האמת שבשעה שכתבתי את ההערות על ספרך, הקדמתי הקדמה קצרה, אך מכיוון שהייתה בה קצת חריפות דברים השמטתי אותה
עתה לאחר התייחסותך ה'מנומקת' להערותיי אני מבין שטעיתי, ואכן הקדמה זו הייתה נצרכת אם כי לא בטוח שתועיל....
ובכן הא לך "הקדמה קצרה" זו שהיא תשובה מכאן ולהבא ולמפרע על סוג הכתיבה שכה הארכת בה!!!
אין בדעתי להתייחס כלל לדברי דמיונות כי מה טעם בריר חלמות - השקפות הנקטפות מהאוויר ונשלות מביצות -
כוונתי כמובן לכל אותם ספורים שבעל פה ההולכים ומתפזרים באוויר העולם, עד מפי עד וסופר מפי לבלר, ומשנים צורה ותואר מתקופה לתקופה הכל לפי המספר והכותב, העיתון והמכתם.
סיפורים בעל פה יש לכל צד, ואין קצה למעשיות ריקניות, אשר "נמסרו בדייקנות" על סמך זיכרונות מעורפלים המתובלים בקורטוב ניכר של דעות אישיות, והדברים ידועים.
אם חפצה נפשך במעשיות עסיסיות מעין אלו, כלך לך לדרך זו והתענג על משמני הסיפור והדמיון כאוות נפשך, אך אל תצפה שיתייחסו לדבריך באיזו שהיא רצינות, לכל היותר יועילו למדור בעלון של שבת....
אך אם דרישת האמת בקרבך, שים נא לבבך אל דברי החכמים הכתובים והחתומים, בהם תעמיק ורק מהם תשאב מים חיים לרוות צימאון דעתך. ורק באלו מתכוון אני לדון.