מאת: אליהו
א' אלול  ה'תשפ"ד  19:31 

קצת הבנה על גדלותם של הרב קוק ותלמידיו


 אספר קצת על הערכתם של גדולי הדורות לרב חרל''פ, תלמידו המובהק של מרן הרב קוק אותו לא מפסיקים לחרף ולהשמיץ באתר הזה:
 נין הרב חרל''פ כותב בהקדמה לספר שירת הים על סביו הגאון, שפעם הוא, הנין, הלך ברחובות ירושלים וראה לפניו רב הדור פנים מלווה בשני אנשים. הלך אליו ושאלו, האם הכרת את רבי, הרב חרל''פ? וענה לו בהתלהבות: "ר' יעקב משה חרל''פ! גדלותו ותהילתו מלאה כל הארץ". שאלו הנין, לשמו וענה לו "שטרנבוך"... אלו דברי ראב''ד העדה החרדית- הרב משה שטרנבוך על הרב חרל''פ. 
 המהרי''ל דיסקין שהיה בוחן את הרב חרל''פ בילדותו על תלמודו אמר עליו המהרי''ל: "ער איז אגוטער אינגל" (-הוא נער טוב) ואף קבע: "יעקב משה יודע ללמוד!".
 נינו של מרן הרב זוננפלד זצוק''ל, הרב שלמה זלמן זוננפלד סיפר שסביו, הרב יעקב מאיר בנו של הרב זוננפלד היה חברותא של הרב חרל''פ והיו שניהם יושבים ולומדים כל השבוע ורק ביום שישי חוזרים לבתיהם, ושרתה בינהם אהבה ואחווה על אף דעותיהם השונות.
הרב אברהם דוב אוירבך בנו של הרב שלמה זלמן אוירבך מספר בשם אביו שבתקופת המחתרות בהם היתה נשירה גדולה של בחורים יראי ה' שעזבו את דרך התורה ר''ל, בשכונת שערי חסד היו הכי פחות בחורים שנשרו והדבר היה ניכר. הגרש''ז אוירבך הסביר שזה משום כבוד התורה שהעניקו תושבי השכונה לרב השכונה הרב חרל''פ.
ר' יוסף ליזרזון אחיינו של הרב אוירבך סיפר שפעם בא קנאי חצוף לבית של הרב חרל''פ והחל מחרף ומגדף וממש מקלל את הרב חרל''פ קללות נמרצות בשל היתו דבק ברבו הרב קוק. בתו של הרב לא יכלה לשאת עוד את המעמד ושפכה גיגית מים על אותו קנאי שעד מהרה הסתלק משם בבושת פנים. אומר הרב ליזרזון שהוא זוכר את סבו הרב חיים לייב אוירבך ראש ישיבת המקובלים שער השמים אומר לבת הרב: "טוב עשית, מצוין! יישר כוחך!".
פעם הרב עובדיה פגש באמריקה את הרב זבולון חרל''פ נכדו של הרב חרל''פ ושאלו: "מדוע קשה להשיג ספרי סבך הגאון הרב חרל''פ? למה לא מדפיסים שוב את הספר המופלא בית זבול?
כל הסיפורים האלו מופיעים בספר שירת הי''ם מאת נין הרב חרל''פ שהלך וראיין את הרבנים הנזכרים בסיפורים ושמע את הכול מהם. הרב חרל''פ היה מלאך ה', כולם העריכו אותו הערכה רבה והגאון הגדול הרב יהושע צבי מיכל שפירא מורו ורבו של הרב חרל''פ, מגדולי ירושלים, מכל תלמידיו בחר ברב חרל''פ שהיה אז רק כבן 17 לסדר ולהוציא את כתביו. הרב חרל''פ בחר לרבו את הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצוק''ל להיות לו לרב. ואם זה התלמיד אז מי זה הרב...
כמדומני שהרב חרל''פ בתור אחד מגדולי ירושלים, גאון עצום שאף קנאי ירושלים למדו ממנו (-עד שהתחבר לרב קוק, וגם לאחר מכן היו ), הבין קצת יותר מיואל בבחירת רבנים וידע מה הוא עושה ולמי הוא הולך שישמש לו לרב.
ואם כבר מדברים על הרב קוק חשוב להדגיש שהרב קוק בכלל לא היה פשרן או ליברל אלה מלאך ה' (כפי שאומר עליו מרן הרב עובדיה בשם מרן ר' יהודה צדקה בסרטון שפורסם). מגיל 9 הקפיד שלא להסתכל כלל בפני אישה (ולמרות זאת היו קנאים רשעים שהעזו פניהם והעלילו עליו בפני גדולי ישראל שהוא רוקד בריקודי תערובת, כפי שכותב הרב חרל''פ, מה שגם מסביר הרבה מהתנגדותם של גדולים אליו), וכשהיה תלמיד בוולוזין גמר 17 פעם את הש''ס בעיון והוא היחיד שהורשה ללכת שם עם תפילין במשך היום (-וגם זה מתחת לכובע...). כשבאסיפה של אגודת ישראל יצאו נגדו החפץ חיים קם במקומו ואמר שפגעו במרא דאתרא של ארץ ישראל וצריך לעשות על זה קריעה בבגד.
כל ספרי הרב קוק הינם התגלות של רוח הקודש ממש ויסודם בעומק תורת הקבלה (כמדומני שיואל הוא לא "מבין" בקבלה שיכול לצאת נגד הספרים האלו). מספרים שהיה קם פתאום באמצע הלילה וכותב עוד ועוד חידושי תורה שהיו מתגדלים לו. זה היה פשוט רוח הקודש ששורה עליו והוא פשוט כותב את מה שמתגלה לו עד שלא שם לב שהוא ממשיך לכתוב על השולחן.
היו גדולים שהתנגדו לו, הרבה משום עלילות שקרים ששמעו מפי קנאים רשעים שהעלילו עליו שרוקד בריקודי תערובת ר''ל בעוד שהוא, פעל רבות למניעת המנהג, ומגיל 9 לא הסתכל בפני אישה. לאחר שהאדמו''ר מגור נפגש עמו הוא אמר שהוא חשב שיפגוש בן אדם עם מכנסיים קצרים וכובע טמבל מה שרק מראה עד כמה רשעים היו אותם קנאים שסיפרו עליו עלילות שווא.
יואל אלחנן לא יודע שמץ ממה שכתוב באורות ואיך מעיז פניו לצאת ככה נגד?, בחור ממרכז שאל אותו אם הוא עבר על כל כתבי הרב קוק לפני שמעז פניו לסתור אותו בהינף יד כאילו זה כלום. יואל אלחנן בחר להתחמק ולומר שאין זה משנה מה למד ומה לא.
אז לפני שבונים אתר שלם להשמצת רבנים חשוב להכיר אותם ולדעת כמה גדולים הם היו להיזהר בגחלת ולא לדחוף את הראש למחלוקות של גדולי ישראל (הרב אברהם דב אוירבך אף סיפר שהגאון הרב איסר זלמן מלצר, ראש ישיבת עץ חיים אמר לרב יעקב משה שורקין שלמד באותה עת בישיבת מרכז הרב, לא לבוא לשיעור שלו כיוון שבאותה שעה יש שיעור של הרב חרל''פ במרכז הרב וכדאי להיזהר מאוד בגחלתו של הרב חרל''פ ולא לפגוע בכבודו. ידוע שהגאון הרב איסר זלמן מלצר היה ידיד נפשו של הרב קוק ואף אמר שהלוואי שתפילת נעילה של יום כיפור שלו תגיע לרמה של תפילת מנחה "רגילה" של הרב קוק)

ב' אלול  ה'תשפ"ד  06:31 

כיון שפתחת את דבריך בסיפור...


על הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א אספר לך גם אני מה שסיפר לי נכדו: לפני מספר שנים עבר הגר"מ שטרנבוך דירה (בתוך שכונת הר נוף בירושלים) ונכדו עזר לו לסדר את הספרים שלו בדירתו החדשה. כשהגיעו לספרי דת הציונות (שלדבריך משמיץ ומחרף את הר' קוק) שאל אותו הנכד היכן לשים את הספרים וענה לו הגר"מ שטרנבוך שליט"א כי את ספרי דת הציונות הוא רוצה ליד מיטתו כי זה ספר שעוסק בעיקרי האמונה...
עכשיו כל מה שנותר לך זה ללכת לגר"מ שטרנבוך שליט"א עם כל הסיפורים שכתבת בהודעתך ולשאול אותו אצל מי הטעות בהבנה לגבי הר' קוק.
אני מבין שאתה חושש להיחשף לחומר שהבאנו לגבי הר' קוק המבוסס כולו על דברי גדולי דורו לגביו ולכן אתה מעדיף להסתמך על סיפורים מגוחכים ובדויים כמו שכשמרן ה"אמרי  אמת" לאחר שנפגש עם הר' קוק  אמר שהוא חשב שיפגוש בן אדם עם מכנסיים קצרים וכובע טמבל או כמו הסיפור השקרי הבדוי מדמיונו של הרמ"צ נריה שכשבאסיפה של אגודת ישראל יצאו נגדו החפץ חיים קם במקומו ואמר שפגעו במרא דאתרא של ארץ ישראל וצריך לעשות על זה קריעה בבגד... (ראה קונטרס מראה כהן שהוצאנו לאור בענין זה).
אבל דבריהם של גדולי דורו של הר' קוק כנגדו לא היו תלויים בכמה גדול או קטן הוא או אם סיים את הש"ס בוולוז'ין 17 פעמים או 583 פעמים... אלא כנגד זה שמה שכתב ועוד יותר מזה מה שעשה היה מנוגד לש"ס, לקבלה ולכל חלקי תורה"ק ואת ההשלכות החמורות של דבריו ומעשיו ראו זקני הדור כבר בראשית פעולותיו ואם הרי"מ חרל"פ לא ראה זאת, זאת קושיא עליו ולא על גדולי וזקני דורו של הר' קוק ובטח לא על המובא כאן באתר משמם ומדבריהם,
אז אפשר לעשות בירור רציני של הדברים ואפשר פשוט לשקוע בדמיונות ולקבוע ש"כל ספרי הר' קוק הינם התגלות של רוח הקודש ויסודם בעומק תורת הקבלה" ואז ללכת לסכן את החיים בעזה מתוך דמיונות שמדובר במלחמת מצוה כי הרי פשוט שביבי האפיקורס הוא מלך ישראל,  והרמטכ"ל הרצי הלוי הוא כהן משוח מלחמה ובג"צ הוא הסנהדרין שבלשכת הגזית...ולכן כל מי שמדבר נגד הר' קוק כדי להציל אחב"י מדעות כוזבות ומסוכנות הוא מחרף ומגדף ומשמיץ וכו' וכו'...
והעובדה הפשוטה שעד היום למעלה מ-20 שנה אחרי שיצא לאור החלק הראשון של דת הציונות ולמעלה מ-15 שנה אחרי שיצא החלק השני לא קבלנו ולו השגה אחת על הנאמר לגבי הר' קוק בספרינו וגם כאן באתר זולת סיפורים בעלמא על גדלותו  (וככל שמגדלים אותו יותר רק הופכים אותו למזיד יותר כי אינו דומה בור ועם הארץ שמפקיר בידי אפיקורסים מסיתים ומדיחים את כלל ישראל ואת ארץ ישראל ומהללם ומשבחם ומכנה את השתלטותם האכזרית על כלל ישראל ועל ארץ ישראל "תחיה" ו"גאולה" לחכם שעושה זאת וככל שתגדל חכמתו יהיה עוונו גדול יותר) מעידה יותר מהכל היכן נמצאת האמת ואם מצאת בדברינו טענה כלשהי מטענות גדולי ישראל נגד הר' קוק שיש באפשרותך לסותרה אתה מוזמן להעלותה...
מאת: אלעזר פלקלס
כ' אלול  ה'תשפ"ד  11:43 

לא כך דורשים אמת!


אליהו, ההערצתך הנ"ל להרב קוק היא כמובן "גירסא דינקותא", ואולי עוד יבא היום שתנוח מהתלהבותך זו שהשרישו בך ותלמד גם את הצד השני היותר מבוסס ופחות נגוע באינטרסים של מפלגה ואג'נדה.
יהדות ירושלים לא היתה בנויה על השחתת המידות, ובכלל קנאות הוא דבר מבורך בתורתינו הקדושה, וזו היתה מעלתם של בני עלייה יקירי ירושלים שעזבו מאחוריהם את העולם הזה ועלו לארץ הקודש עוד קודם היותה מגושמת ומחוללת על ידי רשעי ופריצי עמינו.
החיים של יהודים קדושים ונעלים אלו, היתה לחומרא בכל דבר וענין. הם היו קנאים עם עצמם בכל תחום של הלכה ומנהג. רעבו כפשוטו ממש כדי שלא ליהנות מכספי וייצמן.
גדולי עולם התבטאו בחריפות רבה כנגד הרב קוק, וכנגד כתביו המלאים אפיקורסות וסטייה ברורה מדרך ישראל סבא.
אם אביא לך את מכתביו של רבי יוסף חיים זוננפעלד זי"ע כנגד הרב קוק, או את הגינוי של החפץ חיים זי"ע כנגד הרב קוק, אחרי שקלטו מה מסתתרת מאחורי דמותו - קרוב לוודאי שלא תוכל לקבל.
אבל הרי הזכרת את ה"אמרי אמת". הסיפור שכתבת הוא מוטעה ואינו תואם להיסטורייה הכתובה. האמרי אמת כלל לא חיפש להפגש עם אדם כפי שתיארת, שכן הרב קוק היה ידוע ומפורסם בתור רב עם "ספודיק" ועובד ה' מבחוץ אך בקולקל בדעותיו, ואת זה לא האמין האמרי אמת, לא לפני וגם לא אחרי...
ראה בעצמך במכתבו של האמרי אמת מה הוא כותב על הרב קוק, לא ממש דברי הערצה בסגנון שהבאת...
אל תתעלם בבקשה מהמציאות, שיואל אלחנן הוא לא זה שהכריע לפסול את הרב קוק, אלא ענקי עולם קדושי עליון מכל המדינות!
גם רבי איסר זלמן בסוף עזב את הרב קוק, וכן הרצ"פ פרנק, וגם הרב אלישיב אמר שאסור ללמוד בספריו, ולך תשאל את כל בני הגרש"ז אויעבראך מה הם אומרים על ספרי הרב קוק ולמה הם לא לומדים בהם...
מאת: אליהו
ל' תשרי  ה'תשפ"ה  20:00 

