שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

שלום וברכה שוב,

שוב אומר כי הנני נהנה מתשובותיכם המחכימות ומדבריכם הנאמרים בחן ובטעם. אמנם אציין כי איני מסכים עם הדברים, ואסביר (דבריי מתייחסים לדברים המצוטטים בשם הויואל משה בעניין הרוב):
הרוב עליו הינני מדבר הוא רוב גדולי ישראל שאחריהם יש ללכת לא מפאת "אחרי רבים להטות" אלא מפאת הסברה הנותנת כי יש לילך אחר רוב. הליכה אחר רוב מניין ובניין גדולי ישראל היא ההגיונית והטובה ביותר עבור בן התורה הנאלץ לבחור על דרכו בחיים. 
לא מדובר בעלונים ופרסומים אלא מדובר בגדולי ישראל שאומרים ופועלים שהציבור יבחר ויצביע - כן הגריא"ל וכן הגר"ח. 
ואמנם אנו מכירים את הויואל משה ואנו מכירים את הטענות השונות שלא להצביע, אך מה לעשות שגם הם חכמים מאיתנו והם מכירים גם כן את הדברים. ואעפ"כ ולמרות הכל אומרים להצביע - ועלינו לציית להם אעפ"י שנראה לנו אחרת מפאת חקירה ובדיקה שעשינו. וכאן עלינו לבטל דעתנו ולהכיר בחכמתם הרבה של גדולי ישראל. 
במאמר מוסגר יאמר: אכן היחיד יודע להסביר לעתים את דבריו שלא תמיד יש לילך אחר הרוב... גם אצל הרב מאזוז מצאנו כן וגם אצל חיים אמסלם מצאנו כן (להבדיל) גם אצל הרב אמנון יצחק מצאנו כן, וכל יחיד יודע להסביר מדוע אין לילך אחר הרוב במקרה שלו, אבל אף במקרה זה עלינו להקשיב לרוב... 

בכל מקרה, גדולי ישראל דימינו מורים להצביע ועל כן הם יודעים טוב מאיתנו (למרות שחיתויות שיש ועסקנות לא כהלכה וכו' וכו' וכו'). לכן עלינו לבטל דעתנו. 




נכתב ע"י: ידידיה