מאת: יוסי ליפקין
ט"ו חשון  ה'תשע"ב  00:55 

שאלה לרב יואל


הגעתי לדף הזה בשוטטות קצרה בדפי הפורום:http://www.yab.co.il/shirshur.asp?top_id=10702&m_id=10880

לא הבנתי מה אתה רוצה לומר שם שכתבת ש"החסידות נגמרה כבר מזמן" (בהודעה האחרונה), הרי יש היום הרבה חסידויות כמו חסידות חב"ד, ברסלב, גור, בעלז, ויזניץ', צאנז, קרלין, סלונים, תולדות אהרון, אמשינוב, צ'רנוביל, אלכסנדר, וורקא, ביאלה, לעלוב, קומרנה, סקווירא, קאפוסט, קרעטשניף, סאטמר, צ'ורטקוב, מודז'יץ, שינאווא, טשכויב, סקרנביץ, ספינקה, דעש, בוסטון, זווהיל, קוז'ניץ, קאליש, טולנא, בוין, סוכוצוב, סדיגורה, קוצק, קשאנוב וכבר רפו ידי מהקלדת שמות של חסידויות... מה זאת אומרת החסידות נגמרה?

 

השאלה לא דחופה, ואני יודע ששלחתי קצת הרבה שאלות, אז אפשר לחכות עם זה..

שבוע טוב ומבורך.

י"ז כסלו  ה'תשע"ב  02:00 

לא אני אמרתי זאת אלא גדולי האדמו"רים...


"וכבר הבאתי שדורנו הדור של עקבתא דמשיחא הוא הדור של שכחת התורה שאמרו חכז"ל ודרך הבעש"ט הק' נשתכח לגמרי מהדור וכל מי שרוצה ליטול את השם להנאתו ולטובתו אומר זה דרך הבעש"ט כחפצו ורצונו. וחסרי תבונה מתחשבים עם סיפורי מעשיות שרובם ככולם שקרים וכזבים ומשתנים מפה אל פה בשינויים מן הקצה אל הקצה, ואם אלו השקרים נכתבו אח"כ בספר סוברים שהוא ס"ת"

          (מרן האדמו"ר מסאטמאר זצוק"ל, ויואל משה, שלש שבועות סי' קפה')

"וכבר האיר לנו עינינו הגאון האדיר מרן הקדוש בעל ה"דברי חיים" ז"ל מרן דאתרן ורשכבה"ג "שלא לבטוח על דרכי החסידות של מרן קוה"ק הבעש"ט כי היה כהוראת שעה על משך מספר השנים הקצוב ולא לדורות עולם כי הוא טמיר ונעלם"

(פי צדיק-צאנז עמ' לט')

"וזה נמשך לערך מאה וחמישים שנה, כאשר מקובל מפי צדיקים קדושים אשר דרך הבעש"ט באה למאה וחמישים שנה להעולם עיי' בהקדמת ספר מגן אבות, וכן אמר הבוצינא קדישא הה"ק מצאנז"

(רבי אהרן ראטה, "שומר אמונים" מאמר פתחו שערים, עמ' רפז'.).

בברכה, יואל.

מאת: אברהם
י"ט כסלו  ה'תשע"ב  16:36 

אני לא חושב שזה סותר


הרי בשומרי אמונים בצאנז ובסטמר יש את כל ענין האדמורו"ת והתבטלות לצדיק וטישים, אז אני לא חושב שהם התכוונו שאין יותר חסידות אלא צריך יותר להתעמק ולהבין מה הם התכוונו באומרם 

"דרך הבעש"ט".

חוץ מזה מה לגבי לימוד חסידות זה היה שייך רק

ל 150 שנה? היום אי אפשר ללמוד תניא? בעש"ט על התורה? מאור ושמש?

כ"ד כסלו  ה'תשע"ב  03:35 

לגבי לימוד חסידות...


אכן יש כאן שלשה דברים שונים שצריך להפריד ביניהם. החסידות היתה דרך מיוחדת בעבודת ה' כפי אשר ראה צורך בעבודה זו הבעש"ט הקדוש תלמידיו ותלמידיהם. במהלך קיומה ופעילותה של דרך זו התגלתה גם תורתם של הקדושים אשר הלכו בה אשר היא ככל דברי תורה, נצחית
ולא משתנה. תורתם ועבודתם הביאה גם ליסודם של מנהגים שונים חלקם מנהגים שנתפשטו אצל כל או רוב החסידים וחלקם אופיניים ויחודיים לקהילות מסוימות בלבד. מתוך השלושה מה שהיה כהוראת שעה לתקופה המדוברת בציטוטים שהבאתי הוא רק העבודה המיוחדת של אותם דורות. דברי התורה שבכתב ושבע"פ ודאי ניתנים ללימוד (אם כי חלק לא מבוטל מהם מצריך זהירות באשר ללימודם מחמת זיקתו המובהקת לחלקי הסוד של התורה ככל אשר הורונו רבותינו לאורך הדורות באשר ללימוד חלק זה של התורה), וכן רבים מן המנהגים שיסדו גדולי עולם אלה בשעתו וקבלום עליהם תלמידיהם וצאצאיהם הם ככל מנהגי ישראל הקדושים ואין לזלזל בהם כלל.

