ח' אלול ה'תשע"ה

כי יסיתך אחיך...- משרד החינוך מציג-גננת הליב"ה החדשה מבית יהדות התורה-ראש עירית אלעד ישראל פֹּרוּש מסית את ילדי ישראל מחיי עולם לחיי שעה באין פוצה פה ומצפצף תמורת בצע כסף ממשרדי ממשלה..



כי יסיתך אחיך...- משרד החינוך מציג-גננת הליב"ה החדשה מבית יהדות התורה-ראש עירית אלעד ישראל פֹּרוּש מסית את ילדי ישראל מחיי עולם לחיי שעה באין פוצה פה ומצפצף תמורת בצע כסף ממשרדי ממשלה..

בשבוע האחרון של 'בין הזמנים' ארגן ראש עירית אלעד ישראל פֹּרוּש במסגרת יחסי הציבור שהוא עושה לעצמו כהכנה לריצתו ל'כנסת המינים' ימי פעילות בפארק המקומי באלעד. על אף שהמקום מספיק בדוחק רב לתושבי העיר אלעד הזמין פֹּרוּש לפעילות את כלל הציבור החרדי בכל ארה"ק, דבר שגרם לעומס ולתור ארוך במתקנים, ולהגברת החום והצפיפות בימים שהיו חמים במיוחד גם בלעדיהם. (אבל כשמדובר בפֹּרוּש היח"צנות גוברת על הרחמנות ותושבי אלעד משרתים בדם ויזע את הוד כבוד הפופולריות ראש העיר). אבל הצרות הגשמיות התגלו עד מהרה כאפס וכאין לעומת הנזק הרוחני שהכין פֹּרוּש לאלפי ילדי ישראל החרדים שהגיעו מכל רחבי הארץ.

עוד לפני הפעילות, התרברב פֹּרוּש כדרכו כי הצליח להשיג תקציב מיוחד ממשרד התרבות לצורך הפעילות. את המחיר שנגבה מילדי ישראל תמורת תקציב זה ראו במה עיניהם הורים חרדים מכל רחבי הארץ. מידי ערב, לפני התכנית האומנותית היומית עלה פֹּרוּש לדבר עם הילדים. האם סִפֵּר להם ספור יפה על גדולי ישראל? האם שאל אותם אם למדו תורה עם הוריהם  במהלך 'בין הזמנים'? לא ולא, את פֹּרוּש דבר מדברים אלה לא מעניין. אותו מעניין רק כסף ועוד כסף ובעבור זה הוא מוכן להקריב גם את נשמותיהם של ילדי החמד של הציבור החרדי, ואינו מתבייש לעשות זאת גם לנגד עיני הוריהם. פֹּרוּש ספר לילדים כי כשהוא הולך למשרדי ממשלה לבקש כסף (בשביל הילדים כמובן...) שואלים אותו תמיד מה יודעים הילדים החרדים להגיד בשמנו?? ואז לתדהמתם של ההורים והילדים כאחד, פרוש מבקש להקרין על מסך ענק שקופית של משרד הבריאות שעליה כתוב בהאי לישנא: "גזר, ענבים, מלפפון, תפוח ו...בננה. לא משנה מה נאכל העיקר חמשה סוגים שונים של פרי או ירק בצבעים שונים, אז לבריאות" ודורש מהילדים לחזור אחריו בקול רם (כאילו מתכוון לקבל עמהם עול מלכות שמים): "לא משנה מה נאכל העיקר חמשה סוגים שונים של פרי או ירק בצבעים שונים". (לצפיה ב'שיעורו' של הגננת ישראל פֹּרוּש כנסו לקישור  הבא:

http://www.jumbomail.co.il/Downloads.aspx?sid=65585063386A626F662B553D

 

למי שלא מבין את חומרת הדברים, הבסיס של 'תכנית השלבים' של משרד החינוך להרס החינוך החרדי של תשב"ר הינו הסתתם והדחתם מהתמקדות בחיי עולם להתמקדות בחיי שעה. במקום להתמקד בהודיה לקב"ה על פירות האילן והאדמה, בחשיבותה של הבריאות כאמצעי לעבודת ה' הופכים הגזר והמלפפון וצבעיהם לערכים בעלי חשיבות עד כדי כך שאין לראש העיר מה לומר לתשב"ר כי אם לחזור על כלל מטופש של משרד הבריאות (ממתי יש חשיבות לאכילת אוכל עם צבעים שונים??) וגם את זה הוא מציג להם כאמצעי לקבלת כסף ממשרדי ממשלה ולא כאמצעי לשמירה על בריאותם.