תגובה לאלעזר וליואל


לאלעזר: פתחת את דבריך בכותרת "לא כך דורשים אמת", הרשה לי להגיב על כך. כידוע לך בעם ישראל מדורי דורות היו מחלוקות בין גדולי הדורות, מהמשנה ומהגמרא ועד לדורנו, חלקם אף היו חריפות וקשות במיוחד (עיין ערך "תנורו של עכנאי" למשל). מדוע היו כל כך הרבה מחלוקות? בגלל הרצון העז לברר מהו רצון ה' בעולם, וכל הגמרא שבנויה על שקלא וטריא, קושיות ותירוצים, כל זה נובע מרצון עז לברר את האמת, את רצון ה'. אדם המחפש לדרוש אמת, הוא מבין שיש פה מחלוקת בין גדולים והוא בוחר לעצמו את הצד שהכי מתאים לו. הוא לא הולך כמו מרן הרב עובדיה כי לדעתו מרן הבן איש חי טועה, אלא כי זו הפסיקה שהכי מתאימה לו, זה אדם דורש אמת. לעומתו אדם שאינו דורש אמת, יחליט לסמן צד אחד בתור צד טועה  וצד אחד בתור צד צודק, (ומיהו בכלל שישפוט בין גדולי ישראל!). דיברת על הגירסא דינקותא שלי, דע לך שבין הדמויות שאני הכי מעריץ ומאוד השפיעו עלי אלו דמותם של מרן הגר''י צדקה ומרן ראב''ד העדה החרדית ספרדית רבינו יעקב מוצפי. שניהם היו מאוד אנטי ציונים והשקפתם מנוגדת לחלוטין להשקפתו של מרן הרב קוק זצ''ל, אבל חונכתי שזו מחלוקת בין גדולים, אין פה צודק או טועה. האם אדם המבקש אמת פשוט יחליט שהרב קוק זצ''ל טועה, והרב חרל''פ זצ''ל טועה, והרב דוד הכהן (הרב הנזיר) טועה, והרב עובדיה הדאיה טועה , והרב יעקב מאיר טועה, והגר''י ניסים טועה, והרב עוזיאל טועה,  והרצי''ה זצ''ל טועה, והרב אברהם שפירא טועה ובעל ה"אם הבנים שמחה" טועה, והרב גץ טועה, והרב טאו טועה, והרב יעקב אריאל טועה, והרב דרוקמן טועה, והרב מרדכי שטרנברג טועה, וכל הדיינים ותלמידי החכמים ומאות ואלפי התלמידים והאברכים (כן, גם בציבור הדתי לאומי יש אברכים שמוסרים את הנפש אך ורק על לימוד התורה, לך להר המור או למרכז או לכל ישיבה אחרת ותראה אותם) וראשי הישיבות של הציבור הדתי לאומי הם שטופי אינטרסים ואג'נדה, והרב עובדיה יוסף "סתם" אומר בסרטון מפורסם שמרן ראש הישיבה הגר''י צדקה סיפר לו שראה את הרב קוק זצ''ל רוקד בשמחת תורה ונראה היה לו כמלאך ה', ומרן הרב אושר וויס "סתם" ספד לראש ישיבת הר המור ואמר: "קשה לי להאמין שאני נמצא בישיבת הר המור ואינני רואה את פניו המאירות של הגאון הצדיק הרב מרדכי" ו"סתם" אמר עליו שפניו מאירות באורה של תורה ו"סתם" הרב יצחק יוסף ספד גם הוא ואמר: "המנוח היה אדם שהקים את עולה של תורה ודאג לכלל ישראל. כמה היה אכפת לו מעם ישראל, כמה דאג לכלל". ו"סתם" הרב החלבן כתב את הטללי חיים ביחד עם רב ציוני דתי מובהק, וכנראה הרב מרדכי אליהו טועה בזה ששלח את בנו לישיבה דתית לאומית, ובזה שהיה הולך לשאול את הרב חרל''פ כיצד לנהוג במקרים מסוימים בעת חברותו ב''ברית קנאים", ובזה שהיה מבקר פעמים רבות בישיבת מרכז הרב והיה ידיד נפשו של ראש הישבה הרב אברהם שפירא. האם כך מבקשים אמת!? הרי שהאמת זועקת על העוול הגדול שנעשה לכל אלה!
דיברת על קנאי ירושלים שהיו אנשים צדיקים וקדושים, דע לך שגם מהם למדו מהרב חרל''פ (עד שהתחבר לראי''ה קוק זצ''ל) ואף השתתפו בלווייתו כי הכול הכירו וידעו בגדלותו. אלא שהיו בהם מיעוט של רשעים. אותו מיעוט, גם אם ינהג בכל החומרות האפשריות ויהיה פרוש מכל הבלי העולם הזה, כל זה אינו שווה אם בסוף הוא הולך למרן הרב קוק או למרן הרב חרל''פ ומבזה אותם. היו קנאים שממש העזו פניהם וחרפו וגידפו וקיללו בצורה שוודאי אינה דרכה של תורה! היה קנאי שהעז פניו וירק בפניו של מלאך ה' הרב חרל''פ, והיה קנאי שהעז לשפוך מי שופכין על מרן הרב קוק זצ''ל, והיו אותם קנאים הולכים לגדולי ישראל ומסיתים אותם נגדו בסיפורים שיקריים עליו (כגון שרוקד בריקודי תערובת ר''ל בעוד שהוא בקדושתו ופרישותו מגיל 9 לא הסתכל בפני אשה) והיו מצטטים חצאי משפטים ופסקאות משמו בלי להביא את ההמשך שמסביר הכל, אותם קנאים וודאי שהם רשעים ואפיקורסים גדולים! וודאי שלא זו דרכה של תורה!
דיברת על מרן הרי''ח זוננפלד, הרב חרל''פ כותב שבמסע המושבות הוא עשה כל מה שהרב קוק אמר לו לעשות וכיבדו מאוד. הרב חרל''פ כותב באותו מכתב שאותם קנאים הלכו אליו ואל גדולים אחרים והביאו חצאי משפטים מהרב קוק ועוותו וסלפו את תורתו ואם רק יבואו כל אותם גדולים (שגם הם, ניתן לראות שמאוד כיבדוהו לפני זה) אל הרב קוק והוא ישב איתם על כתביו ויסביר להם אותם ויבאר את כוונתו וודאי ששוב תשרה ביניהם אותה אהבה, אחווה, הערצה, שלום ורעות כבימים עברו.
דיברת על הסיפור שסיפרתי על האמרי אמת, דע לך שכל הסיפורים שסיפרתי על הרב חרל''פ, כולם כתובים בספרים מפי עדים, את הסיפור הזה ספציפית שמעתי פעם ממישהו ואני מתנצל על כך שלא בדקתי את האמינות, הגיוני מאוד שהסיפור הוא לא על האמרי אמת, שכן שמעתי אותו מזמן והגיוני שלא אזכור על מי זה סופר.
כתבת שיואל אלחנן הוא לא זה שהכריע לפסול את הרב קוק. וודאי שיואל אלחנן מגיש ומציג את הדברים בצורה ונקודת מבט מאוד מסוימות וברושם ראשוני מאוד רע! יואל אלחנן מציג אותו כאילו הוא "נתן הכשר" למעשי הכפירה של הציונים וזה לא נכון בכלל! הרב קוק לא התעלם או הכשיר את זה, הוא הוכיח פעמים רבות על מעשיהם, והצליח לגרום לחלקם לקיים מצוות מסוימות. דע לך שכשהיה צריך, הוא היה עומד על המשמר כארי, ואף מיחה ביד מחללי שבת בפרהסיא! הרב קוק לא מכשיר את מעשיהם, הוא אומר שהמטרה שלהם זה קודם להקים מדינה מבוססת וגוף בארץ ישראל, לאחר שתהיה מדינה מבוססת (כפי שאנו רואים היום) בעזרת ה' יבוא יום והיא תהפוך להיות מדינה שקוראת בשם ה'. לפני שיוצקים רוחניות צריך כלי, צריך גוף בשביל לקבל נשמה, ולכן הם באו ובנו את המדינה, אפילו שהם כופרים ורשעים! בנין בית המקדש השני נבנה בידי יהודים מתבוללים שהיו נשואים לגויות ועזרא הוכיח אותם על כך, אך בסוף נתגלגל ועל ידיהם נבנה הבית שבו שכנה השכינה על ידיהם!
עוד דבר, אל לך לחשוב ש"גדולי ישראל" הכריעו לפסול את הרב קוק, ביחס לכל שאר הגדולים שחיו באתו דור הגדולים שתביא הם מיעוט. והיו עוד גדולים שסברו כמו הרב קוק כפי שהובא למעלה ואל לך לבטל את כולם בהינף יד. נרחיב קצת על גדולים שהובאו למעלה:
