שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

הדברים מעוררים שאלות...

שלום לך מר אלחנן,

הדברים אשר מופיעים באתר (בספר, במאמרים ובסרט) מעניינים ומעוררים שאלות רבות.
1. האם זה בסדר שאנחנו יושבים היום בארץ במקומות בטוחים, כשבעצם מה שהביא לכך הוא אנשים בדור קודם ש"מסרו את נפשם" (במרכאות כפולות), והרי לדבריך הם עשו זאת בטפשותם, נגד ההלכה? האם אין כאן הנאה מעוברי עברה?
2. האם אין מצב כזה שבו מחוייבים למסור את הנפש גם לא על עבודה זרה, גילוי עריות או שפיכות דמים? האם כשיש גזרה של המלכות נגד מצווה מסויימת (כגון תפילין) לא מחוייבים למסור את הנפש כדי לקיימה? ובמקרה שלנו: כשהממשלה גוזרת נגד קיום מצוות יישוב א"י, האם לא מחוייבים למסור את הנפש על כך?
3. האם כל מלחמות ישראל בחטא יסודן? האם לא היה עלינו להילחם באף מלחמה? האם אין כאן "הבא להרגך השכם להרגו"?
4. ובאותו עניין: האם גם היום מי שמתגייס לצבא או משרת בצבא עובר עבירה? האם שוב אין כאן "הבא להרגך השכם להרגו"?
5. מישהו בפורום שאל אם יש הסכמות לספר. אכן היה עוזר לו הופיעו בספר מכתבים (לא הסכמות) של גדולי דורנו על העניין, ובמיוחד רבנים שנדמה לנו שהם סוברים כמונו (הרב מרדכי אליהו, הרב יעקב אריאל, הרב לאו - אולי הם לא הלכו שבי אחרי "מצוות יישוב ארץ ישראל" כמו הרבה רבנים אחרים?). האם אין ספר של אחד מגדולי דורנו החיים כיום שמסביר את העניינים האלה?
6. מדוע את רוב הטיעונים שהעלית אני שומע פעם ראשונה? האם החרדים בעצמם לא יודעים אותם? כששואלים אותם למה הם לא חוגגים עצמאות הם עונים "כי זו מדינת כפירה". אבל ע"פ דבריך, זו לא התשובה האמיתית, אלא "משום שהקמת המדינה הייתה כרוכה בסיכון חיי אדם, וזה אסור ע"פ ההלכה". שואלים את החרדים למה הם לא מתגייסים לצבא והם עונים:"תורתם אומנותם". למה הם לא מסבירים שעצם קיומו של הצבא הוא מוטעה מיסודו?
7. האם עלינו להימנע מקריאת ספרים או מאמרים של רבנים מסויימים שהזכרת? אני קראתי המון מאמרים נפלאים של הרב אבינר בעלון "באהבה ובאמונה". האם עליי לשכוח מהכל ולגנוז הכל? ואם כן - אילו עוד עלונים אתה ממליץ לגנוז?
8. יש בידי חומר בנושא הציונות הדתית. הייתי מעוניין שתקרא בו.

אודה לך מאד אם תגיב לדבריי.
נכתב ע"י: שמואל