זו ההודעה אליה אתה מגיב:
לאלעזר
אני רואה שאתה קנאי בן קנאי חריף מאוד, בכל מקרה ידוע בספרי הפוסקים שמי שמת על כך שהוא יהודי (וברור שלפחות אחד מהטעמים העיקריים של הערבים שרוצחים יהודים הוא בגלל שהם יהודים), יש לו כפרה על עוונותיו ויש שכתבו כך אפילו אם הוא המיר דתו (הרמ"א), גם הספר חסידים כתב שהעובר עבירה בחשבו שהוא מצוה יש לו שכר על כוונתו הטובה, אתה צריך להבין שהחיילים לפי דעתם המדינה היא הצלה לעם ישראל ולכן שהם אומרים שהם נלחמים על המדינה הם מתכונים שהם נלחמים בשביל עם ישראל וזה ברור, לא כל כך הבנתי למה אתה כותב נגד אלו ש"היו מאושרים למות לצד חבריהם" ,מה הבעיה בזה? ברור שלמות בשביל חבריך זה מעלה גדולה, גם שמשון הרג "מחבלים" אף שהרג את עצמו ואעפ"כ אנו מחזיקים ממנו לצדיק וקדוש, גם שאול המלך ח"ו לפי דבריך "התאבד" ואחד מהטעמים המובאים שהיה מותר לו הוא כי פחד מהעינויים של הפלישתים. לגבי שכתבת ש"רבים מהם כופרים" זה לא ממש נכון, אמנם יש עדיין כופרים ג"כ בצבא אבל הרוב הגדול לפי מה שאני יודע הוא ההפך, ראיתי הרבה סירטונים של חיילים ששרים שירי אמונה וכד', זה ידוע, לא יודע מאיפה אתה מביא שהם "לא העלו בדעתם לומר שמע ישראל", זה שהם יוצאים למלחמה שלא ברשות התורה וסנהדרין ומלך כשר וכו' אכן זה אמת אבל הם לא יודעים מכל זה ולצערינו אף רוב העולם החרדי לא יודע מזה ומצדיק את המלחמה, לגבי הקונספירציה על בגידה, איני מבין תמיהתך הם בעצמם אומרים שהיה בליל הטבח התראות על דבר כזה אבל הם היו בקונספציה הם לא חשבו שדבר כזה יכול לקרות שאלפי מחבלים יבואו ויפרצו את הגדר, מי חשב שזה יכול לקרות? גם לגבי "עסקת חטופים" דבר ראשון לפי דעתי זה ברור שלא היה אפשרות לשחרר את כל החטופים כי היו משאירים כמה חטופים חיים אצלם, אבל בכל מקרה מה המחיר בשביל עסקה שתשחרר את כל החטופים? לשחרר אלפי מחבלים שיעשו עוד פעם פיגועים??? זה לא נשמע הגיוני, גם לפי דעתם המלחמה היא כדי למנוע שלא יהיה עוד טבח כזה בצפון וכן שלא יהיה מעזה כל שני וחמישי טילים שיכולים להרוג הרבה אנשים, כמובן שעל פי התורה אסור לצאת למלחמה וצריך להביא כל החלטות אלו לגדולי ישראל בלבד אבל זה לא אומר שיש להשמיץ אותם, גם רבי יואל זי"ע בכה על ההרוגים במלחמות וידוע דרשתו על על פסוק "מעי מעי על חלליהם מעי מעי אל הרוגיהם". אני לא אומר שצריך לפרסם לרבים שהחיילים שמתו הם קדושים כי אנשים יחשבו שגם מעשיהם טובים, אבל לדעתי אין לזלזל בהם, אין בכך שום צורך.
נכתב ע"י: פלוני