שלום וברכה!
ראשית במושג מעשה שטן אף אחד לא מתכוון כי השטן שולט בעולם במקביל לשליטת הקב"ה ח"ו אלא לדבר פשוט מאד והוא שמאז בריאת אדם הראשון הניח הקב"ה בעולם את האפשרות לבחור בין דביקות ברצון ה' לבין היפרדות מדביקות זו ואת הכח להטעות את האדם ולמשכו לפירוד מרצון ה' במקום לדביקות בו הפקיד בידי השטן, ולכן על כל מעשה שיש בו משום הטעית האדם לכוון הפוך מרצונו יתברך מתבטאים בלשון "מעשה שטן" ועוד הרבה לפני הדת"לים היה אלכסנדר מוקדון שגם הוא חשב את עצמו לחכם בעיניו יותר מכל חכמי ישראל כששאל את זקני הנגב (גמרא מס' תמיד לב.): מה דין אתריסתון לקבלי אמרו ליה סטנא נצח ועיי"ש פי' רבנו גרשום מאור הגולה. וכי חושד אתה כי חשבו חז"ל כי השטן הוא בעל כח מעצמו לנצח?! אלא שכשהאדם תועה מחמת הכח שניתן לשטן להטעותו חשיב לשטן נצחון והוא אינו פעולה עצמית שלו מחוץ לרצון הבורא ח"ו אלא שכך רצה הבורא שיעבוד אותו האדם מתוך בחירה ולולא האפשרות לטעות לא היתה הבחירה שלמה.
אך האמת היא שמאחרי המסיכה הדת"לית המתהדרת כביכול בתפיסה מוחשית של "אין עוד מלבדו" מסתתרת צביעות שאין כדוגמתה. הם רואים את האין עוד מלבדו הלא ניתן להסברה רק היכן שהמציאות הנגלית לעין היא הפוכה לגמרי לרצון ה' שנתגלה לנו בתורה אבל כשהמציאות הנגלית לעין היא בסתירה לערכי הציונות והלאומיות פתאם האין עוד מלבדו נעלם מהאופק לגמרי. הם רואים את הקב"ה בהקמת מדינה שכל מהותה היפך לגמרי מרצון הבורא שגילה לנו בתורתו הקדושה אבל משום מה הם לא רואים אותו בהסכמי אוסלו, הם לא רואים אותו נותן רובים לפלסטינאים הם לא רואים אותו מגיש לפלסטינאים על מגש של כסף את כל גוש קטיף הם לא רואים אותו בהפגנות במחסום ווטש וגם לא מזהים איך הוא מפרק מחסומי צה"ל ביש"ע בזה אחר זה וזורק על המתנחלים אבנים. כאן אין לציונות הדתית שום נקיפות מצפון על חסרון אמונה וחלוקת השליטה לאין ספור רשויות ש"לא עושות מספיק". מדוע כשנרצח תושב יצהר ובא מח"ט לניחום אבלים יש לכל תושבי יצהר רשימה של טענות מטענות שונות לומר לו? וכי לא הקב"ה הוא הפועל הכל?? בקיצור שרוליק, לדמגוגיה זולה שכביכול מזהה את רצון ה' מחוץ לתוה"ק יש אולי קליינטים במכון ממאיר, במרכז ה(ערב)רב ובשאר מוסדות המינות של הצה"ד. מחוץ למוסדות אלו יודע כל יהודי מאמין כי יש לאדם בחירה והוא יכול לטעות ואם מזהה את הקב"ה כמאשר וחפץ בדבר שבהדיא גילה בתורה שהוא נוגד את רצונו יידע כי נלכד במצודת השטן וזקוק לרחמי שמים לפני שיגיע לדרגת "כל באיה לא ישובון".
בברכה, יואל.
מדוע אתה קורא להסכם אוסלו הקדוש בו הקדוש ערפאת חתם הסכם שלום קדוש עם הקדוש רבין וכן לשואה הקדושה שבצעה הממשלה הנאצית הקדושה במחנות ההשמדה הקדושים "מצבים פחות טובים" מבנית המדינה הקדושה??
שמא חסרון אמונה התחיל לחלחל בך חלילה??
בניגוד לראי"ה קוק שמתוך דמיונות של קדושה (שבאו למוחו מקריאת ספרי מינות וכפירה "קדושים") קידש את שיא הטומאה אנחנו לא מדומיינים ויודעים שמה שלא קידש הקב"ה בתורתו הקדושה שנתן לעמו הקדוש אינו קדוש ומי שמקדשו הוא בכלל אביזרייהו דעבודה זרה כמו שכתב מרן בעל ה"לשם שבו ואחלמה" וז"ל:"והרי נתבאר לנו עכ"פ חומר האיסור לומר ולחשב שמלובש איזה קדושה ח"ו בכל דבר של חול ומכש"כ באיזה טומאה ורע ח"ו, כי הוא מאביזרא דעבו"ז וכנ"ל מזוה"ק פ' בהר ד' ק"י ע"א שאמר ומאן דקריב לקב"ה מה דאפריש כמאן דקריב מסאבו דנִדָה לבעלה כו' קירוב דכל עריין שקילין לע"ז. ודי בזה להיישיר המחשבות וליישר הרעיונות וזכור כל הדברים הללו וקח אותם בלבך...וזכור כל זה מאד מאד, והזהר והשמר בנפשך ולא תקדש שום דבר מה שלא קדשתו התורה עפ"י הדין המבואר בפוסקים, וכן גם בדברים המקודשים אל תעלנה יותר מהראוי לה ע"פ הדין המבואר בגמרא ופוסקים, וכנודע שיש הפרש בין מעשר לתרומה ובין תרומה לקודש ובין קודש לקודש הקודשים. ומכש"כ להשמר ולהזהר לתעב ולשקץ כל דבר מה שהזהירה תורה עליה לשקצנה ולתעבנה, ותקבע בלבך כי הדין והסוד אחד הוא, והגמרא והזוה"ק כולם ניתנו מרועה אחד, א-ל אחד נתנן פרנס אחד אמרן מפי אדון כל המעשים ברוך הוא". עכלה"ק (ספר הדע"ה ח"א דרוש ה' סי' ז' אות ד'.).
