בספר הברית להגאון רבי פנחס אליהו מוילנא זצוק"ל כתב בהקדמה השניה לספרו וז"ל:
ואלי דבר יגונב בשם איזה אנשים אשר אמרו לא יפה עשה המחבר אשר הזכיר בו כל דברי האפיקורסים ודעתם בדבר האמונה ותורה מן השמים וכדומה ושתיקה יפה בזה. על זאת אשיב ואען ואומר לא בדעת ידברו ולא בהשכל, כי איככה אוכל וראיתי להשיב על דבריהם לבטל דעותיהם אם לא אזכיר בראשונה דעתם ומחשבותם בו בענין ואחרי כן אשלח דברי ואמסם תשיב רוחי יזלו עד תבלעמו ארץ ויאבדו מתוך הקהל. אמנם מותר לחזור על דברי רשעים ודעת אפיקורסים למען השיב על דבריהם לעקור שרשיהם ולבטל דעותיהם כאשר חזר דוד את דבריהם באמרו אמר נבל בלבו אין אלהים השחיתו התעיבו (תהלים יד), וכן ויאמרו לא יראה יה ולא יבין אלהי יעקב (שם צד), לא די כי חזר אף גם הזכיר את ה' בדבריהם, גם הנה אתנו ספר האמונות והדעות מן רבינו סעדיה גאון ז"ל ובו חזר דעות ודברי כל האפיקורסים אשר בעולם ואשר היו לעולמים בשנים קדמוניות מינים ממינים שונים ומשונים בדבר האמונה למען השיב עליהם לבטלם, וא"ר יוחנן בן זכאי (בפרק הספינה) אוי לי אם אומר אוי לי אם לא אומר אם אומר שמא ילמדו ממני הרמאים אם לא אומר יאמרו הרמאים אין תלמידי חכמים בקיאים במעשינו, אמרה או לא אמרה אמר רבי שמואל בר יצחק אמרה ומהאי קרא אמרה כי ישרים דרכי ה' וצדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם. ואתה אהובי ואבי ראה גם ראה אם בדברים אשר יוכלו הרמאים ללמוד להרע ורשעים יכשלו בם לא שם יד לפה ואמרם, בדבר אשר לא יוכל אדם להכשל בהם עוד מפני היד שנשתלחה בהם בעזרת צורי המלמד ידי לקרב לעקר ולשרש דעותיהם לשבר ולבטל כל טענותיהם ותשובתם בצדם, על אחת כמה וכמה שמותר וטוב ויפה הדבר הזה על הראשונים ועל האחרונים. ובכן לא אשית לנגד עיני דברי הבל כאלה" ע"כ.
ונלענ"ד שאין הדברים סותרים לדברי הגרא"ש זצ"ל ויש לחלק שהיכא שבאים למחות כנגד האפיקורסים והמחאה מכוונת ליראים ושלמים אין צורך לחזור ולצטט דברי האפיקורסות שנגדה מוחים וכשאין צורך אין לחזור על דבריהם אך בעת שרוצים להשיב על דבריהם כדי שלא יימשכו אחר כפירתם ולא יוסתו על ידם אחב"י ויש צורך בדבר להביא דבריהם כדי להשיב עליהם ולבטלם אין בכך איסור וכמו שכתב הגר"ח במכתבו לפרסם דברי הציונים כדי שלא יימשכו אחריהם אלה שעלולים לתעות אחריהם.