 ידוע שר' עובדיה הדאיה היה מגדולי המכוונים ומחכמי פורת יוסף, הרב סלמאן מוצפי זצ''ל (שעל פי מה שהבנתי היה אנטי ציוני) כתב בבסידורו הגהות משמו, וגדולי המקובלי כדוגמת חכם אפרים הכהן התפלפלו ולמדו עמו. ר' עובדיה הדאיה היה בעל השקפה דומה לרב קוק ועמד בקשרים עם הרב חרל''פ והרב צבי יהודה קוק. ר' יעקב מאיר זצ''ל היה הראשל''ץ והרב הראשי הספרדי בתקופת הרב קוק והתקבל בפורת יוסף בכבוד מלכים (יש תמונה מפורת יוסף שרואים אותו יושב בראש ולידו הגרב''ץ חזן).
נגמור בסיפור, הגאון ר' יעקב מוצפי ראב''ד העדה החרדית ספרדית (אמר שאסור להצביע לכנסת גם אם 90 אחוז מחברי הכנסת יהיו חרדים בגלל שהם נותנים יד לציונים) היה חברו ורעו של הגאון ר' סלמאן חוג'י עבודי (הרב הראשי האחרון של בגדד, שניהם למדו בחברותא בצעירותם). פעם אמר מישהו לר' יעקב מוצפי, איך הרב כל כך מחובר עם ר' סלמאן? הלא ידוע שהוא חבר במועצת הרבנות הראשית? נתחיך ר' יעקב וענה "וכי ניתן להפריד אשה מבעלה?" כל כך רבה היתה אהבתם זה לזה כבעל ואשה על אף דעותיהם השונות.
ליואל: כשאתה אומר שהרב נריה משקר ובודה דברים, אל תצפה ממני להאמין לסיפורים שאתה מביא, מי אמר שאתה לא משקר וממציא?
על סמך מה אתה אומר שדבריו של הרב קוק מנוגדים לש''ס ולקבלה? אתה הרי בעצמך כתבת לבחור ממרכז שלא עברת על תורתו של הרב אלא אתה רק מביא מדבריהם של הגדולים עליו, ואיך אתה יכול לקבוע כזה דבר?
אדם מאוד קרוב אלי סיפר לי ששמע מפי הרב שאר ישוב הכהן בעצמו שבעת ביקורו אצל הרבי מחב''ד הראה לו מתורתו של הרב קוק, הר' מחב'ד עיין מעט ואז שאל אותו מדוע דבריו של הרב קוק שהם דברי קבלה עמוקים מובאים בשפה כזו.
 מעולם לא היית בשיעור אמונה במרכז או הר המור ומעולם לא ביארו לך באמת את תורת הרב. בעניין דברי הגדולים עליו כבר עניתי למעלה ממכתב הרב חרל''פ.
שים לב שאין לך מה לענות על כל הסיפורים שהבאתי על הרב חרל''פ שכן מחבר הספר הביא מקורות לכל דבריו והלך וראיין הרבה רבנים וצילם את עצמו איתם. אתה יכול לראות בספר תמונה שלו עם הרב אברהם דב אוירבעך, או עם הגרי''ש אלישיב מחזיק תמונה של הרב חרל''פ ומקשיב לסיפוריו על הרב חרל''פ ועוד כהנה וכהנה. אתה בעצמך מודה שהרב קוק היה גאון עצום ואני תוהה איך אינך פוחד על העולם הבא שלך. אתה אומר בעצם שציבור שלם על כל גדוליו ורבניו (שאתה כלום לידם) שוקע בדמיונות שכל דברי הרב הם התגלות רוח הקודש ואז הולכים כמו משוגעים לעזה כי הרי הרצי הלוי הוא כהן משוח מלחמה ובג''ץ זה סנהדרין וכו'. מה שאמרת זה עיוות גדול וסילוף המציאות, הציבור שהכי מתנגד לבג''ץ זה הציבור הדתי לאומי! בג''ץ הוא שורש הרוע במדינה! כתבתי למעלה כבר שהרב קוק לא מכשיר את מעשי הכפירה של הציונים והסברתי מה הכוונה. דע לך שרבני הציבור הדתי לאומי הם אלה שבעיקר מדברים על בעיית הפוסט מודרניזם (כל השוויון מינים וערבוב הזהויות ר''ל) שנכנס לרשויות במדינה (ובג''ץ מאוד מסייעים בדבר). הרב טאו מדבר על זה וקורא על זה מלחמה! הוא כותב שיש הבדל גדול בין מה שהרב ראה בציונות לבין זה שכן עצם הרעיון הציוני של הקמת מדינה הוא לא כופר אלא שנעשה על ידי כופרים אבל האידאולוגיות החדשניות הם רעות מעצם שורשם. הציבור הדתי לאומי יוצא להילחם למען ה' ולמען עם ישראל ולמען התורה (כנסת ישראל ואורייתא חד הם), שביום מן הימים תהיה מדינה שקוראת בשם ה'. ואתה רואה שהחיילים צועקים שמע ישראל וקוראים בשם ה' ולא בשם בן גוריון או משהו בסגנון.
בכללי יש לי כמה טענות על דברים שראיתי באתר:
-להלן דבריך על הרב יצחק יוסף: "חשוב להדגיש כי בקשת ההסכמה היתה לפני שהיתה לנו ולר' יצחק יוסף עצמו שמץ של ידיעה אודות מועמדותו לתפקיד הרב הראשי של הרבנות החילונית הראשית. לא היה עולה על דעתנו (וה' ישמרנו שגם בעתיד לא ניכשל בזה) ח"ו לקחת הסכמה מרב ראשי שנבחר ע"י המדינה הציונית עוקרת התורה ומינויו אינו כלל כדין תורה. (והדברים אמורים באופן עקרוני מצד מהותו של הגוף המכונה "רבנות ראשית" ולא כטענה אישית כלפי הר' יצחק יוסף שליט"א או כל רב "ראשי" אחר בעבר או בהווה.)" אני מעיר על זה שאתה חושב לכא' שאתה יותר חכם מהרב יצחק יוסף או מהרב עובדיה או מהרב מרדכי אליהו כי הם מכהנים בתפקיד "הרב הראשי החילוני" והם לא יודעים את מה שאתה יודע שלכא' זו רבנות ראשית חילונית חבל באמת שהרב יצחק יוסף או הרב עובדיה לא ביקשו ממך הסכמה לפני שרצו לרבנות הראשית.
- ראיתי את התגובה שלך לסרטון של הרב עובדיה, בפועל אין לך באמת מה לומר על זה שהרב עובדיה אומר בסרטון מפורש שהרב הוא מלאך ה' ואסור לדבר עליו! אתה מתחמק ובוחר לדבר על זה שרואים שיעקב ששון מהסס ופוחד להראות לרב עובדיה וכו' אתה כותב תשובה מופרכת שהרב עובדיה נתכוון לרמוז לו בזה שאמר ש"לא כל מה שחכם יוסף ידיד אומר זה הלכה למשה מסיני" שגם מה שהוא אומר לו עכשיו זה לא באמת, הפירוש רש''י שלך מאוד מופרך ואין ביכולתו לפרוך את מה שהרב עובדיה אומר באופן חד משמעי וברור. כתבת שהגר''ע יוסף לא באמת מעריך אותו ואם הוא היה באמת מעריך אותו לא היה מביא סתם איזה סיפור. עליך לדעת שבדבריך את מזלזל במרן ראש הישיבה הגר''י צדקה, שכן לפי דבריך הגר''י צדקה שהעמיד כ''כ הרבה תלמידים והלך וכיתת את רגליו ממקום למקום למען הרבצת התורה, ולא היתה אצלו שניה מיותרת ישב עם הרב עובדיה ויספר לו סתם סיפורים שלא באמת אומרים משהו. אתה כותב שאין בהתפעלות מריקוד ממש כדי לדחות דבריהם של גדולי ישראל, לפי דבריך הגר''י צדקה מתפעל מסתם ריקוד! אבוי על ביזוי כבוד התורה שמתרחש באתר הזה! כיצד ייתכן לקרוא לרבנות הראשית חילונית כאשר ישבו שם גדולי המכוונים והמקובלים ר' עובדיה הדאיה ,ר' יעקב עדס ור' סלמאן חוג'י עבודי? אתה יותר חכם מהם?  דע לך שהמקובל האלוקי ר' סלמאן מוצפי התנגד לרבנות אבל בגלל שישבו שם חבריו ורעיו גדולי ישראל הוא לא יצא ולא הביע על זה את דעתו. כתבת על רבני הציונות הדתית בתגובה למכתב של בחור ממרכז: "
חלק מהשמות שהזכרת ( בסוף הרשימה) בהחלט פרסמו דברי אפיקורסות, או דברים של גילוי פנים בתורה שלא כהלכה אם כי קשה לקבוע אם הם אפיקורסים בהגדרה, או בבחינת ת"ח שאין בו דעת (שנבלה  טובה הימנו כמבואר בחז"ל), או סתם שוטים מסולקי דעת, או תינוקות שנישבו.(למרות שבנדון דידן תינוקות שנשבו הוא הגדרה דחוקה מאד)." אתה מעז לקרוא כך לרב שטרנברג למשל אחרי שהבאתי למעלה את דברי הרב אושר וויס והגר''י יוסף עליו? קראת לו ולרבנים כמוהו אפיקורסים? בגמ' בסנהדרין דף צט: מובא שאפיקורוס הוא אדם המבזה תלמידי חכמים, ודי לחכימא ברמיזא. 
ד' חשון  ה'תשפ"ה  07:36 