וז"ל של רבי שלום דב בר שניאורסון מחב"ד שכתב בשנותיה הראשונות של הציונות: "ומי שמגלה פנים בתורה שלא כהלכה ומראה דבר הציונות בתורה בכלל ובדא"ח [ובדברי אלקים חיים- פנימיות התורה] בפרט הוא כמעמיד צלם בהיכל וכהאיש אשר השריץ צחנתו בבית
קדה"ק לא יאבה ה' סלוח לו והשי"ת ברוב רחמיו יסיר מאחב"י הרעיון הארור הזה ויתן בלבם לשוב איליו באמת וכו'...(אגרות קדש-חלק א' אגרת קל').
בברכה, יואל.
ונשמח אם תסביר: מדוע מי שטוען כי מדינת ישראל קדושה אינו זקוק לרחמי שמים ולחזור בתשובה ומי שאומר זאת על הסכמי אוסלו או על השואה זקוק לרחמי שמים ולחזרה בתשובה?
לגבי הסכמות-יש לספרים הסכמות בכתב של שני גדולי ישראל מפורסמים: הגרון רבי משה מרדכי הלוי שולזינגר זצ"ל ולהבל"ח של הגאון רבי יהודא סילמן שליט"א (מגדולי הדיינים בארה"ק חבר בית דינו של הגאון רבי נסים קרליץ שליט"א), ועוד הסכמות בע"פ של גדולי תורה רבים נוספים, וגם ללא הסכמות כל מה שנאמר בספר מגובה במקורות אותם אתה יכול לבדוק בעצמך מבלי קשר לנאמר בספר ולהיוכח איזה צד בדה את טענותיו מראשו ואיזה צד מסתמך על גדולי הדורות מאז מעמד הר סיני ועד ימינו. (ודרך אגב, האם לר' קוק או לר' ריינס יש איזו הסכמה על ספריהם המבטאים את שיטתם ממאן דהו??)
בברכה, יואל.
פינוי גוש קטיף הייתה החלטה של מדינת ישראל ולכן זה אוטומטית אמור להיות קדוש וכשר למהדרין. אז למה עשיתם מהומות וחסמת כבישים ? ואריק שרון המנהיג שלכם, הוא גם כן קדוש ותראה מה עשה בשביל המדינה, אז איך העזתם לקרוא לו בוגד ומושחת. וגם יצחק רבין והסכמי אוסלו זה דבר קדוש כי מדובר בהסכם של מדינת ישראל ורוב רובם של אזרחי המדינה תמכו בזה (למעט המתנחלים הקיצוניים) אז מה פתאום תבואו ותגדפו את הסכמי אוסלו הקדושים ותשוו אותם לשואה ?
ובכלל, הזכיה של מכבי בגביע אירופה לאלופות כבר עונה על השאלה הראשונה שלך.
לכל גדול בישראל ישנו סגנון כתיבה ייחודי ואין שום דרך לבדות מהראש כ"כ הרבה סגנונות כתיבה השונים לחלוטין זה מזה ולצרפם בספר אחד, מבלי שזה יתגלה ברבים.
הרב מרדכי נויגרשל, על אותה בחורה יהודיה רחוקה מתו"מ, שהחליטה לחקור אחרי דת האמת, ולאחר שהוכיח לה הרב נויגרשל את אמיתות התורה, החליטה לבדוק את אמיתות הנצרות, ולמרבה הפלא הצליחו גם הכמרים לשכנע אותה באמיתות דרכם. כשהיא מבולבלת, חזרה לרב נויגרשל, והוא הציע לה להזמין את הכמרים אליו, שישכנעו אותו בצדקת דרכם. וכך אכן קרה. כאשר הרצה הכומר בהתלהבות את משנתו לפני הרב, הגיב הרב אחרי כל טיעון, במילה אחת, שעליה חזר שוב ושוב: "תוכיח ! ". כאשר הבין הכומר שאין לו שום הוכחה לדבריו, הביט ברב ושלף את הקלף "המנצח" באומרו: "מה ??? לדברים של אמונה, אתה מבקש הוכחה ??? הלוא אמונה היא בלב, או שיש לך את זה או שלא !!!"
ד"א, אותה בחורה, כיום, היא אמא למשפחה ברוכת ילדים בקרית ספר, ובעלה שוקד על התורה...
לא רק שאינכם מסוגלים להסביר באופן רציונאלי את זכותכם על ארץ ישראל, גם אינכם מסוגלים להסביר את משמעות המילה "ציונות". כל אחד יוצק אל המילה הזאת כל תוכן שהוא רוצה. והכל לוט בערפל (בדומה לכתבי הר' קוק...)
וזה דבר ששמתי לב אליו עוד כאשר הייתי ילד בבית הספר החילוני בת"א.