירות לאומי | גירוש גוש קטיף | פורום | יחס גדולי ישראל לציונות | ישוב ארץ ישראל | אודיו-וידאו | צור קשר | חינוך ילדים | ספר דת הציונות |