תגובה לדבריך...


ראשית אציין, שלגבי מה שכתבת לאלעזר, אני מקווה שישיב לך ואם לא תבוא התיחסות מצידו אשתדל להשיב לך בעצמי על טענותיך כלפי דבריו.

 באשר להתיחסותך לדבריי, כתבתי לך כבר בתשובתי הקודמת בסופה בזה"ל: "ואם מצאת בדברינו טענה כלשהי מטענות גדולי ישראל נגד הר' קוק שיש באפשרותך לסותרה אתה מוזמן להעלותה..."

 בכל דבריך לא הבאת סתירה כלשהי לדבר מדבריהם של גדולי ישראל נגד הר' קוק, במקום זאת אתה ממשיך לספר סיפורים ולהקשות קושיות שאין בהן ולו קושיה אחת על דברי גדולי ישראל נגד הר' קוק.

עובדות כמו: החלבן כתב את ספריו עם רב דת"ל, הגר"א וייס והר' יצחק יוסף הספידו את ר"י הר המור, הר' מרדכי אליהו שלח את בנו ל'מרכז הרב' וכד' אינן קשורות כלל לטענות של גדולי ישראל נגד הר' קוק ובטח לא יכולות להוות השגה על דבריהם.

ושוב, (וכבר העיר לך אלעזר ואתה ממשיך להתעלם) לא אני אומר שדבריו של הר' קוק מנוגדים לש"ס ולקבלה ולכל מקורות היהדות, ולא אני אומר שמסר בידיו את הנהגת כלל ישראל לידי אפיקורסים מסיתים ומדיחים, ולא אני מגדירו כרשע גמור ומחטיא הרבים במדרגה היותר נוראה אלא גדולי ישראל שרבים מהם היו מפורסמים בשליטתם הנפלאה בכל חלקי פרד"ס התורה.

הקונטרס הראשון שיצא נגד הר' קוק וכלל בתוכו את מכתב גדולי הדור בארה"ק נגד כתביו ומעשיו של הר' קוק יצא לאור ע"י הגה"צ רבי עקיבא פרוש זצ"ל שהיה מגדולי מקובלי ירושלים באותו הזמן (וראה בספר "בית זבול"  ח"ג להרי"מ חרל"פ סי' כ"ה שמכנה אותו: "רב ברכה ושלום לכבוד ידידי כנפשי רעי ואהובי מורנו הרב עקיבא פרוש נ"י") ורק אעיר כי הנסיון שלך להציג את הערכת גדולי ישראל לרי"מ חרל"פ כמלמדת באופן אוטומטי על הערכתם לר' קוק או על הסכמתם לשיטתו אינה נכונה כלל והמעלות שראו בו גדולי ישראל היו בו עוד לפני שבכלל הכיר ופגש בר' קוק וזה שנמשך אחריו מאוחר יותר רק הוריד ממעמדו בעולם התורה [שבגלל זה למשל פעלו מרן החזו"א ומרן הגרח"ע שלא ייבחר לתפקיד הרב הראשי אחרי מותו של הר' קוק)

ושאני טוען שהר' נריה משקר ובודה דברים מלבו אני מביא ראיות לכך שכל מי שקורא יכול ללכת ולבדוק אותן ואם תביא ראיות המפריכות את ראיותיי אשמח לחזור בי מטענותיי אבל משפטים כמו: "כשאתה אומר שהרב נריה משקר ובודה דברים, אל תצפה ממני להאמין לסיפורים שאתה מביא, מי אמר שאתה לא משקר וממציא?" אין בהם ולו חצי השגה על דבריי והם רק מצביעים על פחד שלך מבירור האמת.

והגאון רבי בן ציון מוצפי שליט"א שהכיר את הגר"ע יוסף ז"ל קצת יותר ממך ומנכדו אמר לי: אתה לא יודע איזו השפעה יש לדברים שלך וכשבקשתי ממנו ברכה שהקב"ה יתן לי כח להמשיך אמר לי: תמשיך ותמשיך ואל תפחד לא מששון (הנכד מהסרטון) ולא משמחה ותדע לך שהקב"ה שם אותך שומר לדור הזה! והר' יצחק יוסף מסר שיעורים בישיבתו לתלמידיו מספר דת הציונות ושלח אליי את תלמידו כדי להשיג את הספרים, והר' דוד יוסף שהפיץ בעצמו את ספר דת הציונות אמר לי שהדעות של הר' קוק מזכירות את הדעות של שבתאי צבי...

אז יש לך א האפשרות לבטל את כל הנ"ל בגלל שמרן הגר"י צדקה זצ"ל התפעל פעם מריקוד של הר' קוק עם ספר תורה אבל לדרוש ממני או מכל אחד אחר שלהתפעלות מריקוד יהיה יותר משקל מתשובה הלכתית של הגאון רבי יוסף ידיד הלוי זצ"ל (רבו של רבו של הגר"י צדקה) המסתיימת בקביעה לגבי הר' קוק וז"ל: אוי ואבוי אהא עלינו שכה עלה בימינו איש שיקרא עליו בשם רב ראשי ואלוף וגאון ומתארים אותו בתוארים גבוהים יותר מדי. והרואה יראה איך יוצאים מפיו דברים של כפירות ומינות ושטות שעושה תורתינו פלסתר והופך קערה על פיה לתת חשיבות לרשעים כ״כ שהם הגורמים כל מין צער ויסורים לישראל ודוחקים רגלי שכינה והם הגורמים אורך הגלות והוא הולך בתר איפכא לומר שהם הגורמים קיום והעמדה לשפעת החיים והם מועטים, תצלנה אוזנים משמוע דברים הללו שהם נגד התורה והנביאים והכתובים והתלמוד. ומה אאריד לשון, חבל על איבוד הזמן, רק לכבוד אדון הנביאים והצדיקים שמזלזל בכבודם ומחניף לרשעים חנופה בולטת באתי להודיע שזה האיש כל דבריו דברי מינות ואפיקורסות ואסור להיות נגרר אחריו ולהתחבר עמו, וכ״ש לשמוע דברי תורה מפיו.

אז במקום לכתוב דברים כמו: "מעולם לא היית בשיעור אמונה במרכז או הר המור ומעולם לא ביארו לך באמת את תורת הרב", אתה מוזמן ללכת עם כל מה שכתבתי בספריי או כאן באתר למומחי האמונה של הר המור ולשוב עם השגות כדרכה של תורה ועם מראי מקומות המראים על איזה מקור בדברי רבותינו ז"ל בנגלה או בנסתר ביסס הר' קוק את דבריו ובמה טעו גדולי ישראל שכתבו ודיברו נגדו.

סרטונים, סיפורים, הספדים, ריקודים, תמונות של נין הרי"מ חרל"פ עם מרן הגרי"ש אלישיב וכד' מתאימים להכנת פעולה בבני עקיבא ולא לבירור רציני של האמת.

אגב, יעקב ששון (הנכד מהסרטון) טען בפניי זמן קצר אחרי פרסום הסרטון (שפורסם רק ארבע שנים אחרי שצולם ורק אחרי שהגר"ע יוסף ז"ל נפטר) כי הסרטון נגנב ממנו ולא פורסם על ידו וכי הוא לא מוחל למי שפרסם אותו, ולפני כשנה פנה אליי במייל וביקש סליחה על הצורה שהתבטא כלפיי. 