 

מה שברור הוא כי אין שום ענין כיום לעשות מאנשים "חסידים" או לראות בהצטרפות לחסידות מסויימת "חיוב" וכד' כמו שמדברים הרבה עמי ארצות בלבוש חסידי בעיקר משתי הכתות הידועות אשר האחת התדרדרה עד כדי בדית משיח תוך התעלמות מוחלטת מדברי "משיחם" עצמו הסותרת את משיחיותו והשניה הפכה את "רבם" (אשר המתבונן יראה כי באמת כל קבוצה שם היא ה"רבי" של עצמה) לגדול יותר מכל רבותיו ורבותיהם עד משה רבנו ע"ה,וכבר קבעו חז"ל "ולא עם הארץ חסיד" והזהירו להתרחק משכמותם ולא לדור בשכנותם באשר הקלקולים הנובעים מחברתם ומההתקרבות להם וכל שכן מההליכה בדרכם הנלוזה הם מהחמורים ונוגעים ליסודות התורה (וגם בתוך קהילות החסידים הרבות בימינו הי"ו הם מורחקים ומנודים באשר גלוי וידוע כי לא מייצגים שום דרך ולא ממשיכים שום דרך אלא משנים ומסלפים הורסים וסותרים וגורמים נזק בלתי הפיך ליהודים תמימים המבקשים להתקרב לקב"ה ונופלים ברשתם בשלבי ההתקרבות הראשונים כשאין בהם עוד דעת להבחין בין בן תורה לעם הארץ. הקב"ה יצילם מידם ויגאלנו במהרה אכי"ר.

 

בברכה, יואל.

מאת: אלון
כ"ו כסלו  ה'תשע"ב  10:00 

אם אתה מתכוון לחסידות ברסלב(וגם לחב"ד)


תדע שהאדמו"ר מסאטמר זצ"ל מאוד העריך את ר' נחמן זיע"א, וגם החשיב מאוד את התיקון הכללי.
ט' טבת  ה'תשע"ב  02:15 

היא הנותנת...


אם אדם צדיק וקדוש וגאון עצום בתורה"ק כמו מרן האדמו"ר מסאטמאר העריך את רבי נחמן מברסלב ובכל זאת לא כתב בשום מקום ולא הורה לאף אחד מתלמידיו כי צריך להיות "ברסלבר" או חובה להיות באומן בראש השנה וכן שצריך להגיד את התיקון הכללי בכל מצב ולהפיץ את תורת רבי נחמן בכל רמזור נמצאת למד כי לא עם הארץ שרק אתמול נפקחו עיניו לדעת ולהכיר שיש בורא לעולם יכול בין לילה להיהפך למייצגו של רבי נחמן ולקבוע בשמו דברים שמאף אחד מגדולי דורנו והדורות הקודמים כולל אלה שהעריכו מאד את רבי נחמן לא שמענו אודותם אפילו ברמז. ולכן אינם מייצגים שום תורה ושום חסידות כי אם את דמיונם הפורה המסתתר מאחרי חיוכיהם האויליים ולא פלא שאת מרכולתם הם מתאמצים לשווק דווקא אצל חסרי הדעת הנמצאים בהמוניהם בכל רמזור ובכל צומת...

וכלל נקוט בידך- כל מי שמנסה לקרב אותך ליהדות שלא ע"י פניה אל דעתך אלא ע"י פניה לרגשותיך וכש"כ לחושיך ברח ממנו כבורח מן האש.

בברכה, יואל.

מאת: פני הדור
ט' טבת  ה'תשע"ב  06:32 

הכתות האלה מחריבות את היהדות


ברחוב נוצר הרושם כאילו מקיימים תרי"ג מצוות אם מדביקים על האוטו את הסטיקר עם הכיתוב (גם אם נוסעים בשבת):"נ-נח-נחמ-נחמן-נחמן מאומן". או שניתן להיות רשע גמור לאורך כל השנה ואח"כ לנסוע לאומן, להגיד שם התיקון הכללי והכל נמחק.