שליחת תגובה להודעה בפורום

זו ההודעה אליה אתה מגיב:

קושיות על המציאות לא מבטלות אותה...

ולהמחשת דברי אשאל אותך שאלה: ראובן ושמעון מגיעים לבית דין (בזמן שהיו דנים דיני נפשות, כמובן) ומעידים על אהרן שהרג את הנפש.לאחר דרישה וחקירה נמצאת עדותם נאמנת ובית הדין מכריעים את דינו של אהרן למיתה כדין רוצח. שניות לפני הוצאת גזר הדין אל הפועל מוציא אהרן מכתב מהגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א שבו כתוב כי "אהרן פועל תמיד על פי הוראת גדולי הדור".

האם בית דין יהרגו את אהרן או לא? ואם כן, האם יש בכך לומר כי הם חושדים את הגר"ח קנייבסקי על השקר ח"ו??

 

שאלה נוספת: מדוע השאלה האם רבי חיים קנייבסקי או הגראי"ל שטיינמן טועים מציקה לך יותר מהשאלה: האם פוסק הדור מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל טעה? האם מרן האדמו"ר מסאטמאר טעה? האם מרן הגרי"ז מבריסק ומרן החזו"א זצ"ל שמעולם לא השתתפו בבחירות טעו??

 

ולסיום: אני לא באתי בטענות לאף אחד ששומע לרבותיו ומילתי אמורה באתר זה בפירוש שהוא אינו בא לפסוק הלכה למעשה בשום ענין ודעתי בכל נושא אינה מעלה ואינה מורידה כל זמן שלא הוסמכתי להוראה (ואני רחוק מזה). הדבר היחיד שאני עושה זה לשתף את מבקרי האתר בעובדות הידועות לי ובדברי גדולי ישראל הידועים לי וכלל גדול למדונו רבותינו וחזר עליו באזני באופן אישי ראש ישיבת סלבודקא הגאון רבי דב לנדו שליט"א: קושיות לא מבטלות את המציאות. אם עכשיו לילה אף קושיא שמסתבר ממנה שעכשיו יום לא תשנה זאת. הקושיות צריכות תירוץ ואולי יימצא תירוץ אבל מכח קושיא לא מבטלים מציאות. ואם תאזור אומץ ותתאם פגישה עם הרב חזן שליט"א תוכל להבין הדברים בצורה מסודרת מבלי שיהא לך פקפוק כלשהו על אחד מגדולי ישראל ובכללם הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי שליט"א (ואגב כל לומד תורה יודע כי מושג כמו 'חכם פלוני טעה' מעולם לא הבהיל אף צורבא מרבנן ורק בדורנו מכח האימה שמטילים העסקנים על הציבור כולו למען יוכלו להמשיך במעשיהם הנלוזים ובשליטתם הבלעדית על הציבור הפכה חוו"ד של חכם אחד שיש בה ביקורת או השגה על חוו"ד של חכם אחר ל"כפירה בעיקר" וזאת בשעה שהם עצמם מתעלמים מכל החכמים ועושים ככל העולה על רוחם!!! ואדרבה לבוא ולטעון על רבנים גדולים ונכבדים כי הם מסכימים עם כל מעשיהם של הח"כים היא אמירה חמורה בהרבה מלומר משפט כמו 'חכם פלוני טעה'. ואגב, מסכת שלמה בש"ס (מסכת הוריות)עוסקת בטעויות של בי"ד וחכמים בכל סדרי הגודל ובהשלכות ההלכתיות שלהן ואפילו על תלמיד היודע שרבו טעה מדברים שם, רחמ"ל...) והגמרא בסנהדרין קבעה לנו הלכות לגבי דיין שטעה בשיקול הדעת או בדבר משנה ואף אחד מרבותינו לא צינזר הלכות אלה מחמת טענה של 'חסרון אמונת חכמים' או ביזוי ת"ח וכד'.

 

בברכה, יואל.


נכתב ע"י: יואל אלחנן