שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

ראשית הרשה לי להעיר לך חוסר ההגינות...


שבדבריך. זכותך לערער, להשיג או לא לקבל את הדברים הנכתבים כאן על ידי. אך אין זה הוגן להציג דברים שלא נאמרו על ידי כלל כאילו נאמרו על ידי ואז להשיג עליהם. בדברי לעיל ובכל דברי בפורום לא טענתי שמאן דהו "מסובב ומטה את פסיקותיהם של גדולי ישראל" ולא ערערתי על הסייעתא דשמיא המלווה אותם. מה שטענתי (ואני עדיין טוען) הוא דבר אחד: העסקנים בהיותם מבצעים מעשים הנוגדים במפורש את דעת גדולי התורה שולחיהם אינם נאמנים לומר מה דעת התורה של גדולי ישראל בין אם זה במסגרת העיתונים של מפלגותיהם ובין אם זה בכל אמצעי אחר, והקשר המסוים שיש בין גדולי ישראל לעסקנים אינו חותמת של כשרות על כל מעשיהם. והדברים נכונים הן לגבי הפלג הבני ברקי והן לגבי הפלג הירושלמי (וכיון שחשדתני בהשתייכות אליו אומר לך כי לפני מספר חדשים דפק על דלתי אברך ואמר שרוצה לשוחח אתי בהקשר לספר 'דת הציונות'. הוא דבר גדולות ונצורות על החובה לחזק את ההשקפה בעיקר בקרב בני התורה ולבסוף התברר שמטרת ביקורו היתה שאחתום על מנוי ל'הפלס' כדי לחזק את העיתון ואת עולם התורה וכו'. השבתי לו כי אכן אמר הרבה דברים של טעם אבל דיבורי אידישקייט גבוהים שהתרגום שלהם למעשה הוא החדרת נציג לעירית ירושלים ולעירית בני ברק, בעיני אין להם שום ערך) ופשוט הוא שמטרתם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי והגר"ש אויערבך רחוקה ממטרותיהם של הפוליטיקאים בשטח כרחוק מזרח ממערב. וגם זה ידוע היטב לגדולי ישראל (אין לי ספק כי די לגראי"ל שטיינמן ולגר"ח קנייבסקי בחמש דקות של שיחה כדי לעמוד על טיבם של הח"כים ומטרותיהם) אלא שאני טוען שתמיכתם בעסקנים אלה היא למרות מהותם ולא מחמת מהותם וראה דברי הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל שהבאתי לעיל בתשובתי לחזקיה.

ובאשר לטענה כי יתכן שיצליחו להטעות גדול או לרמות אותו ראה בספרו של הר' אלעזר שולזינגר (שזכותו בהוצאת הספר 'דת הציונות' לאור גדולה ביותר) שם מביא איך רימו את מרן הסטייפלער והטוען שרימו אותו הוא לא אחר מאשר מרן הסטייפלער עצמו (ואין זה פחיתות למרן הסטייפלער כלל וכמה וכמה גדולי ישראל הודו בכך וקוננו על כך בכל הדורות) ובספר משיחי השקר להרב בנימין שלמה המבורגר (מהדורה שניה תשס"ט) הביא מה שדן לפני הגר"ח קנייבסקי על שביקרו את מה שכתב בספרו שרבי עקיבא טעה כשחשב את בר כוזיבא למשיח והשיבו הגר"ח: "מדברי הרמב"ם מוכח שרבי עקיבא טעה ואינו חולק בזה על שאר רבותינו. אין שום חשש ופקפוק בפירסום דברי אמת אלו של חז"ל שרבי עקיבא טעה, כי כל אדם עלול לטעות, כפי שאמרו חז"ל על משה רבינו ואחיה השילוני" ועיי"ש (נספח ב' בסוף הספר עמ' 679-681) מקורות נוספים שהביא שם וביניהם דבריו הנפלאים של רבנו הרש"ר הירש בפירושו על התורה (בראשית יב' י').

 

בברכה, יואל.


נכתב ע"י: יואל אלחנן