שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

יעקב למה נפלו פניך?

ראשית לגבי איסור ההצבעה בבחירות לא מדובר רק בגדול אחד אלא מדובר בהרבה גדולים (ובראשם רבו המובהק של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מרן הגאון רבי זליג ראובן בענגיס זצ"ל) המהווים רוב מובהק אל מול המקלים להשתתף בבחירות (ובפרט לנוכח העובדה שהמקלים שאינם עימנו היום הקלו בכל מערכת בחירות בפנ"ע ולא הורו לדורות כמו שמובא במפורש לגבי מרן הסטייפלער בקריינא דאיגרתא כך שאין לצרפם למקלים כיום).
ב. לא יודע למה זה מעצבן אותך אבל אכן היה גדול אחד יחיד ומיוחד שראה את הנולד והבין את הצורך לחבר חיבור הלכתי מסודר ומפורט בנושא ובו סיבות רבות לאסור את ההשתתפות בכנסת המינים ואת ההשתתפות בבחירות לכנסת מינים זו ואף אחד מכל הרבנים החשובים שהזכרת לא טרח מעולם (בלמעלה מ-60 שנה מאז נתפרסם חיבורו) לכתוב ולו פסק הלכה מנומק אחד שיתיר את ההשתתפות בכנסת המינים או את ההשתתפות בבחירות וכל עוד זה לא נעשה שיטה של יחיד שנימק שיטתו עדיפה מאלף חכמים שלא נימקו את שיטתם כלל וכל שכן שמעולם לא אמרו בפיהם שחולקים עליו (ואדרבה מרן הסטייפלער אף ביקש את כתובתו לבקש ממנו מחילה כשנתפרסמה תשובה שלו (ללא רשותו) באופן שהיה הוה אמינא לחשוב שחולק עליו). ואם יש תשובה הלכתית כלשהי המתירה את ההשתתפות בבחירות שכתב אחד הרבנים מהרשימה שציינת אז במקום להתעצבן תפנה אותנו אליה במקום לשלוח אותנו לכל מיני רבנים או שתאמר לאחד מכל אותם רבנים שיעלה על הכתב את נימוקיו להיתר ואני מבטיח לתת לזה פרסום באתר.

מה שכתבת שמרן החזו"א שלח שליח עם התעודת זהות שלו שיצביע  בגלל שאין זה כבוד התורה ללכת בעצמו הם דברי הבל שאין להם שחר וראה בפירוש בארחות רבנו חלק ה' שהסטייפלער אומר מפורשות שמרן החזו"א לא הצביע כלל (ואגב הוא בכלל לא החזיק תעודת זהות) וכבר הבאתי כאן בפורום שהמובהק שבתלמידיו הגאון ר' גדליה נדל זצ"ל לא השתתף בבחירות (גם לא לעיריה) וכן הורה לאחרים.

וכל האמור לעיל מתיחס לעצם הנידון של ההשתתפות בכנסת ובבחירות גם היו השלוחים טהורים כמלאכי השרת וכל רצונם היה רק לעשות רצון אבינו שבשמים ואכן כל מטרתם היתה רק להציל מיד הליסטים אבל בזמננו (ויש כמה דעות מתי התחיל ה"זמננו" הזה) השלוחים מודים בעצמם כי הם חלק מחבורת הליסטים כאיש אחד בגוש אחד ומהללים את הליסטים העומד בראש גושם (וראה לקמן מה אמר על זה הגאון רבי בונם שרייבר שליט"א מגדולי ראשי הישיבות הליטאיות בדורנו) כך שכל התירוצים כמו "אנחנו לא סאטמאר" "הקול השפוי של רוב ככל גדולי ישראל" (וכאילו האוסרים הם לא שפויים חס ושלום) שמקורם בתעמולות כזב של המפלגות שאתה כנראה חשוף אליהן יתר על המידה ולכן אתה גם טועה וגם מבזבז עצביך לשווא, אין בהם ולא כלום, ואכן התורה לא ניתנה למרן ה"ויואל משה" לבד אלא לכל אחד ואחד מישראל וכל אחד ואחד מישראל מחוייב ללכת אחרי מה שכתוב בה מפורשות החל מהש"ס ועד לגדולי האחרונים בלי להתפעל כהוא זה מהמולת הרחוב גם אם היא מנסה למראית עין לגייס לשורותיה את גדולי ישראל  כדי לתת כח לליסטים המבעטים ברבותיהם להמשיך לדרדר את הציבור החרדי ולהשריש בתוכו את דעותיהם הכוזבות וההרסניות כדי שיוכלו להמשיך לרדות בו ולקבל ממנו כח להשתרר עליו.(להזכירך עד לא מזמן 99 אחוז מהציבור החרדי גם חשבו שחיים ולדר שר"י הוא איש חינוך למופת...)

ואומר לך עוד דבר עקרוני שאינו נוגע בדווקא לנידון לעיל. אף הגדול בענקים לא יכול לכוף אותך ואותי לסמוך על עסקן פלוני או אלמוני ולבחור בו להיות פרנס על הציבור ואפילו מלך ישראל שאנו יודעים (מפי נביא) שהקב"ה בחר בו למלוך על ישראל ואח"כ אישרו את מינויו בית הדין הגדול (סנהדרין של ע"א דיינים) לא יכול למלוך על כלל ישראל אם לא שכלל ישראל מעצמם ומרצונם המלא ירצו במלכותו. גדולי ישראל יכולים לומר כי מבין כמה מועמדים הם תומכים רק בפלוני או אלמוני או להזהיר מפני מועמד פלוני או אלמוני שאינו ראוי אבל להכריח אותך ואותי לבחור בו אין בכוחם ובסמכותם כך שגם אם לא היה איסור בעצם ההשתתפות בכנסת המינים והבחירה היתה רשות ללא כל חולק אין מושג כזה של להכריח מישהו מישראל לתמוך ולבחור בפלוני ותוכל לראות זאת בתולדות הימים של כל קהילות ישראל

ודרך אגב, מעבר לפגישה של קצת פחות משעה עם ראש ישיבת סלבודקא הגאון הגדול ר' דב לנדו שליט"א בביתו לפני כ-12 שנה לא למדתי מעולם בסלבודקא.


נכתב ע"י: יואל אלחנן