 

ואם לא די בזה, לא נחה דעתו של ישראל פֹּרוּש, עד שהזמין בליל הפעילות האחרון את שרת התרבות החילונית מירי רגב לשאת דברים בפני עשרות אלפי חרדים שנכחו במקום עם ילדיהם ואף דאג להעלותה על מסכי ענק כדי לטמא עיניהם של תשב"ר והוריהם למען בצע כסף של משרדי ממשלה וכבוד מדומה שירכוש מהם. יש לציין שכשאברכים נסערים פנו למרא דאתרא הגרש"ז גרוסמן שליט"א במחאה על הדברים, תגובתו היתה: "מה אני יכול לעשות?, אין עם מי לדבר!". אך זה לא הפריע לפֹּרוּש לפרסם בעיתון שבוע לאחר מכן במסגרת מודעת תודה וברכה למשרדי הממשלה את הדברים השקריים הבאים: "למען דעת: כל האירועים, ההצגות, דברי הברכה ואירועי השירה- התבצעו על פי הנחיות מדויקות מרבנים ומחנכים". מי הם הרבנים והמחנכים? מסתבר שלשרת התרבות מירי רגב תהיינה תשובות הרבה יותר עניניות מלישראל פֹּרוּש..." (אגב, בשבוע האחרון הספיק פרוש לקבל תלונה במשטרה על אלימות כלפי תושב העיר, שתי תלונות במשטרה על הפרת צו שיפוטי, וצו מניעת עבודה באלעד מיו"ר ועדת תכנון ובניה המקומית אברהם שטרן (מדגל התורה). תגובתו של פֹּרוּש היתה: פיטורי חברו לסיעת 'יהדות התורה' אברהם שטרן מראשות הועדה...(כמנהג דיקטטורים בולשביקים וקומוניסטים)

 

ממש "שלוחא דרבנן" לתפארת...



למאמר זה התפרסמו 2 תגובות. הוסף תגובה למאמר
1.  שתי שאלות/ תמיהות...   י"א אלול
א. מדוע הורים לקחו את ילדיהם לאירוע הזה ? במחיוחד שהיה ידוע שהמדינה (משרד התרבות) מממנת אותו ?

ב. מדוע ההורים לא נטשו את האירוע אחרי שנתגלו להם התנאים המחפירים, התורים, הצפיפות וכד' ? מדוע לא נטשו אחרי הנאום של מירי רגב ? או אחרי שהקרינו להם שקופית של משרד הבריאות ?
שואל  
2.  מעשה אבות סימן לבנים...   ט"ו אלול
נדמה לי שאבא שלו מנחם פרוש (או מאיר פרוש) הקדישו את חייהם לפעילות בכנסת המינים וכעת גם הבן ממשיך במסורת אבותיו (איזה הפתעה..)

והעניין של אכילת פירות וירקות בצבעים שונים הזכיר לי מה שקרה בין עשיו ליעקב ואת דברי עשיו: "הלעיטני נא מן האדום הזה". רק שכעת מי שמנסה לשדל את ילדי ישראל למכור את הבכורה בעבור נזיד עדשים (או יותר נכון בעבור חמשה סוגים של פירות וירקות זה ישראל פרוש וחבריו). וההורים הלא חכמים, בלשון המעטה, הגיעו לפסטיבל הזה עם ילדיהם כאשר יכלו בקלות להישאר בבית. מה היה ההכרח להגיע לשם ?

ג.