מאת: אלעזר פלקלס
ד' חשון  ה'תשפ"ה  12:11 

האם למדת לעומק את ספרי הרב קוק?!


"האם למדת לעומק את ספרי הרב קוק?!" - זו השאלה החוזרת על עצמה בתור "טענה מנצחת" כנגד מי שמצטט את דברי גדולי ישראל כנגד הרב קוק ומעשיו.
אז תן לי לשאול גם שאלת חכם כזו:
האם למדת לעומק את הברית החדשה שאתה מתנגד לו?! (אני מקווה)...
האם למדת לעומק את הקוראן וכל ספרי חכמי הישמעאלים שאתה מתנגד להם?!
ואשאל שאלה הרבה יותר קשה:
האם למדת לעומק את ספרי הגה"ק מסאטמאר זי"ע שאתה מתנגד לדבריו?!

אם התבלבלת, לא אשאיר אותך בשאלה.
הנה התשובה האמיתית ששמעתי ממו"ר הגאון רבי אהרן גרינפלד מירושלים:
אנחנו בוחנים את התוצאות, רואים האם הדרכים אכן מובילים אל היעד.
כשהתנגדו וצעקו כנגד חיסוני הגזזת, זה בגלל שראו תוצאות מזוויעות אצל כל מי שקיבל את החיסון. לא היה צורך ללמוד לעומק את המרכיבים ואת המחלה ותוגובת הגוף כדי לצעוק שהחיסון מסוכן וגורם להשפעות מחרידות...
הנצרות הטוענת שהיא מביאה רחמנית וחסד, בפועל היא היתה זאת ששפכה את דמיהם של הכי הרבה חפים מפשע, בצורות האכזריות ביותר, במשך ההיסטורייה החשוכה שלהם, והכל בשם הנצרות ועל ידי העומדים בראשה. בקיצור, התוצאות מלמדות שהדרך שלהם היא שקר!
על דת ישמעאל אני לא צריך להאריך בימים אלו, איזה אנשים טובים הם, המוסרים את נפשם כדי לאנוס ולרצוח בצורות האכזריות ביותר שרק אפשר. מה מועיל להם שלא נוגעים באלכוהול ומתלבשים בצניעות ברחוב, אם בפנים הם המושחתים הכי גדולים שיש עלי אדמות?! הוי אומר, התוצאות מלמדות שהדרך שלהם היא שקר!

וכעת לגבי יהדות אוטנתית ותמורתה דת הציונות:
כשאנו ממתינים אלפי שנות גלות בהכנעה ובקבלת גזירת הגלות באהבה כציווי ה', זה רק רומם את ליבם ואמונתם של ישראל ברוחניות למדריגות נעלות ביותר שאי אפשר לתאר. אנשים נשים וטף עלו על המוקד מרצון על קידוש ה', העיקר שלא להמיר דת. סיפורי גבורה מפעימים על מסירות נפש לקיום תורה ומצוות ממלאים את ארון הספרים היהודי. כאן מישהו מסר נפש להדליק נרות חנוכה, כאן מישהו מסר נפש לאכול כזית מצה, לקדש בלילה ראשון בסוכה. זה הזיכוך שהקב"ה מזכך אותנו בגלות בין העמים ומכין אותנו לגאולה הניסית!
הגיע הציונות והפכה את הקערה על פיה. היא בוגדת בגזירת הגלות, דוגלת ב"כוחי ועוצם ידי", מקימה ממשלה תוך התגרות באומות, מנהלת מלחמות, מתרברבת בשחצנות ולועגת על אומות ישמעאל. את כל הגאולה היא מגשמת למשהו ששייך לביצת הטבע ולהרגלי בעלי עבירה. ומה זה הוליד? אנשים טובים יותר?! ממש לא. זה הוריד את עם ישראל למצב נורא. רוב העם הם חילונים גמורים, חיים כמו גויים טמאים, כבהמות נדמו, עוברים על כל התורה כולה בשאט נפש וברגל גסה. בזים לתורה ולמצוות, ורוצים להיות ככל הגויים בית ישראל. ורובם היו בראשית דרכם מה שנקרא "ציוניים דתיים"...
הנה התוצאות מדברות בעד עצמן!!!
לא צריך ללמוד את ספרי הרב קוק, צריך להסתכל על המציאות המבישה בלי לשקר את עצמינו... זו יהדות מזוייפת, והיא מובילה לאבדון!
מאת: אלעזר פלקלס
ה' חשון  ה'תשפ"ה  09:04 

תיקון\המשך להודעה "האם למדת לעומק...


אני רואה שההודעה הקודמת תחת הכותרת "האם למדת לעומק את ספרי הרב קוק?!" הועלתה בחוסר, ומסתבר שהדברים לא מובנים כך. אשלים כעת את הדברים.

הסברתי שלא כל דבר צריך ללמוד לעומק כדי לדעת אם הוא נכון או לא, וכולנו בכל דבר וענין מסתכלים קודם כל על התוצאות. 
אני לא צריך ללמוד את מערכת העיכול כדי לדעת שאוכל משביע ומחייה את הגוף, מספיק לראות את התוצאות של מי שאוכל ומי שמורעב, והתוצאות מדברות!

היהדות האוטנתית, זאת שקיבלה את גזירת הגלות בהכנעה, וקיימה את דברי חז"ל "אם ראית עשיו שבא עליךף הצפינו עצמכם לדברי תורה" (לא זוכר את הלשון בדיוק בע"פ), עברה זיכוך ועלתה במעלות האמונה הפנימית במשך אלפי שנות סבל הגלות הנוראים. אנשים נשים וטף עלו על המוקד ונשרפו חיים, סבלו יסורי תופת, והעיקר שלא להמיר את הדת. לחיות במסירות נפש, לקיים מצוות במסירות נפש תחת ריגול האינקווזיציה ותחת המגף הנאצי והבולשת הקומוניסטית, ובשעת השמד - למות במסירות נפש בגאון ובשמחה, זאת גאוותינו וגבורתינו! אלו הם הגיבורים האמיתיים והקדושים האמיתיים. הוי אומר, היהדות יש לה תוצאות נפלאות!

הציונות לעומת זאת, דחפה לכיוון ההפוך. לא להכנע, לא לקבל את גזירת ה', לעבור על השבועות, לקחת את גורלינו בידינו ולדגול בסיסמאות של "כוחי ועוצם ידי" ושאר רעיונות כפירה בה'. ומה הן התוצאות?! פריקת עול, ככל הגויים בית ישראל, שנאת כל הקדוש והיקר, ועד לרדיפת הדת בגלוי וללא בושה! התוצאות מדברות בעד עצמן!!

מאת: אלעזר פלקלס
ד' חשון  ה'תשפ"ה  11:30 

להכיר בין אמת לשקר - רק בדרך המסורה בלבד


אליהו אהובי
לדברך נוכל גם לקבל את "דעת התורה" של שבתי צבי... הלא כל גדולי הדור היו בצידו כמו שכותב ראשון הולחמים כנגדו רבי יעקב אבן ששפורטש זצ"ל, ואפילו רבן של ישראל הט"ז טעה אחריו אחרי ששלח את חתניו לש"צ. אולי הוא צדק?!
ואולי נחזור אחורה בהיסטורייה ונקבל את דעתם של צדוק ובייתוס, או נאמר לפחות שזו "מחלוקת בין גדולי הדור", ומי אנחנו לבחור ולהכריע ביניהם?!
אולי קרח שהיה בעל רוח הקודש והשתיתת את כל מחלקותו על סמך מה שראה ברוח קדשו - אולי הוא צדק?! אולי ודתן ואבירם שהיו נשיאי ישראל (עי' רמב"ן) צדקו?!
איך אנחנו מכנים את הנ"ל "רשעים" למרות שבדורם היו ענקים (והרבה יותר מהרב קוק...)?!
כולם קדושים כולם צדיקים, ואפילו אותו האיש ימ"ש אולי צדק וכפי שרבים טוענים ומאמינים, ואם כן נכון יותר להיות נוצרים... מי אנחנו שנכריע בין החכמים...
בקיצור, אם נלך במהלך שאתה מציע, לא נגיע לשום מקום! 

