מאת: יהודה
כ"ט אב  ה'תשע"ד  23:19 

מסירות הנפש והסתכנות על ידי חיילים-מצווה


בה

בספר דת הציונות
נטען כי מאחר שפיקוח נפש דוחה את כל התורה
הרי שאין כל מצווה לחיילים לסכן את חייהם למען הכלל , כך שהצלת ישראל מיד צר אינה מצווה בתקופתינו משום פיקוח נפש.

בגמרא מסופר בשבח 
הרוגי לוד - לוליינוס ופפוס אחים שהרגם (טורנוסרופוס) הרשע בלודקיא כדאמרינן במסכת תענית (דף יח:) על ידי גזירה שנגזרה על ישראל להשמיד על שנמצאת בת מלך הרוגה וחשדו את ישראל עליה ועמדו האחי' הללו ואמרו מה לכם על ישראל אנו הרגנוה:

ומדוע לפיכך חז"ל משבחים אותם אם לא קיימו מצווה?




ל' אב  ה'תשע"ד  00:38 

שלום יהודה...



בספר דת הציונות נטען כי מלבד מה שדיני מלחמה לא נוהגים היום כלל (בין מלחמת מצוה ובין מלחמת רשות) גם במסגרת מצות "לא תעמד על דם רעך" לא ניתן לחייב חייל או כל יהודי אחר להכניס עצמו לסכנה כדי להציל את חבירו או להציל רבים מישראל.

 

וענין הרוגי לוד הוא שמרצונם בלבד ובלי שאף אחד חייב אותם לעשות כן הסכימו להיהרג כדי למנוע הריגה של כלל ישראל ולכן שיבחום חז"ל ועיין בזה בהרחבה כאן

ויש עוד הבדל שחיילי צה"ל מוסרים חייהם למען המדינה וכמו שנשבעים על כך בתחילת גיוסם ולאו דוקא להצלת ישראל וכמו שלאחרונה נכנסו חיילים רבים לעזה כדי למגר את ירי הטילים ויצאו משם אח"כ אחרי שנהרגו עשרות חיילים ולא מיגרו את ירי הטילים במאומה.

 

בברכה, יואל.