שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

לגבי הר' יצחק שילת איני מכירו...

וכן אינני מכיר את ספרו בין החסידות לראי"ה (ושמח על שהודעת לי כי יש ספר כזה כי נתקלתי בשמו ובמה שמציג עצמו כתלמידו של רבי גדליה נדל ורציתי לתהות קצת כעל קנקנו. מה שאני כן יודע זה שיש ספר שנקרא "מילי דהספידא ודברי הערכה על הגאון רבי גדלי' זללה"ה שי"ל ע"י בניו ותלמידיו המובהקים (קבלתיו מהגאון רבי בערל וינטרוב זצ"ל) ושם מובא כדברים הבאים:
לגבי הר' קוק: מובא שם בעמ'  קז' אות ד' בזה"ל: בשיחה בעניני עסקנות ומערכות היהדות, איך שצריך שיהא לפי גדרי הלכותיה של תורה, אמר, יש שהמערכה דורשת לפגיעה באיזה אישיות, צריך להבחין, אם האישיות כשלעצמה היא שלילית ובפשיעה ומחוץ לגדרי מסורת היהדות. ויש שאפילו אנו מסופקים או גם יודעים שאינו פגוע בשורש, אבל לפי המצב להצלת הדור עלינו לעשות חובתנו, אולם באופן כזה, יש לכוון החיצים על הנושא בעיקר. ובעמוד הבא (עמ' קח' אות ו') הובאה דוגמא על האופן הראשון שהאישיות בעצמה היא מופרכת ושלילית והדוגמא לכך היא לא אחרת מהר' קוק עצמו וזה הלשון שם: "דוגמת אישיות מופרכת ושלילית בהחלט, הוא ה' קוק, ראיתי כתביו, וזה איום, כמו כן ה' עמיאל [היה בשעתו רבה הראשי של תל אביב וממנהיגי ה"מזרחי"], זכורני, שרבינו החזו"א, כשביקר אצל מגיד שיעור ששירת אצלו, השליך את ספרו במרפקו לארץ".
ולגבי מה שהבאת בשמו של הר' שילת שבמלחמת ששת הימים רצה הגר"ג נדל להתגייס לצבא הנה הדברים הם מופרכים לגמרי שהקטן שבתלמידיו של מרן החזו"א ירצה להתגייס לצבא כל שכן כשמדובר באחד מהמובהקים שבתלמידיו וגם בזה מופיע בהאי לישנא בספר הנ"ל עמ'קי'-קיא' סעיפים ב'-ג וכן סעיף ח': ב. "לא השתתף בבחירות למוסדי המדינה, וכן היתה השפעתו על ההולכים בעקבותיו וכן שלל קבלת תקציביהם [היפך לגמרי ממה שמספרים הח"כים של יהדות התורה בתעמולתם באשר לדעת החזו"א ותלמידיו על השתתפות בבחירות]. 
ג. בהתחלת השתלטותם שהיה מחסור במזון, והיו מחלקים עפ"י כרטיסים, ודרשו לזה פנקס התיצבות לצבאם, ומכיון שלא הזדקק להם שלח את אשתו ע"ה, לבקש אישור המזון, בלי לחוש מהתוצאות העלולות ושם יש הפניה להערה בשולי העמוד וז"ל: בעת התחלת השתלטותם שע"י זה נגרם המלחמה על יושבי הארץ ואז היה סכנה חמורה נתן יד לביצורים וכדומה, אולם מיד נוכח בהפקרותם בנפשות ופירש וערק]. ח. על אף חולשתו הרבה בערוב ימיו, השתתף בעצרת המחאה הגדולה שהתקיימה בבני ברק, נגד התרת ההצטרפות לצבא המדינה.
וראה בספר הנ"ל (עמ' קנו') אזהרת גדולי הדור להזהר מחומר המובא או מודפס בשמו של רבי גדליה נדל שלא ע"י תלמידיו המובהקים ובניו ולפי מה שכתבת (שהר' יצחק שילת כותב שרצה להתגייס במלחמת ששת הימים) נראה שגם לר' שילת כיוונו גדולי הדור בדבריהם.

נכתב ע"י: יואל אלחנן