היום בושה להגיד שאתה יהודי בגלל שהמושגים "יהודי" ו"ישראל" פירושו להיות להיות נאמן למדינת ישראל (היא מדינת היהודים) ואני שובר את הראש כיצד להגדיר את עצמי.
אולי צריך לומר: "אני מאנשי ירושלים" או משהו כזה במקום להגיד "אני יהודי" ?
ובטח לא לשבור את הראש. אין שום פסול במה שהנך מגדיר את עצמך יהודי ומי שאצלו יהודי פירושו נאמנות למדינת ישראל הוא זה שצריך לדאוג. כמובן שהנך צריך להזהר שממעשיך לא ייראה כי אתה רואה בערכיות חיובית את המדינה הציונית.
מה גם שכמעט כל הגדרה אחרת היא בעיתית בעיני אנשים קלי דעת וגם אם תגדיר את עצמך "איש ירושלים" עוד יחשבו שאתה בחבורת מסולקי הדעת כגון "נאמני הר הבית" וכד' או אוהד של בית"ר ירושלים...
בברכה, יואל.
בפדיון הבן האב אומר אשתי הישראלית ילדה לי בן זה הבכור האם נבטל זאת חלילה בגלל שחבורה של ריקים ופוחזים השתלטו על שם ישראל כפי שעשתה הכנסיה שהכריזה שהיא עם ישראל החדש.
אני ישראלי כי אני בנו של ישראל אבינו יהודי כי כל הכופר בעבודה זרה כולל העבודה הזרה הציויינית נקרא יהודי וציוני כי אני אוהב ציון וירושלים ומצפה לגאולה השלמה ולבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן.
ולבנין בית המקדש כלולים בהיותך יהודי כי הם חלק מהיהדות. אינך צריך לספק אמתלאות "אמיתיות" שיצדיקו גם לגביך את התואר ציוני. בדיוק כפי שאיננו מחפשים תירוצים כמו אני צדוקי כי אני אוהב צדק או שבתאי כי אני שומר שבת
אל לנו להשתמש בתירוצים כמו אני ציוני כי אני אוהב ציון. בל נייחס לעצמנו תארי גנאי שהמציאו פריצי עמנו כדי לברוח מיהדותם מה גם שהדבר יכול להביא קלי דעת לטעויות חמורות כמו אין פסול בעצם הציונות אלא בדרך שהיא באה לידי ביטוי ע"י החילונים וכד'.
בברכה, יואל.
כבר התייחס לזה מרן הגר"מ פיינשטיין בשו"ת אגרות משה (אורח חיים חלק ג סימן טו') וז"ל:
"בדבר הפרוכת שיש עליו צורת מגן דוד אם יש בזה איזה חשש, הנה כפי שידוע זה מאות בשנים שעשו ציור מגן דוד על פרכות ועל מעילים ומטפחות ולא היה מי שיערער על זה, ואף שאין לנו מקור צורת המגן דוד אין בזה שום קפידא, וגם יש בזה ענין להזכיר שהשי"ת מלך למעלה ולמטה ולכל ד' רוחות השמים, ושייכות שם דוד לא ידוע, ואולי הוא סימן לדוד שבטח במלחמותיו על השי"ת שהוא מלך למעלה ולמטה ובכל רוחות השמים שלכן לא היה ירא ממלכי בשר ודם ומחיילותיהם כציוי התורה.
אבל בכל אופן אף אם הוא בלא טעם איני רואה בדבר שעשו כן זה מאות בשנים קודם שהיו כת הציונים בעולם כלל ולא היו מינים וכופרים בבתי כנסיות כלל שיהיה בזה חשש איסור ואף לא משום מעשה לא טוב. ורשאין להניחן על כלי הקדש ואין צורך לקורען משם. ומה שכתבו גם תיבת ציון לא מתייחד זה להכת ציונים ולא מחלוקת טוב להסיר אותיות אלו כי צורת המגן דוד שעשו מכבר על כלי הקדש היה בלא תיבת ציון, אבל ענין איסור ליכא בזה כלל. ומש"כ בספר אוצר דינים ומנהגים שאסור לעשות ציור וכל דמות לאות אמונה אין לזה שום מקור ולא שום טעם לחלוק בזה על דורות שלפנינו שהניחו לעשות זה. והנני ידידו מוקירו, משה פיינשטיין.
ופוק חזי שלציונים התייחס הגר"מ פינשטיין כ"כת" בדומה לצדוקים, למתיוונים לשבתאים ולרפורמים. (אם כי השקפת הציונות ודאי גרועה לאין ערוך מהשקפת כל הכתות הנ"ל שקדמו לה כמו שכתב במכתבו מרן ה"אבני נזר" וכידוע לכל המכיר כת זו מקרוב).
בברכה, יואל.
ובין לחומרא בהבאת דברי מרן הגר"מ פינשטיין זצ"ל אלא להביא מקור הלכתי המתייחס לנושא המוכר לנו, ונשמח לכל מקור מוסמך נוסף בנושא.
בברכה, יואל.
אינני מכיר מנהג לפיו יהודים הגדירו עצמם בתואר "ישראלים". תואר זה, שוב פעם, הוסף בידיי פריצי עמנו ובא לסמל את היותו של עם ישראל עם ככל האומות המוגדר בידיי האדמה (א"י) ולא בידיי התורה כגון: "צרפתי", "אנגלי", "גרמני" וכד'. ומעבר לכך, מטיל פגם בתורה וכאילו אומר שהתורה ו"היהודי הגלותי" לא מספיק אוהבים את ציון וארץ ישראל.
הצרה הצרורה של דורנו שאותם פריצים השחיתו לגמרי גם את התואר "יהודי" וריקנו אותו מכל תוכן, שהרי הם טוענים בחוצפה כי הם יהודים אמיתיים, רבים מהם מציינים את חגי ישראל ומאשימים באנטישמיות ושנאת ישראל את מתנגדיהם.