לא אוכל להשיבך על כל השמות שהזכרת, אך כן אוכל להעיר כי חלקם מאושמים בטעות. כגון בעל "אם הבנים שמחה" שלאחרונה נכתב בירור מדוייק על ספרו הלזה של מי שהיה תלמידו של המנחת אלעזר ממונקאטש ובעצמו פירסם דברים חריפים ביותר כנגד הציונות ורעיון בניין הארץ שלהם (המאמר נדפס בגליון "על המלחמות").
רוב השמות שהזכרת שם, היו מחוקים אצל גדולי ישראל (החרדים לדבר ה'), וראוי להתבונן למה...
יש הלכה בשו"ע "כל ת"ח שיש בו קלות דעת אינו תלמיד חכם", זה הלכה למעשה ונוגע למספר שמות שהזכרת ברשימה.
ג' חשון היה יו"ד של הרה"ק מרוז'ין זי"ע, הוא אמר שבדור האחרון יהיו הרבה צדיקי שקר, והם יוכיחו את כל שקריהם מן התורה! הסימן להכיר בהם יהיה, שהם שונאים את יראי ה' ומקרבים את הרשעים. הרי לנו סימן ברור. (וכך מפורש כבר בפירוש בדברי רבינו יונה שהיה מן הראשונים).
רבנים מטעם המדינה הציונית שחרטה על דגלה מרידה בה', סליחה ומחילה, אבל זה לא נקרא רב על פי גדרי התורה, אלא "רב מטעם" - ליצנות מן התורה! 
ואם תשאל לגבי הרב עובדיה, כבודו במקומו מונח, ואם כי כיבדו אותו על שהרים את קרן התורה אצל הספרדים, אך גדולי ישראל רבים הסתייגו מאוד ממנו ולא ראו את דעתו כדעת תורה אמיתית, משום שדרכו לא היתה בדרך מסורת אבותינו ורבותינו שבכל הדורות (כולל מה שהרהיב עוז לחלוק על הבן איש חי שהיה גדול ממנו פי עשרות ללא ספק!) ברור שאין שום מקום לפסיקת הלכה במצב כזה, כאשר הידיים כבולות תחת מגבלות הרבנות הכפופה לחוקי המדינה המנוגדים לתורה! ושוב, כבודו במקומו מונח, אבל מסורת התורה לא נמסרת בצורה כזו, ולכן אנו מסתייגים ולא יונקים משם.
מלבד זאת, אצלי בתורה כתוב שאסור לקבל שוחד, ובש"ס כתובות מבואר שאפילו דברים זוטים פוסלים את הדיין מלדון דין תורה. רב שמקבל משכורת מהמדינה, הרי הוא משוחד מכף רגל ועד ראש. שאלתי פעם את הר' יצחק יוסף איך מותר לו לדון בשאלות שהוא יודע מה המדינה רוצה (כגון סגירת בתי כנסת ומוסדות התורה ומתן חיסונים בקורונה). הוא כעס וטען שאסור להרהר אחרי אבא שלו וכל שאר הרבנים וכו', אבל לגוף השאלה הוא פשוט לא ידע מה לענות!! 
אגב, אספר מה ששמעתי מתלמידי הרב עובדיה. לפני שהר"ע קיבל משרת דיינות ברבנות הרעשית, הוא הלך לשאול את גדול הדור החזון איש זי"ע, והוא אמר לו שלא יקבל את המשרה. היה רב אחד, התכוין כנראה לש"ש, והוא טען שכדי להציל הוא צריך כן להכנס לרבנות.

אודות מרן הגרי"ח זוננפעלד זי"ע, אם אתה רוצה לדעת את האמת, תברר אותה אצל אנשי ירושלים, הגרי"ח היה הרב שלהם ולא של המזרחי. הגרי"ח הקים את "העדה החרדית", הלך בדרך החתם סופר זי"ע, ושלח מכתבים לחו"ל כנגד הרב קוק שעושה צרות לאנשי ירושלים. כאשר הוקמה הרבנות הציונית הוא ובית דינו קרעו קריעה בבגדיהם. 
כהיום כולם רואים מה זה הרבנות. אין אצלם איסור התחברות לרשעים. התורה מכורה לשלטונות שונאי התורה. שערוריית גיטי הכזב המרבה ממזרים בישראל רח"ל מדברת בעד עצמה, ועל שערוריית הכשרות הלא-כשרה כבר הודה בשעתו גם הרשל"צ הספרדי שזה עתה גמר את תפקידו, שהאכילו את הציבור נבילות וטריפות, ועוד ועוד...

כתבת "מדינה שקוראת בשם ה'": תאמין לגדולי ישראל שאמרו שזה לא יקרא אף פעם. הגה"ק רבי אלחנן וואסרמן זי"ע אמר שהמשיח לא יקבל את המדינה מידי הציונים, אלא מלכות הזלה תתבטל מישראל כמו שכתוב בגמרא ורק אחר כך תוקם מלכות משיח בן דוד. החזון איש זי"ע אמר, שהמדינה היא "גזירה" וקיי"ל ש"גזירה עבידי דבטלי". הגרי"ז מבריסק זי"ע אמר שהמדינה היא עבודה זרה, והתנאי לירושת ארץ ישראל היא לשרש אחרי ע"ז.
בכלל ליהודים אף פעם לא היתה "מדינה", אלא רק ארץ ומלכות, ולזה אנחנו שואפים.

עדויות וסיפורים של נוגעים בדבר כמאחז"ל "שאני מינות דמשכי", על פי גדרי התורה אין להם שום נאמנות! גם צריך להבין את כוונתם הנכונה, שזה תלוי מאוד לפי מצב הענינים ולפי תכונת וסגנון האדם. וכבר אמרו "אין למדים הלכה מפי מעשה".
(להפריד בין אשה לבעלה - זה סיפור מוזר בהחלט, לא מאמין שגדול בתורה ידבר כך)
את היהדות מקיימים על פי התורה הש"ס והפוסקים הראשונים, ולא כל מי שלקח או קיבל את התואר "הרב" הופך להיות דעה. וכן סיפורים נשארים סיפורים.
הדרך היחידה לבחור בין האמת לשקר הוא על ידי הבנת המסורה של עם ישראל, לדעת להבדיל בין קודש לחול, בין סטרא דקדושה לסטרא אחרא.
רבי פנחס מקוריץ זי"ע לימד את תלמידיו למסור את הנפש על מידת האמת. הוא אמר, בצד התמורות יש הכל, יש שם גם אברהם יצחק ויעקב ושבעה רועים - אבל זה סטרא אחרא.
השעיר לעזאזל היה דומה בדיוק לשעיר לה', בסוד עזאזאל - ר"ת "זה לעומת זה עשה אלקים".

בטוחני שאתה דורש אמת, ואת האמת ביררתי במשך שנים מתוך עשרות אלפי ספרים, ולכן טרחתי להשיבך למרות שאי אפשר על רגל אחת.
כדאי לך להתעמק בדרכים הנותנים יכולת להבחין בין אמת לשקר, כי בלי זה הכל סלט מעורבב ומבולבל, זה מכשיר וזה מטריף, זה צועק "צדיק" וזה צועק "רשע". השקר חוגג, אנחנו בדור האחרון בגלות, ואנחנו בעולם השקר. ועל כרחך יש דרך להבחין בין אמת לשקר.

