מאת: נדב
כ"א שבט  ה'תשע"ה  16:34 

נשים במשרות ציבוריות


שלום יואל אלחנן

הנה קמה לה קבוצת נשים עם יוזמה של מפלגה חרדית משלהן לבחירות הקרובות, הן הוציאו גם קונרטס הלכתי שדן בנושא, האם תוכל להגיב בעניין.

בין יתר הגיבויים ההלכתיים שלהם הם טוענים שהואיל והמקור המרכזי בנושא מתחיל בדברי הרמב"ם: "אין מעמידין אישה במלכות, שנאמר 'שום תשים עליך מלך' ולא מלכה, וכן כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש" , הסיפא של הרמב"ם שמתייחס למינויים ציבוריים שאינם מלוכה ממש, לא ברור מה מקורו וכן העירו נושאי כלי הרמב"ם ובהתאם לכך פסק ר' משה פיינשטיין (באג"מ יו"ד ח"ב סי' מב) , שרק "מלך ולא מלכה" מתייחס אך למוסד המלוכה של ממש, ואין הכוונה למשימות ותפקידי ציבור אחרים.
הבאתי רק דוגמא אחת, אם אתה מכירים את הדיון הזה וגם יש לכם את הקונטרס התוכלו לענות גם על שאר ראיותיהם
 תודה
כ"ז שבט  ה'תשע"ה  11:10 

לגבי מפלגת הנשים ה'חרדיות'....



לא ראיתי את הקונטרס שהוציאו. בכל מקרה אשיב בהרחבה לשאלתך אחרי הבחירות לבית הכסא כי לפי שמה ששמעתי הן מתכוונות שלא להשתתף בבחירות אם לא יקבלו יצוג וחוששני שתגובה שלי עכשיו עלולה ח"ו לגרום להן או לאחרים להשתתף. ולכן ראשית, עדיף שלא יצביעו (שזה הדבר היחיד מכל דבריהן שיש לו סימוכין חזקים בהלכה) וגם אם יקימו מפלגה משלהן הרי ברור שלא יעברו את אחוז החסימה ואז גם הנשים/הגברים שיצביעו עבורן לפחות לא יכשלו בשליחה בידים של נציג לבית הכסא ובשותפות לנעשה בבית הכסא מכח נציגם ושותפותם.

 

ואחרי הבחירות נתייחס לטענות החשובות שהעלית ולגורם העיקרי שבגללו צצות תנועות שכאלה בציבור החרדי בעוה"ר. ומי שיש לו את הקונטרס שהוציאו מוזמן לשלחו אלינו.

 

בברכה, יואל.

מאת: שרה
ד' אדר  ה'תשע"ה  13:05 

לא יצביעו


נשמע מדבריך שיש סימוכין למצב של לא להצביע
האם כוונתך רק לבני הישוב הישן, חסידי דושינסקי סאטמאר ודומיהם אשר באופן מסורתי לא בחרו  ע"פ הוראת רבותיהם או שהיום כבר יש סיבות נוספות (עקב הצבא וכו')
שלא לבחור?
שינית האם הסימוכין החזקים - כדבריך בהלכה שיש לטענה של לא לבחור חל בעיקרון על כלל הציבור או רק כאלה שרבותיהם מורים כך? שאם כן נשאלת השאלה (בלי קשר להסטוריה הבעיתית בענין) שכיצד יכול יהודי לעבור על הוראה מפורשת של רבו?
שלישית  בנושא בחירת הנשים, הטענה היחידה בדבריהן שמביכה אותי היא שהרי לדעת כל גדולי הדור  הקודמים כפי שניתן ביטוי בבחירות לועד הלאומי היו נגד שנשים יבחרו ויבחרו, נשאלת השאלה אם התירו במהלך הדורות שנשים יבחרו מדוע כ"כ בלתי אפשרי להתיר להן להבחר?
הטענה שזה לצורך וזה לא כ"כ לצורך, זה נושא שהן תוכלנה להתווכח עליו אבל בכל מקרה הוא לא נשמע כ"כ הלכתי, (האם היה מותר להכניס יהודים למנזר לצורך?) אלא שכנראה לא מדובר באסור של ממש אלא רק במשהו לא ראוי, אם יש בידך תשובה של ממש אשמח מאד
תודה ובהצלחה
שרה
ה' אדר  ה'תשע"ה  12:52 

שלום וברכה!



את שואלת לענין אבל כבר אמרתי בעבר שהנושא מורכב מדי בשביל לצמצמו לד' אמות של פורום ואני גם חושש מאד מניהול דיונים שכאלה בפרהסיא (כי אינני רוצה להכשיל אף אחד במחשבה שהאינטרנט הוא מקום לחרדים לדון בו ולהימצא בו) לכן אתייחס לשאלתך בעז"ה ובל"נ באופן אישי במייל כמו שהתיחסתי לשאלותייך העניניות האחרות בעבר.

 

בברכה, יואל.

 

נ.ב.

 

בימים אלו אנחנו טרודים מאד בהכנת הקונטרס נגד אלי ישי ודעותיו הכוזבות והמסוכנות המופצות במסוה של 'דעת תורה' (עפ"ל) וכשנסיים אשתדל להתייחס לשאלתך (בינתיים כדאי לעיין בקונטרס 'באין חזון' בהתכתבות בין הגרש"ד הכהן מונק זצ"ל למרן הסטייפלער זצ"ל בנושא הבחירות).

מאת: פשוטו כמשמעו
ו' אדר  ה'תשע"ה  16:04 

כמדומה ששכח כבודו


כשכתב את דבריו, את המשפט הבא: "ואם יעלה בידי שאזכה להוציא מהמבוכה הרעה הזאת אף אחד מישראל, הכל כדאי". (ויואל משה, הקדמה).

מאת: משפטן
כ"ז שבט  ה'תשע"ה  12:25 

מזעזע ופראי...


אני מגיע מרקע חילוני, אינני תלמיד חכם ולא למדתי בישיבה ואינני מבין מה הטעם להוציא נגדן קונטרס או להתייחס לטענות האלה.

 

הרי זה כמו להתייחס לכת שטוענת כי לפי היהדות מותר לאכול בשר חזיר או שמותר להתבולל בגויים כדי שנוכל נניח לקיים את מצוות "פרו ורבו". איפה מעולם נשמע דבר כזה בעם ישראל ואיזה בן אדם שהוא בשורש נשמתו יהודי יוכל לקבל אפילו במחשבה תועבה כזאת ? מתי יהודים ברוסיה נהגו כך ? מתי יהודים בתימן נהגו כך ? מתי יהודים בפרס נהגו כך ? באיזה קהילה יהודית בעולם הנהיגו תועבות כאלה ? ועוד שכל זה נעשה להכעיס ולתיאבון, כדי למרוד במלך בתוך ארמונו עוד ועוד ועוד עד כדי העלאת חימה וחרי אף נגד כל עם ישראל !

 

מי שלא מבין במה מדובר, איזה שייכות יש לו לעם ישראל ואיזה הסברים יועילו לו כבר ? אוי ואללי עלינו. 

 

 

כ"ח שבט  ה'תשע"ה  13:28 

לא דובר על הוצאת קונטרס נגדן...



אלא על כך שהן הוציאו קונטרס המצדיק לכאורה את דרישתן ועמדתן.

 

בברכה, יואל.