שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

שלום וברכה שוב,

אני נהנה מתשובותיכם המחכימות, חן חן וישר כוח. אמנם ארשה לעצמי, אני הקטן, להעיר את אשר נראה לי:
אכן רבים וגדולים אמרו שלא להצביע בבחירות, אמנם יש לנו את גדולי ישראל שלפיהם אנו צריכים לנהוג וודאי שבכל דור יש כמה וכמה גדולים אמנם עלינו ללכת עפ"י רוב גדולי ישראל שבכל זמן וזמן. 
ולדוגמא, גם הגר"ש אויערבך ת"ח גדול ועצום אך כאשר מדובר במחלוקת כנגד הרב שטיינמן, הרב שטיינמן ידו על העליונה בעניין זה של הנהגת הדור. והדברים נראים בעליל (וכפי שכתבתם במאמרכם אודות גדולי ישראל). 
ולכן יש לנו לנהוג עפ"י גדולי ישראל בנושא זה. ולא מדובר עפ"י עיתונים וכדו' אלא ממקורות ברורים - גדולי ישראל בעצמם שאמרו ללכת ולהצביע והצביעו בעצמם ואחריהם כל ראשי הישיבות והגדולים כולם פה אחד. 
ואיני שולל את אלו שלא הצביעו והיו גדולים וחשובים אמנם יחד עם זאת, גדולי ישראל באיכות ובכמות המצביעים ושאומרים להצביע בדורנו - רב חילם. 
ובכלל אין לשכוח שבכל דור עלינו ללכת עפ"י גדולי ישראל של אותו דור שהם יודעים את המצב ואת התורה טוב מאיתנו ולכן אין לנו לבוא ולהקיש שאם החזון איש לא הצביע אז - סימן שהוא אוסר להצביע וכדו'. אלו דברים לא נכונים בעליל ואין נכון לדון כך מצב בפרט שגדולי ישראל דימינו מורים איפכא ועימם רוב ראשי הישיבות. והקושיות שלנו לא ישנו מאומה... 

עם הרבי מסאטמר כולם מסכימים, אמנם הגישה כיצד להילחם בפועל - זו המחלוקת. אם לא היו יכולים להשיב לרבי מסאטמר לא היו גדולי ישראל מורים להצביע ולהעביר מאות אלפי בני ישראל באיסורים חמורים... חלילה מלומר כן. אבל זה סתם טענה המסתעפת לאמור לעיל. 



נכתב ע"י: ידידיה