שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

המקור הוא ב'דברי שמואל' פר' נח...


להרה"ק ר' שמואל מסלונים זיע"א וכתב שם על פס' בא אתה וכל ביתך אל התיבה וז"ל: "והנה איתא במדרש, כי בימים שלפני הגאולה האמיתית כאשר יצטרכו כבר להקים את בית המקדש יתפלגו בנ"י לשני צדדים, הכשרים באמת יחפצו באותו כהן גדול שהם יבחרו בו כמתאים לעטרה זו ואילו הפורקים עול יאמרו שהם היהודים האמיתיים והם הם שצריכים לבחור את הכה"ג לפי הבנתם, ויכריעו אז ביניהם כדרך הבחינה שהיתה בימי אליהו ז"ל, דהיינו שיעשו ביניהם סימן שכל מי שיענו לו באש מן השמים האמת אתו, והנסיון הגדול יהיה אז באופן זה שהאש מן השמים תרד לצדם של אלו שהתרחקו מן התורה והם יצליחו במלחמתם, אך זה יהיה הבירור האחרון כי הכשרים באמת לא יתבטלו אפילו בפני המופת הזה, והעצה להחזיק מעמד במצב נורא זה לכל יהודי הוא שיהיה מקושר לצדיקים וליהודים כשרים המקושרים לתורה, כי התורה היא נצחית, ובכח זה אפשר להחזיק מעמד בכל העיתים והמצבים.

ובספר 'קול יעקב' (לרבי יעקב טיטלבוים תלמיד מרן רבי מאיר אריק זצוק"ל, עמ' פב') הביא מה ששמע בשם הרבי מרוז'ין שאמר: " תדעו יהודים שלפני ביאת המשיח יחזור על עצמו הדבר שהיה בהר הכרמל שירד אש מן השמים לאלי' הנביא. אלא, שלעתיד לבוא האש ירד לנביאי הבעל, ויצטרכו לטפס על קירות חלקים כדי להחזיק עצמם באמונה". והוסיף הרוז'ינער שהעצה לזה הוא: "היאספו ואגידה לכם", פירוש התכנסו ותעשו אגודה אחת "את אשר יקרא אתכם באחרית הימים" שעמלק יתאמץ בכל כוחותיו להתעות את בני ישראל מן האמונה.עכ"ל. כשיהי' קר לכם מכל הצרות בעת חבלי משיח, אין עצה אלא להתאסף יחד. וזהו הדבר היחיד שאני מבקש מכם שתאמרו לאחרים, אולי יהי' בזה חיזוק באמונה ויועיל לעמוד בנסיונות.

 

לגבי הר הבית, אין איש יודע מה שיהיה עד שיהיה. דבר אחד ברור שאם בשעת ביאת המשיח תהיה קבוצה של משוגעי הר הבית (אותם מדומיינים שחושבים שמותר להם לעלות להר ודם כל הרוגי הפיגועים האחרונים כתוצאה מהתגרותם המיותרת בערבים על ידיהם וע"י הרבנים המורים להם כן ע"י גילוי פנים בתורה שלא כהלכה) על ההר הם יגורשו משם הרבה לפני שיגורש משם איזה ערבי.

 

בברכה, יואל.


נכתב ע"י: יואל אלחנן