בארץ אין בו ממש כי גם כשהתורה מתארת את המציאות בא"י אחרי שיכבשוה מן הגויים אשר ישבו בה אזי אומר הקב"ה לישראל: "וְהָאָרֶץ לֹא תִמָּכֵר לִצְמִתֻת כִּי לִי הָאָרֶץ כִּי גֵרִים וְתוֹשָׁבִים אַתֶּם עִמדי"
וראה בדברי הימים א פרק כט שאמר דוד המלך ע"ה לפני הקב"ה:
"כִּי גֵרִים אֲנַחְנוּ לְפָנֶיךָ וְתוֹשָׁבִים כְּכָל אֲבֹתֵינוּ כַּצֵּל יָמֵינוּ עַל הָאָרֶץ וְאֵין מִקוְה" ופירש שם רש"י וז"ל:
כי גרים אנחנו לפניך - ואין לנו חלק ונחלה בארץ ולא אחוזה אלא לגור בה דוגמא כי גרים ותושבים אתם עמדי (ויקרא כה). ככל אבותינו - אדם שיש לו בנים ונחלות ומכר כל הנחלות ואם באים בניו לגור באותה נחלה לימים ושנים הם נקראים גרים ותושבים אבל אבותינו היו אורחים וכן אמר דוד אין אנו כן אלא גם אנו וגם אבותינו כולנו גרים ותושבים בעולם דכתיב לך שמים אף לך ארץ תבל ומלואה אתה יסדתם (תהילים פט).
באשר לשבועות הן כלל לא קשורות להתנגדות לציונות ומייסד הציונות הדתית הר' ריינס עצמו בספרו" אור חדש על ציון" וז"ל:
"והנה הרמב"ן מתאמץ שם להוכיח כי המצוה הזאת נוהגת גם בזה"ז, ומובן שאין כוונתו על ההתנחלות לבדה, כי היא לא תצויר בלעדי הכיבוש וא"כ אין ספק כי כוונתו גם על הכבוש, וגם זה ברור כי לא כיון לומר דהכבוש על ידי מלחמה הוא מצוה, כי הלא בני ישראל מושבעים ועומדים בכל ימי הגלות להיות רחוקים מכל מזימות מרד ומעל חלילה, וא"כ נעלה מכל ספק כי כוונתו על הלקיחה הרצונית" וכן כתב עוד לפני הר' ריינס, גם הג"ר שמואל מוהליבר שנחשב בצה"ד לאחד מאבותיה הרוחניים במאמרו "מטרת נסיעתי לארץ ישראל" (נדפס בתחילת ספר "שיבת ציון" להרא"י סלוצקי) וז"ל: "והנה מה שכתב הרמב"ן שהיא מצוה לדורות ואפילו בזמן הגלות לרשת את הארץ ולשבת בה, כוונתו מבוארת שהירושה אינה על ידי מלחמה, שאין אנו יכולים ולא רשאים ללחום בזמן הזה, כמבואר בכתובות דף קי"א שהשביענו הקב"ה שלא נמרוד באומות שאנחנו חוסים בצילם (וכמו שהורו אותנו חז"ל בכמה מקומות לאהוב ולכבד לירא ולעבוד באמת ובאמונה את המלך והממשלה אשר בצילה מצאנו מחסה) ושלא נעלה בחומה, פירש"י ז"ל ביד חזקה, ועל כן המצות עשה של ירושה שנוהגת גם בזמן הזה אינה כי אם שנשתדל לקנות את הארץ מיד בעליה, וכל כברת ארץ שנקנה הננו מקיימים המצוה של ירושה".
כיהודי אסור לך להגדיר עצמך בשום הגדרה הסותרת את יהדותך ואין לך הגדרה סותרת יהדות יותר מאשר ציונות כי הא' ב' שח היהדות היא שייכותו של היהודי לבורא עולם והא' ב' של הציונות היא שאין קשר בין יהדותו של אדם להכרתו בבורא עולם. ומדינה שכל כולה נתייסדה כדי למרוד בבורא עולם ועוד בארמונו -בארה"ק אין צריך כלל להסבר שכל מי שכבוד מלך מלכי המלכים קצת חשוב בעיניו ימאס בה וייחל לביטולה ושיתוף פעולה עימה לא יהיה אצלו כלל בגדר שאלה.
קשר טלפוני תוכל ליצור עימנו בטל' 052-7687487.
בברכה, יואל.
תמוה מאוד שהמהר"ל לא ביצע, את מה שהוא עצמו הטיף לו...
לגבי זה שקבעת (?!) לקב"ה מהו הסימן ש"מחייב אותו" להפסיק את הגלות ("עצם ההתעוררות הלאומית וכו'"), ראוי שתמציא הוכחה לכך מספר תורני (מוסמך !) כלשהו, לפני שאתה דוחה סוגיה ערוכה בגמ' בכתובות (ג' השבועות), שנפסקה להלכה.
לגבי תחילת דבריך, אתם, בהשפעת רבותיכם מומחים "לקפוץ" כמה אלפי שנים אחורה (לתנ"ך או לתלמוד) להוכיח את טענותיכם, ובדרך למחוק את כל המסורה העוברת מדור לדור, בגלל הסבר המתיישב על ליבכם, כתוצאה מאידאולוגיה כזו או אחרת.