שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

תשובות לשאלותיך...

א. כוחי ועוצם ידי פירושו שאדם/ציבור תולים הצלחה אמיתית וחיובית בפעולות של עצמם ולא בחסדי ה' יתברך כלפיהם. בצה"ד המשוואה היא "כוחם ועוצם ידם של אפיקורסים ומומרים להכעיס מסיתים ומדיחים עשו לי את החיל הזה" כלומר, הם מכנים את החורבן וההרס כ"הצלחה" ואח"כ מיחסים הצלחה זו לכוחם ועוצם ידם וה"צדיקים" שבהם עוד מיחסים "הצלחה" זו לקב"ה ורואים בכך אמונה חזקה בהשגחה פרטית מבלי לשים לב שהם כופרים בעיקרי האמונה של שכר ועונש ובכל התורה כולה (והאבסורד הגדול הוא שהם מתפללים שלש פעמים ביום 'ולמינים אל תהי תקוה ואח"כ שרים בערגה ובהרגשה של קדש את התקוה של המינים...)

ב. אם יש צורך בצבא כי בכל מדינה יש צבא אזי לא ניתן להקים מדינה כי לניהול צבא צריך מלך ישראל, וסנהדרין, ואורים ותומים וכהן משוח מלחמה ולכן מדובר על מציאות שהיא הלכתא למשיחא גם מצידה ההלכתי וגם מצידה המציאותי כיום.

ג. אמונה אין פירושה התעלמות מהמציאות הגשמית אלא הבנה כי גם למציאות גשמית יש שרשים רוחניים. ואם כרגע יש מציאות שאפיקורסים שאין להם יראת שמים מינימלית ולכן חיי אדם הפקר בעיניהם עד שמוכנים לסכן חיי אדם בשביל תאוותיהם ויש אפשרות בהשתדלות כלשהי למנוע זאת מהם השתדלות זו היא לא מנוגדת לאמונה אלא חובה מדין "לא תעמוד על דם רעך" וכמו שדרשו חז"ל במצות מעקה על הפסוק "כי יפול הנופל ממנו" (שלכאורה קשה שהתורה מכנה אותו נופל עוד לפני שנפל)-"ראוי היה ליפול מששת ימי בראשית אלא שמגלגלין זכות ע"י זכאי וכו' והיינו שההשתדלות והאחריות שבדרך הטבע לא ינזק אדם אינה חסרון באמונה אלא חובה על המאמין והדברים פשוטים ואם אדם חפר בור ולא כיסה אותו או פשע בשמירה על חפץ הוא חייב לשלם את הנזק שנגרם ולא יוכל לפתור עצמו בטענה כי הוא מאמין גדול ומה' נגזרה על הניזק הגזירה שיינזק (ואע"ג שגם זה נכון)

נכתב ע"י: יואל אלחנן