שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

לגבי ההאשמה בכפירה וכוחי ועוצם ידי...

ראשית, העובדה שהצבא הוקם ע"י כופרים וש"כוחי ועוצם ידי" היא סיסמתם מאז ועד היום יחד עם העובדה שמאז הקמתו עומדים בראשו כופרים ו/או מומרים להכעיס היא גלויה לעין כל ואף אחד מראשי הצבא לא ניסה בעבר ולא מנסה כיום להכחיש זאת אפילו למראית עין בלבד אלא מתגאים בכפירתם ובכוחם ללא הרף.  
שנית, גם אם הסיבה למלחמה כזו או אחרת היתה כמו שאמרת בבחינת חיוב מן הדין להגן על עצמם ועל אחרים זה עדיין לא סותר את האשמה של כוחי ועוצם ידי שפירושה תליית ההצלה או ההצלחה של המלחמה בצבא ולא ברחמיו של הקב"ה.
לגבי שאלתך באשר לקיום צבא הגנה במדינה שהיא על פי תורה, שאלתך זו בטעות יסודה כי היא מתייחסת למושג מדינה כמושג העומד בפני עצמו ויחס התורה אליו יהיה בהתאם להתנהלותו על פי תורה או בניגוד לתורה אבל אין הדברים כך. מה שנקרא בעולם 'מדינה' נקרא בתוה"ק 'מלכות' ולהקמת מלכות צריך תנאים הלכתיים ותנאי מציאותי. התנאי הבסיסי ההלכתי הוא שמינוי מלך מצריך נביא וסנהדרין של עא' דיינים (יש נידון אם בדיעבד כשאין נביא ניתן להסתפק בסנהדרין בלבד אבל אין בזה נפק"מ לנו כי גם סנהדרין אין לנו היום). התנאי המציאותי הוא שיד ישראל תקיפה על עכו"ם בכל גבולות המלכות והמבחן הבסיסי לקיום תנאי זה הוא האפשרות לבער ולעקור את כל העבודה זרה שיש בא"י. במציאות היום לא מתקיימים התנאים ההלכתיים ובטח לא התנאי המציאותי הנ"ל  ולכן האפשרות לחדש בא"י מלכות ישראל תהיה רק ע"י מלך המשיח. (אגב, גם הקמת צבא נשללת מכח האמור לעיל כי רק מלך ישראל יש לו סמכות לכוף את ישראל לעבודת הצבא)
עד אז להגיד מדינה על פי תורה זה כמו להגיד בית בושת על פי תורה או אכילת חזיר על פי תורה. לגבי "ונשמרתם מאד לנפשותיכם"-אם ציווי זה היה לנגד עיניהם של ראשי הציונות אזי כל ההרפתקאה המסוכנת הזאת של הקמת מדינה היתה נשארת בדמיונותיו של הרצל ואז הבריטים היו ממשיכים לשלוט בארה"ק ויהודים וערבים היו חיים בשלוה זה לצד זה בלי שפיכת דמם של ישראל כמים בלמעלה ממאה שנה ומבלי שהישוב היהודי בארץ ישראל יהיה בסכנה קיומית מוחשית (שכיום עם הצבא ולמרות הצבא היא מוחשית וקיימת ביתר שאת ומי שמשלה את עצמו שהצבא הציוני יכול להגן על יושבי א"י מכל האיומים הקיומיים מסביבנו או אפילו מחלק מהם אינו מביט נכוחה על המציאות וזה עוד לפני שיש לאיראן נשק גרעיני מוכן לשימוש רחמ"ל.
ואדרבה, תוכל לראות מכתבים של מרן הגרי"ז מבריסק שהיה כבר בא"י בתקופה שלפני הקמת המדינה שכותב ומזהיר כי הקמת המדינה היא מסוכנת ועלולה להביא לשפיכות דמים שאין לתאר ומזהיר מפני כך ולמותר לציין שדבריו היו דוגמא מוחשית ל"איזהו חכם הרואה את הנולד"...

נכתב ע"י: יואל אלחנן