מאת:
יאיר
י"א תשרי
ה'תשפ"ה
08:31
יאיר
תראה בכל היחס לרב קוק.
אתה מן הסתם מודה, שאין מה לעשות, מדובר בתלמיד חכם גדול, שבוודאי התמיד בלימודו איזה כ' שעות ביממה. אתה רואה בשו"ת שלו,גם סברות ישרות, וגם היקף מאוד גדול של לימוד, ובסדר גודל מכובד בין אנשי דורו האחרים.
אני מאמין שכל סברא שיש בספרים של הרב קוק, אם תאמר אתה לתלמידי חכמים אחרים הם לא ילעגו לה וידחו אותה על הסף. אולי זה נכון באנשים מפורסמים אחרים, אבל לא ברב קוק.
קיצור מדובר באדם שראשו ורובו היה בענינים רוחניים כל ימיו, ובצורה עוצמתית.
מצד שני הסברת והבאת דעת גדולי הדור שאחזו שדעותיו הם כפירה. עם ההיקף הגדול של הידיעות והמחקר שלך. ואגב כל המסמכים באתר הם מרשימים ומרתקים ביותר. גם המחקרים שלך גם של הרב דב ברקוביץ', בהחלט עומד בסדר גודל מדעי והיקפי ביותר. ברמה שיכולה לשנות תפיסה של בן אדם..
אז השארת אותנו עם קושיא על הקב"ה בעצמו, איך הוא גורם לכזה דבר לקרות? מן הסתם אינך חושדו, בעבירות גסות. כדוגמת עריות וכו'.
אתה גם יודע שאם היית מגיע אליו ליום כיפור, היית מתרשם ביותר מכל ההכנות שלו וכו'.
תראה, אני רואה שיש לך יושרה פנימית, ואתה לא תגיד לי משפטים סתם, אז אני מאמין שלא תכחיש בכל מה שאמרתי.
אז מה? התורה לא מזככת את האדם? המצוות לא מזככות? אדם שמופרש מהעולם הזה, לפחות בגדול, עניני כסף, עניני נשים, שקוע רוב שעות היממה בתורה ובורחניות, איך התורה לא האירה לו את הנקודה האפילה.
אתה לא חושב שהוא היה 'מתמיד' גדול בוואלאזי'ן..
בעצם העמדת אותנו בפני משוואה לא אפשרית.