באהבה ובברכה




מאת: יצחק פתא'ל
ד' חשון  ה'תשפ"ה  17:06 

אבוי לעיניים שכך רואות


בתשובתך לאלעזר כתבת וז"ל: "אדם המחפש לדרוש אמת, הוא מבין שיש פה מחלוקת בין גדולים והוא בוחר לעצמו את הצד שהכי מתאים לו. הוא לא הולך כמו מרן הרב עובדיה כי לדעתו מרן הבן איש חי טועה, אלא כי זו הפסיקה שהכי מתאימה לו, זה אדם דורש אמת".
רק המשפט הזה לכשעצמו הוא היפך דעת תורה לגמרי, אתה קובע שהכרעה בדברי רבוה"ק בגמרא ובראשונים ואחרונים נעשית מפני שזו הפסיקה שהכי מתאימה לדעת המכריע, אף אחד לא קבע ככה הלכה בשום מקום בעולם. רבותינו הגאונים והראשונים זצ"ל פסקו את ההלכה מתוך הגמרא בעיון מעמיק ומקיף ובהכרעה בראיות מתוך דברי הגמ', והאחרונים פסקו את ההלכה המופיעה בספריהם מתוך עיון בגמרא ובדברי הראשונים, וכשהשולחן ערוך פוסק בסימן נג למשל "יש מונעים גר מלהיות שליח ציבור ונדחו דבריהם" הוא מפני שאכן נדחו דברי האומרים כך במשנה מס' ביכורים (פ"א מ"ד) מפני דעת רבי יהודה בירושלמי (פ"א ה"ד) ורוב האמוראים נקטו כמותו למעשה. למה נדחו דבריהם? לא מפני ש"זו הסברא שהכי התאימה", אלא מפני שרבי יהודה הביא ראיה ברורה לסברא שלו מהפסוק, ככה מתנהל ויכוח תורני אמיתי, ואפילו הויכוחים להבדיל בין חיים לחיים של רבותינו שבדורות האחרונים בשאלות כדת מה לעשות בכל תחומי החיים ובפרט בנושאים הרי גורל כמו אלה שהר' קוק התיימר להכריע בהם, דעת תורה לא התקבלה מהסברא שהייתה נראית הכי ישרה בעיני הקהל אלא מתוך הכרעה מהתורה, מהגמרא ומדברי רבותינו המאוחרים יותר שליט"א וזצוק"ל.
מאת: יהויחז
ז' חשון  ה'תשפ"ה  19:50 

לימוד ספרי הרב קוק


כתבת בהודעתך שגדולי עולם אסרו ללמוד בספריו של הרב קוק, אשמח לדעת מהם המקורות.
באופן אישי שמעתי בשם הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל שבספרי ההלכה שלו אין בעיה ללמוד, ובספרי ההשקפה עדיף לא ללמוד, כי אין השקפותינו זהות.
ח' חשון  ה'תשפ"ה  06:06 

ראה ב"דת הציונות" חלק ב'...


החל מעמ' קלד'.

ולגבי מה ששמעת בשם הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל, המקור לדברים הם דברי מרן החזו"א שנשאל ע"י סוחר ספרים שעסק במכירת ספרי הר' קוק והעירו לו על כך ושאל את מרן החזו"א והדברים מובאים בספר "זכור לדוד" על הגאון רבי דוד פרנקל זצ"ל תלמיד מרן החזו"א בזה"ל: "וסיפר ר' דוד ז"ל, על חנות אחת לספרי קודש בב"ב שגם ספרי הרב קוק נמכרו שם, והיו שהעירו לבעל החנות שיש במכירת ספריו משום מכשול לרבים הן מחמת פסקיו נגד דעת מרן וכל שכן מחמת הפצת דיעותיו הפסולות. ומאחר ובעל החנות היה ירא שמים פנה בעצמו אל מרן לשאלו על זה. אמר לו מרן, כי על ספריו בהלכה אינו מורה לו שלא למכרם למי שירצה לקנותם, אך ספריו העוסקים בעניני דעות והשקפה עליו למנוע מלהחזיקם בחנותו כלל". (הרה"ג ר' אהרן פרנקל שליט"א מפי ר' דוד ז"ל.).
וראה בספר "ארחות רבנו" על מרן הסטייפלער זצ"ל שתב שם ששמע מתלמיד מרן החזו"א שרגא פייבל שטיינברג זצ"ל שמרן החזו"א אחז שכאן בארה"ק סטה הר' קוק עם מחשבותיו לכיוון לא נכון ולכן התיר למכור כאן למי שרוצה את ספרי ההלכה שלו שנדפסו (בזמן מרן החזו"א) לפני שהגיע לאה"ק.


מאת: אלעזר פלקלס
י' חשון  ה'תשפ"ה  08:40 

קשה להאמין שהשמועות הללו מדוייקות


רבי יואל אלחנן היקר, דבריך התמיהו אותי מאוד.
הרי הבאת בעצמך בשם הגר"ח מבריסק שאמר כי הרב קוק היה אפיקורס מבטן ומלידה... מי שמכיר את השקפת החזון איש יתקשה להאמין שהתיר ללמוד בספרי הר' קוק ולו רק בספרי ההלכה שלו. ובל נשכח שגם בהלכה זעם החזו"א על הרב קוק, ובפרט בענין ה"היתר מכירה"...
לחלק בין "הלכה" ל"השקפה", זה בהחלט לא לפי ההשקפה של החזון איש!
הרב קוק היה ידוע בדעותיו המשובשות כבר קודם עלותו לארץ ישראל, אם כי כאן פרץ הכל החוצה. קשה להאמין שהחזון איש טעה בזה לחלק בין התקופות.
ולכן בטוחני שיש כאן חוסר בסיפור, כי קשה להבין את רוח הדברים של הסיפור, וקרוב לוודאי שזה לא רלוונטי לימינו אנו. מסתבר שהיה מדובר בהפסד ממון משמעותי, והחזו"א הבין שיוכל לפעול אצלו לזרוק את ספרי ההשקפה בזה שלא יאסור עליו את מכירת ספרי ההלכה... ומכאן יצאה ההבנה השגויה שכתבו בספר "אורחות רבינו" שציטטת.
י"ב חשון  ה'תשפ"ה  04:29 

תשובה לגבי תמיהתך...


ראשית, תמיהתך אינה על דבריי כי אם על דברי מרן הסטייפלער והגר"ד פרנקל זצ"ל.

שנית, מרן החזו"א לא דיבר כלל על היתר ללמוד בספרי הלכה של הר' קוק אלא התיר לבעל חנות הספרים למכור ספרי הלכה שלו למי שמעונין בכך.

ג. זה שמרן הגר"ח מבריסק סבר שהר' קוק אפיקורס לא מחייב שגם מרן החזו"א יסבור כך וגם אם סבר כך לא בטוח שיחלוק את סברתו זו עם כל מי ששאל אותו שאלה כלשהי.

ד. לגבי מה שהבאת כדוגמא את יחסו של מרן החזו"א להיתר המכירה של הר' קוק, עדיין אין בכך משום ראיה לאסור את מכירת ספרי ההלכה שלו . מרן החזו"א גם התנגד מאד לפסיקתו של הרי"מ טיקוצינסקי לגבי קו התאריך ואעפ"י כן התיר להרב משה יונה הופמן להחזיק בביתו את ספרו "היומם" ובלבד שיכתוב בתוכו "הספר הוא נגד חז"ל ואין לסמוך עליו"

וכמובן שאין ללמוד מתשובה זו שנתן מרן החזו"א לבעל חנות הספרים לגבי מכירת ספרי ההלכה של הר' קוק  דבר לגבי הערכתו של מרן החזו"א לר' קוק וכמו שהארכנו בזה כבר  בקונטרס "חזון לבם ידברו".
מאת: פלוני
י"ב חשון  ה'תשפ"ה  15:14 

על המלחמות


מעניין אותי לקרוא בקונטרס על המלחמות שהזכירו פה על ספר אם הבנים שמחה, אם יש למישהו אפשרות להביא אותו כאן, כמובן בתנאי שאין בו ביזוי ת"ח .תודה.
מאת: אלעזר פלקלס
י"ג חשון  ה'תשפ"ה  11:55 

האמת לגבי "אם הבנים שמחה"


לקבלת מאמר נפלא בשם "מושיבי עקרת הבית" העושה סדר בנושא הספר התמוה "אם הבנים שמחה"
שלח מייל ל: lehatzil613@gmail.com
תבקש את המאמר הנ"ל וישלחו לך