שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

מחאה על ביזוי תלמידי חכמים

ב"ה
מראש אני מבקש סליחה אם מאן-דהו יפגע מדברי פה אין זו כוונתי
אינני יודע אם אני עושה דבר חכם בזה שאני כותב מיכוון שאיני אוהב בכלל להכנס לתוך מחלוקת שברמה כל-כך רדודה כמו שהיא מופיעה פה
אבל בכל זאת פשוט כמה הערות כדי לצאת ידי חובת מחאה בפגיעה בכבוד תלמידי חכמים
באמת חשוב מאוד לכל אחד לברר את דרכנו שהוא הולך בה אם היא אכן רצון הבורא אבל הצורה שההיא נעשת כאן היא לא טובה
אני חושב שאני מבין מה שעובר על דתיים לאומים שמשנים דרך וכותבים ספרים כמו "דת הציונות" כי גם אני עברתי דבר דומה: לומדים בישיבה-תיכונית ובשלב מסוים מבינים שהתורה היא הדרך היחידה שצריך לחיות בה ושואלים את עצמנו האם אכן יש בציבור הציוני-דתי משהו שיכול להגיד לנו מהי דרך התורה או שמא מי שיודע מהי דרך התורה הם החרדים (כי הם היחידים שלומדים אותה), בשלב זה לאור המסירות נפש שיש לחרדים על התורה לעומת החברים בישיבה התיכונית נראה שהתשובה היא האפשרות השניה וזואכן בעיה ידועה בציבור הדתי לאומי
אבל מי שלא מסתפק בחברים מהישיבה התיכונית ונושא עיניו אל ההנהגה התורנית של הציבור הדתי לאומי רואה שאנו לא קטל-קניא: ישיבות גבוהות וישיבות הסדר שיש בהם תלמידים ששוקדים על התורה יומם ולילה ובמסירות נפש גדולה (פלוס עוד 2 יתרונות שיש מבישיבות חרדיות:
1 הלשמה שלומר אין לימוד תורה כדי להפטר מהצבא כי עושים וכן לא לומדים בשביל פרנסה כי שערי העבודה פתוחים לפננו וגם שידוך וגן טוב לילדים אפשר למצוא גם אם אתה לא היתה בישיבה ואעפ"כ לומדים תורה לשם התורה
2 למוד התורה בכללותה כלומר גם שפרי אמונה וכולם: כוזרי,רמבם,מהרל,רמחל,תניא,ר צדוק,רב קוק ועוד)
וכן בתחום הגדולים אין לנו בכלל מה להתבייש
בשלב ברור זה יכול הספר "דת-הציונות" עוד להשפיע אם כי ברור יסודי יביא למסקנה שיש מחלוקת בין גדולים שאלו ואלו דא"ח
שלב הבא זה ברור ענייני של השיטה ובטח לא ציטוט מפה וציטוט משם והסקת מסקנות רדודה מי שעבר את ברור זה הספר דת הציונות רק יגרום לו גיחוך בחינת דברי ר' נחמן מברסלב:"מי שטעם יין הונגרי שוב לא יוכלו להטעות אותו" כלומר אתה רואה שזו תורת אלוקים כפי שחז"ל בכל הדורות למדונו ואיך שזה ממש מה שההלכה אומרת לנו ואיך שזה מה שהאמונה דורשת מאיתנו כפי שכתוב בספרי הפנימיות של הקדמונים וטענות רדודות כדוגמת מה שמובא באתר לא משפיע כלל ובכלל לברור מהמדרגה הזאת צריך יותר מאתר ומספרון אלא עבודת רצינית של גדול-דור (מה שעשה הרב קוק זצ"ל)
אעפ"כ נשיב מעט תשובות בדרך הברור הראשונה:
1אף לשיטתך נראה שאתה מסכים שיש לנו קצת ת"ח רציניים רק שטעו בדבר זה (לדוגמא:הרב אלקעי הרב אלישברג רבי יהושע מקוטנא הרב ישעיה שפירא האבני נזר המשך-חכמה הנצ"יב רבי עקיבא יוסף שלזינגר רבי ראובן מדיננבורג החפץ-חיים האדמו"ר מקוצק פילוב האדמו"ר מאוסטרובוצה הרב יששכר שלמה טייכטאל הי"ד הרב קוק הרב צבי יהודה הרב הנזיר הרב חרל"פ הרב קאפח הרב כהנמן הרב הרצוג הרב הדאיה הרב עוזיאל הרב עמיאל הרב מימון הרב מנחם כשר הרב חיים דוד הלוי הרב גורן הציץ אליעזר הרב גץ הרב מן ההר הרב יוסף דב הלוי סולובייצ'יק הרב ישראלי הרב שפירא הרב אליהו הרב אבינר הרב אריאל הרב דב ליאור הרב טאו הרב מלמד וז רשימה חלקית שנלקחה מתוך שאלה של מרכזנית (שאגב לא הבנת את כוונתו ברוב השאלות אבל זה משהו אחר) ויש עוד 4 כרכים של גדולי ישראל שחיו בימי טרום הציונות וראשית הציונות שתמחו ברעיון הציונות אז איך כל-כך הרבה טעו בדבר שכ-ך פשוט לשיטתך
2 ואני אביא דברים ששמעתי כדי להצדיק את הצדיק מרן הרב קוק ודרכו:
עיין בספר "מלאכים כבני אדם" מובא שם שהחזון איש פעם היה בדרשה של הרב קוק ועמד כל הדרשה (ראיתי גם תמונה של זה) וכשהציעו לו לשבת אמר שהוא לא יכול כשספר תורה עומד...
או ר' איסר זלמן מלצר שאמר כשנפטר הרב קוק נשבר עמוד השדרה של עמ"י
וכן אמר לאחד מהגדולים "שאנו גדולים עד פתח ביתו של הרב קוק
או ששאלו את הרב אלישיב שליט"א (שאגב מי שהעלה אותו לארץ שידך אותו וערך את חופתו היה הרב קוק) שאלה השיב הרב פסק כך שאלו אותו מי זה הרב ואמר הרב זה רק הרב קוק
וכן ר שלמה זלמן אוירבך עם אביו קבוע בסעודה שלישית אצל הרב קוק ואמר שהוא טועם שם טעם של העולם הבא עד שהוא מפחד שינקו לו מהעולם הבא שלו וכן מספר (מובא בתורה המשמחת) שכשהיו צריכים שיחת מוסר היה מסתכל דרך חור המנעול על הרב קוק לומד
גם לגבי כל בעיה שיש בספרי הרב קוק מסופר שהדבר גם הפריע לבנו הרב צבי יהודה ושאל פעם את אביו אם לשנות משהו ואביו השיב לו שלהכל יש מקור בכתבי האר"י וכן הרב הנזיר אמר שלאורות הקודש הוא נעזר במאות ספרי קבלה (אז פשוט מגוכך שמשהו שלא למד את כתבי האר"י ואינו יודע אפילו שמות של מאה ספרי קבלה יוכל לדחות את הדברים אלא לכל היותר יכול לעורר שאלה וב"ה ישנם תשובות למי שמחפש או להגיד שזה לא דרכו)
ועוד לר צבי פסח פראק היה נכד שנעשה ברסלבר והבן של הגרצ"פ שאל את אביו מה דעתו וענה שהרב קוק אהב את ספרי ר' נחמן אז סימן שזה בסדר
ולסיום אין צורך להבהל מדרך שונה ביהדות כמו ב"ה-ב"ש חסידים-מתנגדים מקובלים-פשטנים אלא ת"ח מרבים שלום בעולם
הרחמן הוא יפרוש עלנו סוכת שלומו





נכתב ע"י: יהודי פשוט