שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

המשך- בין הטוב ובין הרע

אגב גם בספר בעיות הזמן (של הרב ראובן גרוזובסקי ויש לציין שלא ראה את הספר ויואל משה כי נפטר עוד בתשי"ח) שכותב צד להתיר את הבחירות (אף שלמעשה לא התיר) כתב שלמעשה זה אסור משום התחברות לרשעים אך כותב כמה תנאים שאם יקימו אותם "אולי אפשר" שאין זה יהיה בגדר התחברות לדוגמא שהחכי"ם יהיו "אנשי חיל יראי אלקים אנשי אמת שונאי בצע וחכמים שיהיו יודעים אשר לפניהם אשר יוכלו לדבר את אויבים בשער" ,וכן שצריך שיהיה ההתחברות כאילו כפאו שד שלא להנות מזה (כסף וכבוד וכד') כעין עבירה לשמה כיעל ואסתר ,וכן עתון האגודה צריך לדבר ולצאת נגדם במלחמה גלויה וצריך כל פעם שמתאספים יראי ה' את פחיתות המינות ורעתם ואיסור התחברות עמהם ולהוסיף חומרות בזה",וכל התנאים האלו ועוד לא יתקימו כלל ועוד בתחילת המדינה המודיע חגג את יום העצמאות וכן כיבדו בגלוי את ראשי הכופרים ועד היום בכל עיתוני האגודה מתיחסים אל המדינה לא כאל מרידה בהקב"ה אלא כאל "מדינת ישראל" וכל הזמן קוראים לה "ישראל" רח"ל. וחוץ מהחילול ה' זה גם הסתה למינות רח"ל,וכן מכבדים הרבה כבוד וכסף מהציונים והחכי"ם ידוע לכולם שהם מקולקלים בדעות כוזבות וכן משתפים פעולה ועוזרים לשמד שעושים הציונים ומה יותר צריך מהודאת בעל דין ששוה יותר ממאה עדים שדרעי אומר שהוא פעל להקים נח"ל חרדי וגפני אומר שתומך בגיוס חרדים לצבא ופרוש ואייכלר ועוד משנים ומכניסים לחינוך החרדי לימודי ליב"ה שאסרו כל גדולי ישראל באיסור חמור ועיין בזה בארוכה בספר דמעות של מלאכים (טל' - 0794946800).
וכל זה רק לענין התחברות לרשעים שלדעתו אולי אפשר להתיר לצורך הצלת הדת בתנאים מסוימים אך בויואל משה מבואר שיש כאן איסורים של יהרג ואל יעבור ולכן אף לצורך הצלה אסור ואנו לא מסתכלים אם כדאי או לא אלא אם אסור או מותר ואם הגוים אומרים תביאו לנו יהודי אחד ונהרגהו ואם לאו נהרוג כולכם אסור ואם תגיד זאת היום יחשבו שאתה משוגע שהרי בכל מקרה יהרגו כולם ואעפ"כ אסור כמו"כ לענינינו וכמו שכתב בויואל משה סימן קיח שאפילו "כל נביאים שבעולם אין בכחם להתיר זה אפילו בשביל להחזיר כל ישראל בתשובה".
ורציתי להעיר שגם לעצם ההתחברות כבר מבואר בויואל משה(סימן קטז ועיין גם בקונטרס מלכות תיהפך למינות של רבי עמרם בלוי זי"ע) שרבותינו אחזו שאסור להתחבר לכת מסיתים ומדיחים כמו הציונים אפילו כדי לתקן הדת כי התורה גילתה לנו שע"י התחברות למסיתים ומדיחים בודאי ימשך אחריהם בדיעותיהם ומעשיהם הרעים וגם התורה גילתה לנו שא"א לתקן הדת ע"י התחברות למסיתים ומדיחים כי רק ע"י התבדלות מהם יהיה הצלה.
אך אין כאן המקום להאריך בראיות על זה ואי"ה אולי נכתוב על כך פעם אחרת.
וכן כתב שם בבעיות הזמן שאסור להתקוטט ולבזות את הנטורי קרתא (מה שהיום כן מתקוטטים אבל נעשוב את זה בצד כרגע) מכמה טעמים וכתב באחד הטעמים "השלישית שבעיקר הדבר צדקו הנטורי קרתא שצריך לצאת במלחמה גלויה בדברים שהם ביהרג ואל יעבור (היינו גזירות שמד) ואף בית הדין הסובר שלפי המצב דהאידנא הדרך של לדורון יותר טובה לתכלית הלא מבין כל אחד שהמצב יוכל להשתנות לרעה חלילה מה שעלול מאד להתרחש על פי הסברה הישרה ואז מוכרחים כולנו ע"פ הדין להיות כנטורי קרתא ועוד יותר מהם" עכ"ל.

נכתב ע"י: דניאל