שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

תשובות לשאלותיך...

א. מפני שהם מחזיקים בידיהם של הכופרים ורואים בהנהגה של כופרים על כלל ישראל "אתחלתא דגאולה", ולומדים ומלמדים את דעותיהם הכפרניות של כופרים אלה בבתי הספר שלהם ועולים לקבריהם בטיולים שנתיים ומהללים אותם. יש ספר שכתבה בתו של הר' נריה (תלמידו של הר' קוק ומי שמכונה "אבי דור הכיפות הסרוגות"). בספר היא מביאה קטעים מיומן אישי שניהל בעת היותו תלמיד ב'מרכז הרב' (הישיבה של הר' קוק) ובו היה נריה כותב מה למד לפני השינה וכותב שם שלמד כתבי אחד העם יחד עם רמב"ם וגמרא ומשניות, והוא מסביר שם מדוע לא חשש לקרוא בספרי כופרים כמו אחד העם-מפני שהר' קוק לימד אותם שכשלומדים תורה בעיון אז אי סתירה בין אחד העם וביאליק לתוה"ק (עפ"ל).

ב. במצב שאתה מתאר ודאי שאין צורך בצבא כי אין שייכות של מלחמה אם הדברים נעשים בהסכמת כל האומות וודאי שמותר להקים ישוב או קהילה של יהודים בכל מקום בעולם באופן הזה ובתנאי שלא להגדיר זאת כמלכות המייצגת את כלל ישראל ושהכל יתנהל על פי תורה (כי ישוב שלא מתנהל עפ"י תורה לא יכול להיקרא ישוב יהודי).

ג. ודאי שמרן הגרי"ז כמו כל גדולי ישראל התיחסו לכלל הסכנות הכרוכות בהשתלטות התנועה הציונית על כלל ישראל ובראשן הסכנות הרוחניות והתוצאות המסוכנות שלהן גם מצד עצמן וגם מצד הגברת חרון אף ומידת הדין כלפי כלל ישראל אלא שכיון שהצגת את המדינה בשאלתך כקיום של ונשמרתם מאד לנפשותיכם הבאתי מדברי מרן הגרי"ז שאדרבה חשש להקמת המדינה מטעם של ונשמרתם מאד לנפשותיכם.

נכתב ע"י: יואל אלחנן